ik ben van plan om in januari naar Costa rica te reizen, daar wil ik spaans leren bij een talenschool in Turrialba. Graag zou ik meer over dit stadje te weten komen. Is iemand hier geweest? Ik ben heel beniewd hoe groot het is, wat voor mensen, veel touristen of niet, enz.
Ik zit op dit moment in turrialba, ook om spaans te leren, bij Spanisch by the River. ik vind het een saai stadje en ga hier dan ook snel weer weg. Er zijn niet echt veel touristen, maar ook niet veel reizigers. Niet echt leuke uitgaans gelegenheden, maar de school is erg goed en je leert snel spaans omdat er weinig mensen engels kunnen.
Succes, groetjes stella
Ik ben vorig jaar naar Costa Rica geweest niet om Spaans te leren maar om het land verkennen. San José is een ietwat drukkere stad dan het dorpje Turrialba, ben in beide plekken geweest. De stad San José vond ik geen hoofdstad zoals wij die gewend zijn en vandaar dat ik na twee dagen toch maar ben weggetrokken. Heel ongezellig.
In Turrialba zat ik boven op een berg in een idylische lodge, uitzicht fascinerend, maar ik ben het eens met de vorige persoon voor langere tijd is dit geen leuke plek want naast 1 karaokebar is er niet zoveel.
Een stad die ik wel heel erg leuk vond is Cartago, ietwat drukker en een leuk stadscentrum, maar de beste plek (ik weet natuurlijk niet of je daar Spaans kan leren) is wel de Caribische kust bijvoorbeeld Puerto Viejo en/of Cahuita. Bruisend uitgaansleven en vol met backpackers en ik dacht dat ik daar ook een Spaanse talenschool heb gezien. Heb ik me onwijs vermaakt.
Veel plezier. Costa Rica is wel een onwijs mooi land om heen te gaan!!
Turrialba is leuk als je mazzel hebt met de mensen met wie je er op school zit. Het ligt ongeveer anderhalf uur bij San Jose vandaan. De mensen zijn echte dorpsmensen en spreken geen engels. Raften is er heel populair, dus de meeste toeristen die je zit zijn rafters. Verdere hoogtepunten zijn de Aquiares watervallen en de vulkaan. Bij de universiteit zit een heel fijn zwembad en in het centrum zit een super goedkope internetcafé boven de pizzeria. Voor uitgaan is er een barretje in het centrum en richting Aquiares is er nog een bar, die is wat groter en was wel leuk toen ik er was. Daar houdt het eigenlijk wel bij op, alleen moet ik nog één ding noemen: ik heb nog nooit zo’n afschuwlijk lekkere Pina Colada gehad als in Turrialba!!! Helaas weet ik niet meer hoe het barretje heet.
San Jose is een absolute afrader. Het is gevaarlijk, druk, lelijk en smerig. Ik ben er een paar keer doorheen gekomen en voor een weekendje is het prima. Costaricabackpackers is een fijn hostel en de mall is wel relaxt. Daar houdt het wel zo ongeveer bij op… In een dorp leer je sneller de cultuur kennen denk ik. Veel succes ermee iig.
toevallig zit ik nu in panama en heb al 6 maanden rond gereist…maar waarom ga je niet naar bocas del toro panama…naar spanish by the sea…de eigenaar is nog nederlands ook, zelfde als van spanish by the river! maar bocas del toro is zoiezo leuker dan san jose en 1 van de leukste plaatsen waarik ben geweest! zoiezo zijn de prijzen wel wat duur in panama , costa rica…voor hele goede les en goedkoop moet je in guatemala zijn ! ik ben niet echt gek op costa rica met al die gringo´s (amerikanen , die eigenlijk wel overal zitten maar vooral in costa rica) en de prijzen zijn er verschrikkelijk hoog vergeleken met panama, nicaragua en de rest! mocht je in san jose zijn ga naar hostel…pangea…10 dollar per nacht met super lekker restaurant, zwembad, gratis internet en 10 min gratis bellen zeker de moeite waard!