doorlopende reisverzekering

Ik ben van plan om een doorlopende reisverzekering af te sluiten.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik ben vooral van plan om meerdere verre (rond)reizen te maken.
Bij welke verzekeringsmaatschappij kan ik me het beste verzekeren? Waar moet ik vooral op letten?

Hallo.

Probeer eerst als je ziekenfonds verzekerd bent om het daar te vragen. Ben je het voordeligst uit. En anders, alle vezekeringsmaatschappijen zijn goed hoor! Ik zelf heb het bij mijn ziekenfonds (Anoz) nu Agis gedaan en heb een wereld dekking voor een redelijke prijs.
Succes ermee. Gr. Rita.

De Europeesche Reisverzekering is een hele goede!
Ik raad je ook aan om niet alleen een doorlopende reisverzekering te nemen, maar ook een doorlopende annuleringsverzekeing!

Als je al 2x per jaar op vakantie gaat heb je het geld er uit, dus gewoon doen!

Hoi Annemarie,
Het verstandigst is om overal een offerte en de voorwaarden op te vragen . Vraag je af wat je precies wilt verzekeren (bagage(wat neem je mee van waarde?), overlijdensdekking, ziektekosten (lijkt mij het belangerijkst)).Vraag inderdaad eerst even bij je eigen ziektekostenverzekering na wat gedekt is in het buitenland (repatriëring, ziektekosten tegen kostprijs). Bij een reisverzekering is het meestal ook zo dat je maar een bepaalde termijn aaneengesloten op vakantie mag gaan (2 mnd. ofzo.). Misschien is het te overwegen om eens langs de ANWB te gaan en je daar te laten informeren over de reisverzekeringen. Zij doen toch al heel veel voor reizigers, ook mensen die niet met de auto gaan. Heb ik ook gedaan en ik kwam zelfs met meer terug wat erg handig bleek. Vraag maar eens naar de datakluis, een soort aanvulling op je verzekering.
Succes en laat me weten waar je geslaagd bent.
Gr.

Beste Annemarie,
Het beste, uitgebreidste en goedkoopste verzekering is Elvia in Amsterdam, tel. 020-5929292, ik heb zelf in de verzekeringswereld gewerkt voordat ik naar Spanje vertrok en deze is heel goed, je kan je namelijk ook verzekeren voor als je een weekje in Nederland op bezoek bent of zo. Vraag even aan ze waar hun tussenpersoon zit bij jou in de buurt. Veel succes…

Bedankt mensen voor jullie reacties.
Inmiddels heb ik een doorlopende reis- en annuleringsverzekering afgesloten bij Elvia.
En de medische kosten zijn al bij mijn ziektekostenverzekering inbegrepen.
Ziezo, alles geregeld ::slight_smile:

heb mijn verzekering ook lopen bij elvia. let er wel op dat je maar voor een maximaal bedrag per jaar verzekerd bent en ook voor een maximaal bedrag per reis (ik dacht rond de 1400 euro pp).