Bij bijna iedere vakantie die je boekt krijg je aan het einde bij de boeking de mogelijkheid om een annuleringsverzekering af te sluiten. Sluit je deze verzekering altijd af of toch liever niet. Waar kies je voor en waarom?
Stem hierboven in de peiling en licht je mening hieronder toe!
Ik sluit ten alle tijde een ann.verzekering af. Je weet maar nooit waar het goed voor is en heb het zelf al (moeten) ervaren, dat het geen onnodige luxe is op je vakantie. Ik zou zeggen…altijd doen.
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Zo ben je gewoon altijd verzekerd, zelfs met een dagje Groningen ofzo en hoef je er dus nooit over na te denken. Wel zo handig
Als ik ver vooraf een dure reis zou boeken dan wel, maar losse tickets etcetera niet… Rest regelen we altijd via mail of terplekke en is het niet nodig.
zeker en vast - je weet toch maar nooit. en lees iemand die een jaarverzekering heeft - ideaal als je meermaals gaat - anderzijds hebben de mututaliteiten hun eigen reisbijstand in geval van ziekte - dus in feite betalen we dubbel! denk er zelf aan in t vervolg enkel een annuleringsverzekering te nemen, want die van die ziekenkassen betaal je sowieso al bij bij je lidgeld. tenminste- toch in belgie. nederland weet ik niet.
Ik heb ook een doorlopende reis waarbij een tamelijk beperkte annuleringsverzekering standaard is opgenomen. Een losse verzekering danwel een uitgebreidere doorlopende zou ik niet snel afsluiten, ze zijn erg prijzig, keren slechts in een beperkt aantal gevallen uit, maar bovenal, het gaat om een risico wat ik financieel wel kan dragen. Als om wat voor reden dan ook m’n vakantie niet door kan gaan is dat mooi klote, maar als ik daardoor in de problemen zou komen had ik de reis überhaupt al niet moeten boeken.
JA. ALTIJD DOEN, vorig jaar oktober geboekt voor maart naar las vegas, via expedia hotel en bij connections.be de vlucht. kreeg in jan te horen dat een operatie moest volgen aan mijn tong , alles ging niet door, en via mijn doorlopen reisverzekering incl annulering , netjes alles terug gekregen, het hotel zelfs rechtreeks via expedia minus kleine bijdrage , die weer uitgekeerd zerd door de verzekering.
nooit een annuleringsverzekering afsluiten. van de premies die ik hiermee de laatste 20 jaar heb uitgespaard kan ik een eventuele calamiteit in de toekomst gemakkelijk betalen. er is een vuistregel bij verzekeren die ik altijd aanhoudt: alleen datgene verzekeren wat je financieel niet zelf kunt dragen
Hotels kan je in de meeste gevallen gratis annuleren, meestal tot uiterlijk 24 uur van tevoren, soms wat langer. Iets om op te letten bij het boeken!
Uiteraard zijn er ook uitzonderingen, over drie weken zit ik een nachtje in Dubai, de boeking voor het hotel daar kan ik niet annuleren en evenmin wijzigen, maar goed, daarvoor krijg ik in dat geval dan ook 70% korting…
Hallo ik heb een vraagje over dat annuleeringsverzekering gebeuren.
Mijn moeder had een reis naar barcelona geboekt lekker gezellig een weekje weg met haar nieuwe vriend de reis kosste ongeveer 1400. Maar eenmaal op schiphol was er vertraging en later werd de vlucht dus geannuleerd!
Nou mijn moeder boos enzo zij die Toerkoop opgebeld en naar schiphol maar ze kreeg alleen een tegoedbon van 50 euro en de mededeling “als u toch nog een keer besluit op vakantie te gaan boekt u deze dan wel bij ons?”.
Maar naar de rest kon ze fluiten, terwijl zij een reis en annuleringsverzekering had afgesloten maar dat maakt niets uit eigenlijk want de vliegmaatschappij annuleerde de vlucht.
Nu is mijn moeder nog steeds bezig met haar rechtsbijstand verzekering om toch dat geld terug te krijgen.
Zou ik wel willen ja, maar als je als Nederlander woonachtig in Spanje een vliegreis boekt via Transavia, heb je (tenzij je het vinkje weghaalt) altijd automatisch een reisverzekering. En een annuleringsverzekering kun je best afsluiten, maar dan keert de verzekering van Transavia geen dubbeltje uit!!! Veel te duur en voor niks dus. Wat die reisverzekering betreft: nogmaals je met het vinkje weghalen anders dan ben je automatisch verzekerd en achteraf blijkt dan dat je helaas niet verzekrd bent, want (lekker puh) je blijkt niet in Nederland te wonen en dan geldt die verzekering ineens niet. Fijne maatschappij die als je niet in Nederland woont en vergeet de verzekering niet af te sluiten, betaal je ook daar premie voor niks, want je krijgt lekker niks uitbetaald. Had je maar in Nederland moeten blijven!
ik had een doorlopende reisverzekering afgesloten bij de europesche nederland, bij de verlenging, aanvang dit jaar blijkt deze niet geldig voor personen wonend buiten nederland, dus mocht ik vorig jaar (gelukkig niet) een beroep gedaan hebben op deze verzekering, was deze niet geldig geweest
Doorlopende reisverzekering.
Annuleringsverzekering meestal overbodig, daar ik meestal kort voor vertrek boek.
En er een kleiner gedeelte van de reissom wordt uitkeert, naar gelang er korter voor het vertrek geannuleerd wordt tot niets toe.
Dus duur voor zéér beperkte verzekering.
@daisyhidding, het lijkt me dat in dit geval de vliegmaatschappij danwel Toerkoop gewoon het volledige bedrag voor de niet geleverde dienst moet terugbetalen, plus de daaruit voortgekomen onkosten. Een annuleringsverzekering keert terecht niet uit, die is voornamelijk bedoeld voor wanneer de verzekerde zelf niet in staat is de reis te maken. En hoe het juridisch exact zit weet ik ook niet precies, maar Toerkoop lijkt me als tussenpersoon (dus degene van wie jij als klant de dienst afneemt) zelfs de enige partij waar jij mee van doen hebt, zij moeten het zelf maar weer op de vliegmaatschappij zien te verhalen.
Maar ja, recht hebben en recht krijgen zijn helaas vaak twee totaal verschillende zaken…