Talenschool Costa Rica

Hoi hoi,

In maart 2007 wil ik voor een half jaar naar Costa Rica; spaans leren, vrijwilligerswerk en reizen. Nu ben ik op zoek naar een leuke talenschool en ik heb er een aantal gevonden maar ik weet niet goed welke ik moet kiezen. Heeft er iemand ervaring met de volgende scholen (of ken je een andere goede school?) :
- school in Turrialba
**- Costa Rican Spanish Academy in San José **
- Montana Linda

**Het lijkt mij erg leuk om naast de cursus spaans ook danslessen te volgen. **

**Alle tips zijn welkom! **

Groetjes,
Miriam
[EMAIL=“miriamvanderhoeven@hotmail.com”]miriamvanderhoeven@hotmail.com

Hoi,

Ik ben het afeglopen jaar 2 keer in Costa Rica geweest.

Ik heb op 2 verschillende scholen gezeten in Costa Rica:
1.Acedemia Tica, Coronado
2.Montana Linda.

de eerste is iets formeler (je krijgt een diploma enz), maar het echte grote verschil zit in het feit dat je in Monatana Linda priveles krijgt en het veel goedkoper is dan de grotere scholen.

Ik heb bij Montana Linda ook in een gastgezin gezeten wat ook een aanrader is.

Veel plezier,

Peter

hoi!

Spanish by the River (in Turrialba) is echt een top school!!! Hele goede leraren, goed georganiseerd en je wordt in leuke gastgezinnen geplaatst als je dat wilt. Ik heb het afgelopen jaar gedaan en ben er helemaal happy mee. Wat ik je wel aan zou raden is om er niet te lang te blijven, er is niet zoveel te doen. Als je nog wel langer in Latijns-Amerika blijft, combineer het dan met Spanish by the Sea, hun school in Bocas del Toro, Panama. Die zit vlak over de grens in Panama, op een Caribisch eiland(engroep). Daar ga je ongetwijfeld de tijd van je leven beleven, maar de school was toen ik er was ietsjes minder qua kwaliteit. Veel plezier in elk geval!

Ho ik zie net dat je ook danslessen wil volgen, dat kan ook prima in turrialba. De salsa, merengue en cumbia leer je er zo, vooral de dansleraar was leuk :wink: Vrijwilligerswerk is er ook zat. Nogmaals veel plzier!!

Ik ben in maart 2005 geweest om precies hetzelfde als jij te doen, ik ben alleen voor 3 maanden geweest…het was echt super!! Ik heb Spaanse lessen gevolgd bij Intercultura in Heredia en Samara (ze hebben 2 scholen). Heel leuk die combinatie van stad en strand. En San Jose vond ik niet zo’n fijne stad dus Heredia (net buiten San Jose) was een leukere optie (een universiteitsstad). Bij intercultura hadden we kleine groepjes, erg internationaal en op school was dansles en kookles (en intercambios= een avond om je Spaans te oefenen met locals) allemaal inbegrepen. Ik woonde bij een lieve gastfamilie waardoor ik sneller leerde.

Bij de school hebben ze ook iemand die vrijwilligerswerk regelt (i.o. van Amerispan, een vrijwilligerorganisatie) ik heb dit van tevoren via Travel Active geregeld maar kan ook direct bij de school, zou wel al van tevoren regelen en niet ter plekke. Ik werkte in de buurt van Montezuma op een lokaal schooltje als Engels lerares. Je hebt allerlei projecten, veel natuur maar ook sociaal, of cultureel.

Daarnaa heb ik rondgereisd door heel COsta Rica en ook nog naar Bocas del Toro in Panama. Mijn verhalen kun je lezen op www.travelblog.org/Bloggers/Flora (meerdere paginas met verhalen, even scrollen dus) :slywink:

Veel plezier er zijn genoeg opties!!

Groeten Floor

Hallo,
Vandaag las dit bericht van je op het forum. Ik ben al een tijdje opzoek naar organisatie die spaans aanbied in costa rica (of nicaragua). Dus ik ben snel naar de organisatie gaan kijken waar je het over had: Spanish by the river. Hierdoor ben ik eigenlijk heel enthousiast geworden! De informatie die ik op de site vind is maar globaal eigenlijk. Jij hebt t ook over de combinatie met Panama wat me ook super lijkt! Mijn vraag is aan jou is dus: Hoe ben jij meer te weten gekomen over deze organisatie? Heb je een brochure ofzo?
ik hoop snel iets van je te horen!

groetjes,

Spanish Langauge Travels.
Daar ben ik mee geweest afgelopen zomer.
Goedkoopste die ik kon vinden en ik heb een top tijd gehad.
Ze zitten in Puerto Viejo aan de carribische kust, de eigenaresse is Nederlands en woont daar ook.
Het is niet heel formeel, maar wel super leuk en leuke leraren.
Je krijgt les in de tuin, je zit 2 minuten lopen vanaf het strand/zee, je kan er heel goed surfen, je zit in een heel gezellig huis met allemaal studenten, de school organiseert erg veel leuke activiteiten (costa ricaans koken, barbeque, workshops etc.)
Zeker een aanrader: http://www.spanish-language-travels.com/
Als je er lessen volgt, organiseren ze gratis je vrijwilligerswerk.

Hee! Ik heb die site bekeken en werd superenthousiast! Ik wil eerst een maand travelling classroom doen in guatemala en daarna 6 weken spaans leren in costa rica, puerto viejo:). Ik wil wonen met in een gezamenlijke residentie en graag heel veel surfen om dat ook goed te leren. Zijn surflessen daar makkelijk te regelen en een beetje betaalbaar? En weet je toevallig of je ook een board voor langere tijd kan huren ofzo zodat je zelf gewoon heel vaak naar het strand kan? Verder vroeg ik me sterk af wat de gemiddelde leeftijd is van de mensen die daar les volgden en in dat huis woonden? Want ik ben pas 18 en wil eigenlijk wel heel graag met mensen die ongeveer mijn leeftijd hebben, iets ouder lijkt me niet erg maar alleen maar mensen van 25 ofzo zou ik wel jammer vinden!
Ik hoop dat je mijn vragen wil/kan beantwoorden:) Groetjes Marije