Rondreizen door Costa Rica

Hoi!!
Wij, Ilse en Carline allebei 24 jaar gaan in januari een taalcursus Spaans van 4 weken volgen in Puerto Viejo aan de Caribische kust. Na deze weken willen we graag nog wat van het land zien. Wat zijn echte aanraders? En zijn er toevallig nog meer mensen die rond deze tijd in Costa Rica verblijven…hoe meer hoe gezelliger!
Nog een vraag, kun je vanaf San Jose een aantal dagen alleen wat ondernemen in een natuurpark etc. rondom de stad? En welke plekken zijn dan mooi om te bezoeken?

groetjes van ons!!

Hey hey!

Wat onwijs leuk dat jullie naar Costa Rica gaan. Een jaar geleden heb ik ongeveer hetzelfde gedaan, eerst 4 weken Spaans geleerd in Jaco en daarna nog 2 maanden rondgereist. Het enige wat ik niet meer heb kunnen zien is de Caribische kust helaas (komt nog wel hopelijk;))

Allereerst verplicht ik jullie naar Rancho Burica te gaan bij Pavones: www.ranchoburica.com neem maar even een kijkje. Ik heb daar de tijd van mijn leven gehad en het is de mooiste plek die ik maar kan bedenken!

In Jaco is het ook heel erg leuk, levendig stadje en goed om te (leren) surfen maar wel toeristisch.
Mal Pais en Santa Teresa zijn hele leuke gezellige stadjes. Echt een leuke sfeer en relaxte mensen.
Vulkaan Arenal is ook zeker de moeite waard, als het niet bewolkt is kan je s avonds de lava zien stromen, de vulkaan horen borrelen en als je geld over hebt naar de hot springs =)
En Montzuma is echt geweldig! Leuk knus dorpje en ontzettend mooi!

Ik kan nog wel een tijd doorgaan maar dit waren mijn hoogtepunten. Hoe lang hebben jullie de tijd? Wat ik ook kan aanraden is om niet alles vast te stellen maar het daar ter plekke te zien. Na de cursus Spaans kon ik me al best goed redden in het Spaans en heb hierdoor veel vrienden van de locale bevolking en met hun heb ik de gaafste tijd gehad, het meest geleerd en het meeste gezien. Heb met een aantal nog steeds regelmatig contact!
Ik heb niet veel van Panama gezien maar als je in de buurt bent is dat ook wel leuk om heen te gaan.

Veel plezier!!!
Groetjes,
Sofie

Hôla!
Ik wil in januari ook Spaans leren in Costa Rica en Panama!
Met welke reisorganisatie gaan jullie?
Zelf wil ik boeken bij “het andere reizen” en dan de mogelijkheid “rondreizen en Spaans”. Dan ga ik de eerste 2 weken naar Costa Rica (ook 1 week in Puerto Viejo!) en de laatste 2 naar Panama. Ik kan dus nog geen antwoord geven op jullie vraag, maar wellicht komen we elkaar nog tegen!
Groetjes Bianca

hey bianca!!

Wat een leuk idee om t te combineren met Panama!! Wij gaan spaans leren via nbreizen.nl. Je moet maar eens op de site kijken, misschien heb je er nog iets aan! We vetrekken 7 januari dus het zou goed kunnen dat we elkaar nog tegen komen:)!

succes met de voorbereidingen! groetjes Carline en Ilse

We gaan elkaar vast tegenkomen!!
Ik vertrek op 9 januari >>>
De eerste week ben ik in Turrialba, maar daarna kom ik ook naar Viejo.
Ipv 1 week blijf ik 2 weken.
Zitten jullie ook op een schoolcampus daar?!

Hoi Bianca,

Wat leuk:)!!
wat ga je doen na Puerto Viejo?
Onze school heet, Claro! we wonen daar dan 4 weken bij de school!

Wie weet tot snel:)!! goede reis alvast!

groetjes Carline en Ilse