Reisverzekering

**Veel mensen gaan nog steeds zonder reisverzekering op vakantie en beseffen niet hoeveel ellende dat kan opleveren als ze op hun vakantiebestemming ziek worden of een ongeval krijgen.
Er zijn zelfs mensen die naar een verzekeringsmaaschappij opbellen als ze al ziek zijn of ander problemen hebben met de vraag of ze zich alsnog kunnen verzekeren tegen die kosten.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ook krijg je je premie niet terug zoals sommigen denken als je geen problemen hebt gehad.
Ik sta soms echt versteld van de vragen die bij de diverse verzekeringsmaatschapijen binnenkomen.
Ga nooit onverzekerd op reis, het is niet te hopen maar je kunt nu eenmaal ziek worden op vakantie of nog erger een ongeval krijgen.
Ook kan het zijn dat je met spoed door omstandigheden terug naar huis moet, en dat loopt aardig in de papieren als je onverzekerd op reis gaat.

Vraag trouwens ook eens na bij je eigen reisverzekering hoe het zit met de vergoeding als je bagage te laat aankomt.
Sommige maatschappijen hebben standaard in hun pakket dat je dan voor 250 euro spullen mag kopen als je aangegeven hebt dat je bagage er niet is, wel de bonnen bewaren zodat je aan kunt tonen wat je gekocht hebt.
Het komt toch echt regelmatig voor dat bagage ergens verdwaald en later aankomt.
Ga dan niet te keer tegen je reisleidd(st)er ter plaatse, die kan er ook verder niks aan doen, Hij/zij kan dan alleen maar gaan bellen en zal dat ook zeker doen om uit te vinden waar de bagage gebleven is en wanneer die dan wel aankomt op de plaats van bestemming.
Vaak is dat al de volgende dag maar soms ook later.
Deze vergoeding krijg je alleen als je naar je vakantie bestemming gaat, als je naar huis gaat gelden andere regels, dan wordt je koffer netjes thuisbezorgd maar gaat men er vanuit dat je nog wel iets in de kast hebt hangen.
Stop ook nooit medicijnen, huissleutels en/of autosleutels in je koffer, en verdeel de bagage als je met meerderen bent, zodat je altijd iets hebt als een van de koffers zoek raakt.
Zorg ook voor een briefje met gegevens **in je koffer, soms raakt het label er af en maakt men de koffer open om te achterhalen waar hij thuis hoort.
Geen adres op het label en ook niet aan de binnenkant schrijven (De naam van uw hotel kan natuurlijk wel) maar een telefoon nummer, (liefts een 06 nummer).
Dit om te voorkomen dat men in de tijd dat je op vakantie bent je huis leeghaalt.

Maar ga nooit zonder reisverzekering op reis,het kan je in geval van nood honderden tot duizenden euro’s schelen, en voor nog geen 2 euro per dag p.p. ben je goed verzekerd. **

klopt!!!
ik werk op een reisbureau en voor 1.50 euro per dag per persoon heb je een goede reisverzekering.
Een reisverzekering is voor zoveel dingen goed. niet alleen voor je spullen die gestolen kunnen worden maar ook voor dokter/ziekenhuis bezoek ect ect.

Heel belangrijk en ook een annuleringsverzekering!!!

he ik heb een reisverzekering inbegrepen bij mijn autoverzekering, geld voor alle reizen auto,vliegtuig,boot,trein echt gemakkelijk en voor ons zeker zijn geld waard:D

Er zijn goedkope reisverzekeringen te krijgen die goed dekken! Ik heb laatst een verzekering afgesloten bij www.columbusdirect.nl, erg voordelig, en vergeleken bij alle andere sites die ik heb bezocht ook het goedkoopst als je ook medisch kosten erbij verzekerd, want dat is standaard bij andere maatschappijen haast nooit meeverzekerd.

Griekenland, here I come!!

ff een vraagje meteen dan he…Ik heb een hele goede ziektekostenverzekering, die heb ik net gebeld om te vragen hoe ik gedekt ben in het buitenland op vakantie. De dame van de helpdesk gaf aan dat ik gewoon 100% verzekerd ben (hetzelfde als waarvoor ik in nederland verzekerd ben dan zeg maar), ookal is dat in het buitenland. Zat er wel over na te denken om een doorlopende reisverzekering basispakket met bagage vergoeding te nemen. Maar ik raak door deze berichten een btje in de war :tssk:. Moet ik nu ALSNOG, naast mijn ziektekostenverzekering een reisverzekering afsluiten voor medische gebeurens en ongevallen???
Hoop dat één van jullie mij hier antwoord op kan geven!! alvast bedankt!

groetjes Diantha

Hallo Diantha,

Je bent inderdaad tegen de meeste ziektekosten verzekerd als je in het buitenland bent. Maar meestal moet je de kosten eerst zelf betalen en het dan terug vorderen als je weer terug in Nederland bent. Vraag dat dus even na. Je kunt je bijverzekeren voor extra ziektekosten, zodat je geen eigen bijdrage hoeft te betalen en vaak een particulier ziekenhuis kunt kiezen wat in sommige landen zeker aan te bevelen is. Je bagage verzekeren is altijd handig en ook een anuleringsverzekering is nooit weg. Het kan ooit voorkomen dat je terug naar Nederland moet omdat daar iemand ernstig ziek is of nog erger, daar zitten dan heel wat kosten aan verbonden. Ook als iemand terug moet naar Nederland die tot jou reisgezelschap behoort en je mee terug wilt naar Nederland is het handig als dit is mee verzekerd. Niemand wil achterblijven op zijn vakantie adres als een van de anderen terug moet naar Nederland door wat voor omstandigheden dan ook. Een vliegticket terug maar ook de verloren vakantiedagen en kosten van het hotel woren dan vergoed. Een goede anuleringsverzekering dekt deze kosten zodat je je vakantie op een ander tijdstip over kunt doen. Het is maar wat je zelf prettig en noodzakelijk vind. Het kost maar een beetje en als je vaker op reis gaat is een doorlopende verzekering het voordeligst en je hoeft er nooit bij stil te staan of je wel of niet verzekerd bent. Ik wens je een fijne vakantie toe.

