Hallo allemaal,
Ik wil mijzelf in tr verzekeren voor alles waar ik hier ook voor verzekert ben, dus aanspr./ziektekst./bagage/geld en waardepapieren/rechtsbijst., tijdens en na verblijf in Tr. voor langer dan 60 dagen aaneengesloten (dit is de duur van een gewone reisverzekering), liefst betaalbaar.
Ik heb een offerte liggen van de Globetrotter reisverzekering van ELVIA met dekking ook in Ned. voor bv tussentijds bezoek aan Ned. en de eerste periode na terugkeer ( je hebt tenslotte niet de volgende dag hier in Ned. gelijk weer werk of recht op uitkering) omdat een reisverzekering alleen maar dekking geeft tot thuiskomst en niet daarna.
Aangezien ik in tr. niet met een werkvergunning ga werken, ik wil nl. weg kunnen als ik dat wil en verder geen verplichtingen aan een evt. werkgever hebben als die voor mij kosten heeft gemaakt, moet ik dus mijn verzekering zelf regelen.
Weet iemand wat het kost en of het kan dat als je geen vaste woon/verblijfplaats heb om een particulier verzekeringspakket af te sluiten bij een turkse verzekeringsmaatschappij?
Of is er net als ELVIA nog een maatschappij die vergelijkbare verzekeringen heeft als de Globetrotter, zodat ik prijzen en dekkingen kan vergelijken.
De mogelijkheid bestaat ook om jezelf hier, voor bv de ziektekosten, als voordeurdeler bij een zf.verzekerde ‘vriend(in)’ te laten registreren, dan val je onder zijn/haar zf. als ‘partner’, maar die mogelijkheid heb ik niet.
Dus als iemand iets meer weet dan lees ik dat graag,
alvast bedankt, Dilek