Welke annuleringsverzekering?

Hoi! :dag:

Ik ga in januari 2016 voor 8-9 maanden op wereldreis. Nu heb ik enkele dagen geleden alvast een paar tickets geboekt, zonder annuleringsverzekering erbij. Nu moet ik binnen zeven dagen na boeken een aparte (doorlopende?) annuleringsverzekering afsluiten om recht te hebben op teruggave bij annulering wegens ziekte e.d.

Welke (doorlopende) annuleringsverzekering is aan te raden? Ik heb bv. al bij ISIS gekeken - zij bieden ook uitgebreide wereldreisverzekeringen - maar die kan ik nu nog niet afsluiten maar pas drie maanden van te voren, wat voor mij veel te laat is. Daarnaast kun je bij de ANWB een doorlopende reisverzekering afsluiten, maar dat kost maar 6 euro per maand (met een maximale vergoeding van 3000 euro per persoon) wat ik dan weer verdacht weinig vind. Ik denk dat ik ook voor een vergoeding van meer dan max. 3000 euro moet gaan gezien de duur en kosten van mijn reis.

Dus…heeft iemand tips of advies? :zon02:

Ik had ISIS. Annuleringsverzekering en reisverzekering. Die kon ik allebei al regelen toen ik mijn wereldticket boekte, 3/4 jaar voor vertrek. Het is trouwens geen doorlopende, hij stopt als ik morgen weer thuis kom :slight_smile: