Hulp nodig met verzekering

Hoi,
ik wil waarschijnlijk een reis gaan maken die nogal duur is. De reis alleen gaat waarschijnlijk al rond de 3600 euro kosten.

Hoe zit dat met een reis- en annulerings verzekering? Doorlopend?
Ik wil er een afsluiten. Bij ieder bedrijf kun je een garantie annulering afsluiten die dan de gehele reissom zou dekken, maar vervolgens lees ik de voorwaarden dat je maar maximaal 1500 euro per reis vergoed krijgt.

Ik ben dan zeker, mocht ik annuleren met geldige reden dan 2100 euro kwijt? (3600-1500=2100)? Of lees ik het ergens verkeerd?

Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Qua reisduur en prijs van de reis ben je met een doorlopende verzekering normaal gesproken veel goedkoper uit. Dat van die 1500 euro wist ik echter ook niet, misschien kan je dat beter bij de bewuste maatschappij navragen (ik ga zelf ook eens kijken, krijg het nu ook een beetje benauwd :frowning: )

Hoe lang ga je weg? Want er zijn grenzen aan hoe lang je aaneengesloten weg mag op een gewone en doorlopende reisverzekering. Bij een lange periode aaneengesloten reizen dien je dan een globetrotterverzekering (er zijn vast ook andere namen voor) af te sluiten, die is echt voor lange reizen.