over 4 weken vertrekken mijn vriend en ik voor 3 weken naar Costa Rica! De voorpret is begonnen: ticket is geboekt en we zijn nu de reis aan het samenstellen. Ik heb een reisschema in elkaar gezet waarover ik graag jullie mening hoor en advies krijg. Er is zoveel moois te zien… Ook staat duiken het programma. Zitten er goede locaties tussen om dat te doen? En wat zijn mooie plekken om te slapen op deze locaties.
dag 1: Amsterdam - San Jose
dag 2: Tortuguero
dag 3: Tortuguero
dag 4: Tortuguero - Siquirres (auto ophalen) - Puerto viejo de Talamanca
dag 5: Puerto viejo de Talamanca
dag 6: Cahuita
dag 7: Cahuita - Arenal
dag 8: Arenal
dag 9: Arenal - Rincon de la Vieja
dag 10: Rincon de la Vieja
dag 11: Rincon de la Vieja - Samara en Playa Carillo
dag 12: Samara
dag 13: Samara - Monteverde of Santa Elena bos?
dag 14: Monteverde
dag 15: Monteverde - Punta Leona /Tortuga
dag 16: Punta Leona /Tortuga
dag 17: Punta Leona - Sierpe - Corcovade
dag 18: Corcovade
dag 19: Corcovade
dag 20: Corcovade - Sierpe - Quepos - San Jose
dag 21: San Jose - Amsterdam
Ik kijk uit naar je reactie!
Alvast ontzettend bedankt voor je hulp.
Het is een van de standaard rondjes. Als je naar de caribische kust gaat blijf dan op 1 plek Puerto viejo is mooier dan Cahuita.
vanaf de kust naar Arenal is een behoorlijke rit kleine 6 uur. Rincon is een prachtig gebied, op maandag is het park gesloten.
Echte aftellen voor jullie al begonnen, spannend. Wij gaan volgend jaar juli. Ik zou het super vinden als je na jullie reis, jullie ervaringen op deze site zou willen zetten. Ben erg benieuwd wat wel en wat niet te doen.
omdat er zoveel te zien is maakt het niet zoveel uit waar je naar toe gaat. Probeer de Scheveningens, Edams en Volendams van Costa Rica een beetje te mijden, zoek de wat kleinere plaatsje op waar het minder toeristisch is en waar ook zoveel van die onbekende prachtige plekjes zijn. Niet alles willen zien, neem een paar dagen de tijd als je ergens bent neergestreken en verken de omgeving tijdens korte trips.
Goed advies monofeliz, wij willen eind januari voor drie weken naar costa rica en afsluiten in bocas del torro en dan via panama city naar huis. Ik wil juist ook de volendams en scheveningens te vermijden… Maar heb je dan specifieke tips, plekken die niet zo toeristisch zijn maar zeker de moeite waard?
Wij zijn echte natuur- en dierenliefhebbers. Corcovado park lijkt mij misschien wel de mooiste plek om naar toe te gaan, en daar wil ik dan ook graag een trekking maken… Tortugero park klinkt aantrekkelijk, omdat je daar door de kanalen vaart en op die manier door de jungle trekt en dieren kunt zien, maar lijkt mij ook heel toeristisch, heb ik dat juist? Is daar een alternatief voor? Varen geeft mij altijd echt een vakantiegevoel…
En de Arenal daar gaat iedereen naar toe, zeg jij dat je beter een andere vulkaan kunt bezoeken bijvoorbeeld? Alle reisorganisaties bieden inderdaad hetzelfde rondje en dat wil ik eigenlijk voorkomen… Alle tips daarbij zijn welkom!
Wat ik ook zonde vind is om overal maar heel kort te zijn, ik wil juist echt van de omgeving kunnen genieten en daar de tijd voor nemen en niet de hele vakantie in de auto zitten… Dus ik denk dat het we echt keuzes moeten maken, hoe graag ik ook alles wil zien om dat er zoveel verschillends is te zien.
En ik ben ook erg benieuwd naar je ervaringen Marjolijn, als je dit nog ziet: Heel veel plezier op je reis en geniet ervan!
Wil je naar minder toeristische plaatsen dan kun je bijvoorbeeld door de wetlands een boottocht maken of gaan kajakken in het park Caño Negro.
Ook zijn er wetlands in het park Palo Verde. Je kunt de vulkaan Miravallas of Rincon de la Vieja bezoeken. Veel borrelende modderpoelen.
Je kunt de Quetzal gaan zoeken in het hooggebergte bij San Gerardeo del Dota. Naar de omgebing Uvita voor het zien van walvissen en dilfijnen.
Naar de parken Corcovado of Piedras Blancas in het zuiden. Genoeg plekken waar weinig toeristen komen.
Zoals Johan al meldt zijn dat leuke alternatieven.
De mangroven van de rivier Terraba en de rivier en mangroven van de rivier Sierpe zijn ook zeer de moeite waard en waar veel wildlife te zien is: krokodillen, kaaimans, schildpadjes, apen, luiaards, veeeeeel vogels en natuurlijk is de fauna erg bijzonder.
Persoonlijk vind ik de vulkaan Rincon de la Vieja zeker de moeite waard om te bezoeken.
In onze eigen omgeving is ook van alles te zien: walvissen en dolfijnen, indianendorpje bezoeken, watervallen, wandelingen door de jungle van Ojochal
Groeten
Otto
Ojochal www.elmonofeliz.com
Hieronder een filmpje gemaakt in de mangroven van de rivier Sierpe.
[video=youtube_share;1yGg-l33t9k]Maglares Terrana Sierpe Tours - YouTube
en de dolfijnen op zee:
[video=youtube_share;UKLJIe4aXkg]delfines Costa Ballena, Costa Rica - YouTube