4x4 door Costa Rica

Hallo,

Een vriendin en ik trekken 9 december voor 3 weken naar Costa Rica…we willen uiteraard zoveel mogelijk zien van het land…maar ook van de mensen en de cultuur…eerst zouden we het met openbaar vervoer doen…om tussen de mensen te zitten en niet in je eigen sfeertje in je 4x4 te blijven…maar aangezien we maar 3 weken hebben en na het lezen van wat reisboeken, lijkt het ons toch een beter idee een auto te huren…zo kunnen we sneller overal zijn …zouden dan wel proberen bij mensen thuis te logeren…‘couch surfing’ …
Nu, point van het verhaal… we vonden een 4x4 voor $55 per dag, verzekering inbegrepen…
Weet iemand of dat een schappelijke prijs is…we zouden dat nu reeds via internet willen reserveren…omdat we ontdekten dat een andere huurmaatschappij al volledig uitverhuurd is die periode…of is het beter het daar plaatselijk te regelen…beter prijs misschien?

Iemand andere suggesties?
We vrezen een beetje voor veel toeristen, waar wij eigenlijk niet zo van houden, zijn liever wat op rustigere, afgelegen plekjes, …tis misschien fake, maar dan heb je toch het gevoel dat je iets aant ontdekken bent…met z’n 100-den tesamen lukt dat niet zo goed:-/
Leuke nog onbekende plekjes voor de Lonely Planet of Rough Guide zijn steeds welkom…of gezellige local bars…

Let me know!:slight_smile:

Ciao, Annemie

Hallo,

Jullie zijn reizigers naar mijn hart, ik probeer altijd hetzelfde te zoeken.
Helaas gaan jullie op het moment dat de hele wereld op vakantie gaat, dus toeristen ontlopen valt niet mee.
Ik zou nooit zelf met een voertuig gaan reizen, je kent het land niet, veel steile bergen, slechte wegen, misschien tropische regenbuien, noem maar op.
Ik zou wel eventueel ter plekke een fiets huren om de omgeving te verkennen. Dat heb ik in La Fortuna bijvoorbeeld gedaan, was geweldig.

Voor off-the tourist-trail bestemmingen raad ik de volgende bestemmingen aan:

Nuevo Arenal, een rustig plaatsje bij het Arenal-stuwmeer, met de Arenalvulkaan
op 30 km in de verte.

Bijagua, van daaruit kun je naar National Park Vulcan Tenorio. Google even op “Rio Celeste” , en ik denk dat je dat wel wilt zien.
Het volgende moet je doen om daar te komen :Je moet de bus van Canas naar Upala nemen, of omgekeerd.Je stapt uit in het plaatsje Bijagua, dat ligt 33 km ten zuiden van Upala. In Bijagua heb je twee slaapgelegenheden: Volg het bordje “Cabinas” zoals dat aan de hoofdweg staat, en je komt bij een vriendelijke familie,met een huis in de achtertuin, waar twee basic cabinas in zitten.Ze vragen ongeveer $10,- incl. ontbijt. Hier heb ik overnacht.Er is ook nog een ander: Heliconia Ecotourist Lodge , tussen de 35 en 55 $.Zou dus wat luxer moeten zijn: Ze organiseren ook tours.Ik vind het leuker om dat zelf te doen : De volgende dag ging ik weer naar de hoofdweg om een taxi te regelen naar National Park Vulcan Tenorio. De gewone taxi’s doen het niet, maar er is er eentje (De taximannen belden hem op voor mij) die het wel doet, kostte ongeveer 25 $ voor heen en terug. Reken ook nog 6 $ voor ticket van het park,en je zult een gids nodig hebben, die je kan regelen op het Ranger-station, waar je ook je entree voor het park betaalt. Engels was bij mijn gids gebrekkig,maar met handen en voeten ging het aardig. Hij laat je bijv. ook de plek zien waar het water de kleur krijgt, en kleine hot springs in het riviertje.Geef hem wat je nodig vindt, ik gaf 10 $.

De natuur in CR kom je denk ik in geen enkel ander land tegen.

Hans.

Een eigen jeep huren is prima te doen hoor en een prachtige manier om het land in een relatief korte periode te bekijken. Cahuita is een mooi plaatsje aan de kust om te relaxen zonder dat je over de toeristen struikelt.

Stttttt. Still nou, anders ben ik mn rustig plekje kwijt…Cahuita is niks aan…niet heen gaan, daar schijnt de zon nooit en het water is ook heel koud; net Nederland…

wil je tegen redelijke tarieven een autootje huren, waarbij je niet plotseling voor verrassingen komt te staan als je de auto ophaalt, kijk dan eens op de website van www.dospalmascr.com en klik op het plaatje CHEAP RATES. Peter en Flor zijn de eigenaren van dit hotel vlak bij het vliegveld en weten als geen ander waar je het beste een autootje kunt huren! Zij wonen tussen de autoverhuurbedrijven in en kennen ze dus allemaal.
Een fijne vakantie in Costa Rica

Otto
www.elmonofeliz.com

Kijk eens op deze site. Wij spraken div. mensen die hier geboekt hadden die het zeer goed was bevallen en hebben daarom ook daar geboekt. (met 4x4 auto)
Kijk eens bij de reacties van de mensen die geboekt hadden.
http://www.crstours.com/ne/index.php

Als je een auto huurt is het bedrag wat je betaalt voor de huur nog niet alles. Je moet ook nog verzekeringen betalen en daar zit nou net de kneep. Als je niet precies weet wat die verzekeringen inhouden betaal je al gauw teveel. Zo proberen ze soms ook een ziektekostenverzekering te verkopen, maar Nederlanders hebben meestal wel een eigen verzekering naast hun reisverzekering.
Laat je daarom goed voorlichten door iemand die er verstand van heeft en je kan vertellen wat al die verzekeringen nu precies inhouden. Een gratis mobiele telefoon bij de auto is leuk, maar je kunt ook je eigen mobieltje uit Nederland gebruiken. In Costa Rica is overigens lang niet overal dekking voor de mobiele telefoons. En vraag naar de kosten voor de gesprekken die je voert. Want soms moet je ook voor inkomende gesprekken betalen! Iemand die jou belt vanuit Nederland kan wel eens een duur grapje worden.
Op de website van Dos Palmas www.dospalmascr.com staan alle kosten duidelijk vermeld en kom je niet voor verrassingen te staan.