Annulatieverzekering - wat wordt gedekt?

Hallo allemaal

ik kreeg net de minder aangename verrassing dat mijn heenvlucht voor de volgende vakantie geannuleerd is. Gelukkig hebben we nog vijf weken te gaan en konden ze ons snel een waardig alternatief aanbieden. Er was ook nog niets ter plaatse vastgelegd, dus we hebben geluk.

Nu zit de schrik er wel een beetje in dat we dit nog eens meemaken en gaan we een annulatieverzekering voor deze reis afsluiten. Wat me echter niet helemaal duidelijk is, is het volgende. Wij maken op basis van onze reisdata een eigen route op en leggen al heel wat hotels en sommige excursies vooraf vast. Wanneer de vlucht geannuleerd wordt, veranderen deze reisdata uiteraard en klopt de route niet meer. Wanneer ik akkoord ga met het nieuwe voorstel van de luchtvaartmaatschappij maar daardoor toch alle eerdere hotelboekingen e.d. moet annuleren of herboeken (met mogelijke kosten tot gevolg), krijg ik dan eigenlijk al die kosten terug betaald?

Het is me niet helemaal duidelijk op de websites (ik ga voor een verzekering met Europ Assistance) en ik ben niet zeker dat de vrouw van de helpdesk me goed begrepen heeft :slight_smile:

Alvast bedankt voor de hulp!

Hi, denk dat je dit goed moet checken.
Ik heb een doorlopende verzekering bij NH1816 en ik betaal een extra toeslag voor samengestelde reizen. Dit is speciaal voor de reiziger die alles zelf boekt.
Voorheen had ik een doorlopende verzekering bij de Goudse en daar heb ik nooit een soortgelijke toeslag betaald.

Via Wereldwijzer app