Je koffer pakken en een reis boeken is niet zo moeilijk…
maar hoe ben je verzekerd als je op reis gaat?
Elke reis weer een nieuwe verzekering afsluiten? en wel of geen annuleringsverzekering? Of hebben jullie dit gewoon standaard al geregeld…
en wat voor verhalen hebben jullie over het beroep doen op de verzekering, en dan uiteraard met name mbt de turkije-reizen…
allicht overbodig om te vermelden, maar alle verzekeringen zien de gebieden aan de Middelandse zee, als europa. Je hoeft dus geen werelddekking te nemen als je naar de Turkse kusten gaat, aangezien dit voor de verzekering valt onder europa-dekking
hoe doen de mensen dat die een eigen woning hebben in Turkije? nemen jullie nog een reis- en/of annuleringsverzekering??
ik had een doorlopende reis- en annuleringsverzekering voor mijn vakantie’s. Nu is het natuurlijk eventjes anders, maar voor vakantie’s ideaal.
Ik ben gelukkig nog nooit (en nu heel rap afkloppen) mijn koffer kwijt geweest of schade gehad.
Ik moest wel een keer naar het ziekenhuis in Turkije, dat heb ik eerst voor moeten schieten en heb ik daarna terug gehad. Het telefonisch contact was wel erg goed en ze belden me zelfs terug op mijn Turkse nummer, zodat het me geen geld kostte om die dingen allemaal uit te zoeken.
2e keer dat ik een ongelukje had in Turkije, ben ik direct naar het ziekenhuis gegaan en heb later pas met de verzekering gebeld. Daar waren ze dan weer boos over, maar ja, met een bloedende voet om 4 uur 's nachts, denk je maar 1 ding: ziekenhuis!
ook dat geld heb ik achteraf wel teruggehad, maar moest ik ter plekke wel voorschieten… lang leve de creditcard, maar echt blij was ik op dat moment niet!
aan de hand daarvan ben ik ook overgestapt op een andere verzekering.
Ik heb altijd wel een annuleringsverzekering gehad, maar gelukkig ook nog nooit een beroep op hoeven doen… wil ik ook het liefste zo houden, maar toch denk ik vaak: ik ga toch wel! die turkije vakantie neemt niemand me meer af, maar ja, toch maar afgesloten…
ik heb 1x een beroep gedaan op mijn reisverzekering dat was een paar jaar geleden toen we nog ieder jaar naar spanje gingen, vertrokken vanaf amsterdam naar gerona, daar aangekomen mijn koffer weg…duurde 4 dagen voordat ik hem terug had…kreeg ik toen der tijd 250 gulden compensatie omdat ik meer dan 3 dagen zonder koffer had gezeten.
Ik heb daar toen het een en ander gekocht, bikini, ondergoed, ect…
Dat gebeurd me dus niet meer tegenwoordig mix ik de koffers van mijn man en mij door elkaar heen…niet handig met inpakken, wel handig mocht er een koffer zoek raken, en ook badgoed stop ik altijd in de handbagage.
ik heb een standaard doorlopende reisverzekering + annulering
Een aantal jaar geleden heb ik tijdens mijn zomervakantie in Rosas 2e graadsbrandwonden opgeholpen. Mijn benen werden tot aan mijn kuiten helemaal ingepakt en het was ook beter voor mij om eerder naar huis af te reizen. Tijdens de rit van Spanje naar Nederland is wel een van blaren opengeknapt. Gelukkig heeft het toen niet tot infecties geleid.
De kosten zijn wel voor het grootste gedeelte vergoed. In de Spaanse kliniek dacht men eerst dat het soort insecten beten waren, maar mijn ouders wisten het wel beter. Ik heb de 2e graadsbrandwonden opgeholpen doordat ik onder de parasol in slaap ben gevallen en te laat wakker werd. Later op de avond voelde ik al dat het mis was, aangezien mijn benen vuurrood waren en dat allerlei blutjes kwamen. Ik wis dat het gelijk mis was omdat ik hiervoor ook een keer 1e graadsbrandwonden op mijn schouders heb gehad.
Gelukkig is alles goed genezen en heb er geen littekens aan over gehouden.
Ik kan mij niet meer herinneren of we toen ook een annuleringsverzekering erbij hadden.
Ik heb een doorlopende reis- en annuleringsverzekering via m’n werk. Deze is ook geldig voor partner en evt. kinderen dus hoef niet aan verzekeringen te denken als ik een vakantie boek
Nog nooit gebruik hoeven te maken van de annulerings of reisverzekering gelukkig klopt af
@ jac, dat vind ik erg knap… weet je zeker dat het niet andersom is? ik heb namelijk nog nooit gehoord van een verzekeringsmaatschappij die een doorlopende ANNULERINGS reisverz. afgeeft zonder een doorlopende reisverz.
Heb al een aantal jaar een doorlopende reis en annuleringsverzekering. reisverzekering wel eens gebruikt voor doktersbezoek. Hebben annuleringsverzekering destijds afgesloten omdat mn schoonvader ziek was. Gelukkig nooit gebruik van hoeven maken
Omdat ik (en mijn ouders ook) meerdere malen per jaar in het buitenland zijn en ook meerdere malen per jaar op vakantie gaan hebben wij een doorlopende reis en annuleringsverzekering. Die reisverzekering is ook handig. Wij wonen aan de grens van duitsland en belgie (bij het 3landenpunt in de buurt) dus als ons daar wat gebeurd kunnen we hier ook al beroep op doen b.w.v.
Wij hebben alleen een doorlopende reisverzekering. Wij gaan niet met het vliegtuig, maar met auto en caravan, ook naar Turkije. We bespreken nooit iets van tevoren, dus hoeven we niets te annuleren.
Van de reisverzekering hebben we nog geen gebruik te hoeven maken.
Allebei doorlopend, maar het kan zijn dat we het gaan opzeggen. We gingen wel 3 keer per jaar op vakantie, en dat veranderd langzaam naar 1 tot 2…en dan is het niet meer interessant… Dusss wie weet
Ik heb alleen een doorlopende reisverzekering waarbij ik maxuimaal zes maanden in het buitenland mag verblijven. Bij een standaard reisverzekering is dat korter. Ik heb deze express verlengd omdat ik in de zomer meestal langer in Turkije verblijf. Met mijn gewone ziektenkostenverzekering mag ik niet langer dan zes maanden in het buitenland verblijven, wil deze nog geldig zijn. Moet dan toch terug naar Nederland, dus hoeft mijn doorlopende ook niet langer geldig te zijn!