Voor autohuur moet je beslist eens kijken op de website van Peter en Flor van Hotel Dos Palmas, op 5 minuten van het vliegveld. Zij halen je op van het vliegveld en de volgende morgen staat je huurauto klaar. http://www.dospalmascr.com/lagarita/nl/car.htm
Je bent dan verzekerd van een zeer redelijke prijs, incl een basisverzekering en een goede service.Een veel gehuurde auto is de Daihatsu Bego. Daar kom je overal mee.
Omdat je meestal laat aankomt wil het nogal eens gebeuren dat andere autoverhuurbedrijven hun kantoor op het vliegveld al gesloten hebben, ondanks het feit dat je een afspraak met ze hebt gemaakt.
Bij het huren van een auto moet je terdege informeren naar wat de verzekering kost! Sommige bedrijven kennen zelfs een aparte verzekering voor de banden…
Verschrikkelijk hoeveel reclame deze gast monofeliz voor zichzelf (en vriendjes) maakt zeg! Tjonge, jonge… Dat is toch niet de bedoeling van een forum?
En het probleem is ook nog dat ze niet eens goedkoop zijn de ‘adviezen’ van monofeliz!
Hallo,
Ik zie dat je reageert op mijn bericht op het forum.
Ik woon nu al een aantal jaartjes hier in Costa Rica en weet een beetje hoe het werkt met autoverhuurbedrijven en welke prijzen zij vragen.
Dat ik “reclame” maak voor Dos Palmas is omdat ik er zeker van ben dat je daar wél een goede auto krijgt en ook een eerlijke prijs. Veel autoverhuurbedrijven geven een prijs en als je de auto komt ophalen blijkt dat je nog allerlei andere kosten moet betalen. Ook laat de service van menig autoverhuurbedrijf te wensen over. Als hier bij mij iemand is met een totaal opgereden en kale band en hij moet zelf een nieuwe band kopen, omdat de band kapot is, ja dan vraag je je toch af of dat allemaal wel "service"is. Toeristen die een auto gehuurd hebben en als ze weer thuis in Nederland zijn bemerken dat er alsnog geld van hun creditcard is afgeschreven omdat er zogenaamd schade was aan de auto die gerepareerd meost worden. Er zijn bedrijven die 2dehands auto’s verhuren en dan krijg je een auto mee met defecte versnellingsbakken, slechte remmen enz. En zo heb ik nog een aantal voorbeelden.
Als jij een auto bij een gerenomeerd autoverhuur bedrijf huurt tegen een lagere prijs onder de zelfde condities als Dos Palmas, dan krijg je van Thrifty ( daar komen de huurauto’s vandaan) je teveel betaalde geld terug.
En natuurlijk zijn er ook andere bedrijven die een goede service en een betrouwbare auto verhuren, maar daar heb ik geen ervaringen mee.
Mijn advies was bedoeld om toeristen naar Costa Rica te behoeden voor vervelende ervaringen.
Ik wordt er geen cent wijzer van als ik Dos Palmas aanbeveel, maar weet wel dat de toerist geen vervelende ervaringen zal hebben met de auto.
Als je kritiek hebt is het forum een prima plek om die kritiek te uiten, maar het moet wel gegronde kritiek zijn en alternatieven bieden.
ik ben Sandra en ga in augustus/september minimaal 3 weken naar Costa Rica met mijn vriend. We zijn van plan om onze reis helemaal zelf te regelen, omdat dat in Costa Rica heel goed lijkt te kunnen.
Ik wil graag reageren op de ‘kritiek’ op Monofeliz: iedereen mag zijn mening hebben, maar ik ben erg blij met mensen als hij! De schat aan nuttige informatie die hij verschaft is eindeloos, vooral voor mensen zoals ik, die hun reis zelf willen regelen.
Wat natuurlijk niet wegneemt dat het erg verstandig is om niet alleen op de adviezen van één persoon af te gaan, maar meerdere bronnen te raadplegen.
Reclame of niet…het lijkt mij prima adviezen.
Ik heb de auto ook via Dos Palmas.
Als jou was zou ik maar geen gebruik meer maken van dit forum als je toch zo achterdochtig bent!
In het laagseizoen (dus nu) zijn de prijsverschillen tussen 2-wiel en 4x4 niet groot. Dus maar doen want het kan wel een voordeel zijn om een auto te hebben die hoger op zijn poten staat, om schade te voorkomen.
Ik regel mijn wagen altijd van te voren via internet.
Heb in 2008 een auto gehuurd bij poasrentacar en had zeer goede service gehad. Mijn auto werd ook nog geruild tijdens mijn huur periode en daar moesten ze 2 uur voor rijden.
