ik wil in november 5 weken een taalcursus in costa rica doen. Ik twijfel alleen waar ik dit zal doen.
Ik heb goede verhalen gehoord over de Costa Rican Language Acedemy in San Jose. Voordelen:
Je kan makkelijk uitstapjes maken
goede school met goede service
grote school waardoor je veel mensen leert kennen
veel en leuke nevenactiviteiten (kooklessen, elke dag salsales enz)
Aan de andere kant lijkt me een school (en dus ook je huisvesting) in de buurt van een strand en natuur supercool. Het nadeel daarvan is volgens mij dat die scholen in kleinere dorpen zitten, waardoor ook de scholen kleiner zijn. Er wordt vanuit de scholen die ik tegen kwam volgens mij minder activiteiten (1 x per week salsa bv) en uitstapjes maken is moeilijker omdat er minder verbindingen zijn dan in San Jose. Ook lijkt het me niet echt gezellig dat je daar met maar 10 man op een school zit ofzo.
Hebben jullie misschien ervaringen of tips of whatever voor mij!?!
Ik vind in San Jose zitten eigenlijk geen voordelen hebben, het is geen leuke stad, en je bent altijd overal vandaan terwijl je ergens middenin zou kunnen zitten. Kleine dorpjes, met meer locals biedt je veel meer mogelijkheden om je spaanse vaardigheden te ontwikkelen terwijl je in een mooiere omgeving zit.
Hoi Kay eL, ik ben ook van plan een taalcursus Spaans te gaan doen in CR en daarna nog een aantal weken rond te reizen (met evt een uitstapje naar Panama). Heb jij nog steeds de plannen om volgende maand te gaan? Het enige wat me nog tegen houdt is dat ik van te voren niet weet met wat voor een mensen je een maand lang ‘opgezadeld’ zit. Dit kan heel leuk uitpakken, maar het kan natuurlijk ook zijn dat je totaal geen aansluiting hebt met de mensen daar… Hoop wat van je te horen
Ik heb ook Spaans les gevolgd in San José, bij CRLA. Het is echt een aanrader om daar lessen te volgen. De lessen zijn supergoed en de school is gewoon erg gezellig. Het is heel makkelijk om aansluiting te vinden, aangezien de meeste mensen alleen aan het reizen zijn. In het weekend kun je inderdaad trips maken, de bustickets worden door de school geregeld :). San José is geen boeiende stad, maar wel met een hoop studenten, dus je voelt ook snel een student , sneller denk ik dan wanneer je aan het strand zit… De school biedt ook elke dag, na de gewone lessen, leuke extra lessen aan; dans, koken, extra spaans etc, allemaal bij de prijs inbegrepen! ook hebben ze een keuken zodat je zelf je lunch kunt maken in de pauze, en de supermarkt zit om de hoek.
Succes met je keuze!