Groetjes,
Marianna

toch heb ik hier nog een vraag over.
Mijn vrouw is geopereerd in turkye en 3 dagen in het zieken huis geweest en de rest van de vakantie mocht ze niet meer zwemmen(totaal 7 dagen inclusief de ziekenhuisdagen).
Waar vallen deze dagen nou onder en zijn ze te declareren en hoe zit dit met mij en mijn kleine?Ik heb dit nog nooit meegemaakt en weet dus ook niet wat ik kan terug vragen.

groetjes klaas

Hallo Klaas,

Je kunt het beste zo spoedig mogelijk kontakt opnemen met je verzekering of verzekeringstussenpersoon. Het kan per verzekeringsmaatschappij nog wel eens (behoorlijk) verschillen wat er wordt uitgekeerd.

Je kunt ook zelf alvast de polisvoorwaarden nalezen, daar kun je ook het e.e.a. vinden.

Beterschap voor je vrouw !

Groetjes,
Pittie

De adviezen over het wel of niet (bij) verzekeren lopen uiteen. Nou moet allereerst gezegd worden over verzekeringen in het algemeen. Verzeker je niet als je het bedrag zelf kunt missen. In het geval van reisverzekeren is het in de meeste gevallen dus overbodig geld verspillen tegen minimale dekkingen.
Even ter voorbeeld uit het polisblad van de doorlopende verzekering van de ANWB, al het om extra dekking op bagagevergoeding gaat:

Bagage per verzekerde per reis maximaal
€ 3.000,-
waaronder:

  • brillen en contactlenzen € 300,-
  • (huur)fiets en fietsaanhanger € 300,-
  • audio-, audiovisuele- en computerapparatuur en € 300,-
    toebehoren
  • hobby- en sportuitrusting per item (artikel 21.1.c)* € 300,-
  • prothesen, hoorapparaten en tandbeugels € 300,-
  • sieraden, horloges en overige kostbaarheden € 300,-
  • voor de reis aangeschafte artikelen die bestemd € 300,-
    zijn ter schenking
  • tijdens de reis aangeschafte artikelen waaronder € 300,-
    cadeaus, souvenirs etc.
    per reisgezelschap geldt een maximum voor:
  • autoradio-/cassette-/CD-apparatuur/
    los navigatiesysteem € 300,-
  • gereedschap en reserve-onderdelen € 300,-
  • mobiele telefoon-apparatuur € 300,-
  • foto-, film- en video-apparatuur en toebehoren € 1.500,-
    Eigen risico bagage per gebeurtenis zie polisblad

Dit zijn de cijfers. Verzeker je je bij voor bagage, dan gooi je echt geld weg. Je moet precies dit en dit kwijtraken en dan krijg je tot maximaal 300 euro per soort terug. Dus is het eigenlijk alleen interessant om dergelijke extra dekkingen af te sluiten als je absoluut geen 300 euro kan missen, of enorm veel goedkope dingen uit de bovenstaande categoriën kwijt gaat raken. Dit klinkt misschien als simpele logica, maar geloof me. Verzekeraars willen graag dat je je voor dit soort dingen verzekert. Want als ze moeten uitkeren kost het ze haast niks en je betaalt er wel goed geld voor.

Als ik één advies mag geven is het het volgende: als je het zekere voor het onzekere neemt en een reisverzekering wil, vergelijk dan de verzekeringen. (www.google.nl: reisverzekeren vergelijken. Er zijn talloze vergelijkingssites, independer, reisverzekeren.nl, etc.) Vergelijk en neem de goedkoopste. Het enige extra pakket waar je deze dagen wel op moet letten is de wintersportdekking, maar die zit er soms al standaard bij in, vaak bij goedkope online verzekeringen (die verzekeringen, die onder andere namen voor de bekende verzekeringsmaatschappijen verkopen - zoals een Aristona TV altijd hetzelfde was als een Philips TV).
Sorrie van het lange verhaal, maar ik vind het gewoon een schande dat de grote verzekeringsmaatschappijen ons veel te dure producten met niets voorstellende dekkingen willen aansmeren. Dus daarom… Oke goeie reis :wink:.

Een reisverzekering lijkt mij persoonlijk altijd de moeite waard. Als er iets gebeurd is in ieder geval verzekerd. In de meeste gevallen kan men voor rond de € 40 of € 50 een doorlopende reisverzekering afsluiten, dus daarvoor hoef je het zeker niet te laten. Zorg inderdaad dat je reisverzekeringen met elkaar vergelijkt en de polisvoorwaarden goed doorkijkt voor de geboden dekking. Hieronder enkele handige vergelijkingswebsites:
http://www.independer.nl/reis/intro.aspx
http://verzekeringen.vergelijk.nl/doorlopendereisverzekering/

Hieronder ook nog 2 websites met algemene informatie over een reisverzekering:
http://nl.moneto.eu/verzekeringen/reis/
http://mistermoney.rtl.nl/reis-verzekering.asp

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft!

Daar zal ik zeker iets aan hebben, dank je!