OP mijn website onder autohuren in costa rica vindt je veel tips en prijzen.
Groetjes
Arno www.123hjemmeside.no/costarica
Hoi,
Heb op bookanddrive.nl een 4x4 gevonden, met alle verzekeringen voor 24 euro per dag. Klinkt goed, heeft iemand ervaring met ze? Ik weet dat het een broker is, dus komen er nog opeens kosten bij als je bij het echte verhuurbedrijf aankomt?
Wij zijn in februari twee weken in Costa Rica geweest. Auto gehuurd bij Dos Palmas via Elsolverde, een meer dan buitengewoon gezellige B&B in Curubande. Zeker een heel grote aanrader wanneer je het park Rincon de La Vieja wilt bezoeken. Corcovado is fantastisch. Daar kun je goekoop overnachten bij Manolo in Drake. Hij regelt ook heel veel tours. De prijzen zijn in Cocovado
niet goedkoop. Voor gezinnen met kinderen is Rio Tico onwaarschijnlijk geweldig. Het is daar voor kinderen heel erg avontuurlijk met een rivier waar je in kunt spelen. En als je giga verwent wilt worden ga dan naar Peter en MARJA in Uvita. Zij zijn net gestart en wij vonden het daar fantastisch machtig. Ook kun je vandaar uit heel veel tours maken, o.a. ook naar Corcovado. O ja, en Puerto Jiminez vonden wij erg leuk en vooral niet vergeten Tortuguero. Vor 3 dollar kun je met een boot naar het plaatsje en voor weinig geld kun je daar slapen i.p.v. al die dure lodges.
Hey misschien een rare vraag om het op dit topic te doen, maar kan ik ook met snappcarr bijv. een auto in nederland huren en dan met de auto het vliegtuig in (ja dat kan maar is duur).
Dit komt omdat ik uit mijn eerdere bezoeken in costa rica slechte ervaringen heb overgehouden van het huren van een auto in costa rica.
Ik vind het in costa rica gewoon niet betrouwbaar om een auto te huren, maar de links die jullie stuurden, zijn die dan wel betrouwbaar?
Opzich zien die er niet verkeerd uit maar ik vind het moeilijk om dat te beoordelen, dat had ik op mijn vorige reis ook, auto gehuurd bij prima uitziend bedrijf maar achteraf dubbel betalen…
En als jij het kunt betalen om je auto in het vliegtuig mee te nemen dan kun je voor hetzelfde geld beter een luxe auto met privé chauffeur huren in Costa Rica. Voordat jouw auto door de douane is, is jouw vakantie allang voorbij, en wat dacht je van de kosten voor de importbelasting, ongeveer 50% van de waarde van de auto.
Zoiets is meer weggelegd voor prinsen uit Saudie Arabië…
Als je de auto huurt via Dos Palmas of via OpMaat, dan heb je te maken met Nederlanders in Costa Rica die al jarenlang het klappen van de zweep kennen en al jaren lang goede connecties hebben met de plaatselijke autoverhuurbedrijven. Zij krijgen echt niet de afgedankte of afgetrapte auto’s voor hun klanten, en als er wat met de auto is, wordt dat zo snel mogelijk opgelost. Dat kunnen ze eisen van de autoverhuurbedrijven. Vaak hebben ze ook betere condities.
Ga je naar een broker, een internet-autoverhuurder, dan weet je nooit bij welk bedrijf de auto vandaan komt. Brokers kopen zo goedkoop mogelijk in bij de lokale autoverhuurbedrijven en wringen/persen de prijzen helemaal uit. Resultaat? Je mag het zelf raden! vaak gaat het goed, maar als de auto kapot gaat, merk je meestal wel het verschil.
Ik ken een geval waarbij de huurder op het strand zijn sleutel kwijt raakte. (Hij had de auto lekker goedkoop via het internet gehuurd.) Hij moest die nacht onder de auto slapen op het strand, want als iemand anders de sleutel zou vinden en de auto zou meenemen, dan was hij als de huurder daarvoor verantwoordelijk. De volgend dag, in de middag, omstreeks half vijf, kwamen ze uiteindelijk met een reserve sleutel en een rekening van $350 (er moest een nieuw slot in de auto).
Ander verhaal: huurder heeft een auto van Thrifty (via Dos Palmas) en hij wil sleutel in de deurslot omdraaien. De sleutel breekt af. Oei! Twee uur later rijdt Thrifty ons terrein op met een andere auto voor de klant. De klant kom meteen doorrijden naar het strand, Thrifty heeft de deur op weten maken en heeft de auto, zonder extra kosten, meegenomen naar de garage.
Dat is nu het verschil!