Zijn er mensen die ervaring hebben met een cursus Spaans in Costa Rica? Ik zit er aan te denken begin volgend jaar voor 12 weken naar Coronado en Jaco Beach te gaan. Is het Spaans daar anders dan wanneer je het in Spanje leert? Andere woorden/grammatica?
Ik hoop dat iemand me wat meer kan/wil vertellen over deze bestemming om Spaans te leren…
Hoi Linda,
Als je naar Jaco beach gaat is School of the World zeker een aanrader. Ik heb daar een cursus surfen en fotografie gevolgd, maar je kon er ook Spaans doen. Echt een supertoffe school! Als je wil, kun je ook spaans combineren met bv surfen, fotografie of kunst. De website van de school is: www.schooloftheworld.org
Als je nog meer wil weten, kun je me altijd mailen!
Groetjes Lotte
Beste Linda,
Ook ik ga begin volgend jaar naar Costa Rica om mijn Spaans te verbeteren. Helaas heb ik maar 4 weken ipv 12 weken.
Ik heb mijn ticket al geboekt, nu nog de invulling.
Via studytravel ben ik in contact gekomen met academia tica. Zij hebben een school in Coronado en Jaco beach. Het lijkt me erg leuk om deze twee te combineren. Enige minpuntje… hun school op Jaco beach bestaat pas een jaar. Dus geen idee hoeveel studenten zich daar aanmelden en hoe het zit met het activiteiten programma.
Dus ben nu ook aan het kijken naar www.schooloftheworld.org en dat ziet er echt super uit. Maar zoals je merkt moet ik nog veel regelen.
Wel kan ik je een tip geven: boek vóór 1 oktober, dan gelden bij de meeste scholen en organisaties nog de prijzen van 2007.
Groetjes Gabrielle
Hoi Gabrielle,
Ik vind het ook een minpuntje dat ze net pas geopend zijn. Ik ben bang dat er niet veel studenten zullen zijn, ook aangezien er maar weinig leslokalen zijn. Bij een open dag bij StudyTravel zeiden ze dat er waarschijnlijk gemiddeld 3 studenten in een groep zitten.
Ik ben dus ook nog erg hard aan het nadenken…
Ook qua praktische zaken, zoals bellen, internetten en geldzaken etc.
Bedankt voor de tip van voor 1 oktober boeken! Dat geldt waarschijnlijk dan voor alle scholen of niet?
Groetjes,
Linda
Hoi Linda, Ik heb mijn plannen veranderd. Zeer waarschijnlijk ga ik mijn vakantie boeken via de Engelse organisatie Cactus languages.
Daarmee ga ik de eerste 2 weken naar Heredia, een stad dichtbij San José, met universiteit, dus enigsinds nog iets te doen.
De laatste 2 weken ga ik naar Jaco beach en dan idd naar school of the world. Heb nu van zoveel mensen gehoord dat het fantastisch is.
Heb jij al meer plannen gemaakt?
Groetjes Gabrielle