Was eens benieuwd naar welke reisverzekeringen jullie afsluiten?? Zelf heb ik een doorlopende reisverzekering van Interpolis (via de Rabobank) Ga ik voor langere tijd dan moet ik dat even door geven en dan ben ik 180dagen achter elkaar verzekerd. Dit kost me rond de €100,- per jaar. Annulerings verzekering heb ik nooit want wat er ook gebeurd, ik ga!!
Hebben jullie slechte ervaringen met reisverzekeringen?? Wel eens gebruik van moeten maken?? Enz enz…
Geen slechte ervaringen, maar wel eens gebruik van moeten maken. Twee jaar geleden in Januari een reis voor 6 personen naar Turkije geboekt met als reisdatum 12 Mei. Eèn van mijn schoonzussen moest vrij plotseling een open hart operatie ondergaan en mocht dus niet vliegen, laat staan op vakantie gaan.
Naar het reisbureau gegaan en was in no time geregeld, al vond ik wel dat ze erg lang op haar geld( aanbetaling) moest wachten. Wij zijn alsnog met ons vieren gegaan en hebben een hele fijne vakantie in Alanya gehad. En me schoonzus is inmiddels zo goed als hersteld en is vorig jaar met ons naar Spanje en Turkije geweest.
Wijzelf hebben een doorlopende reisverzekering van de Postbank waar ik voor ons beide € 46 per jaar voor betaal, waarvan we 45 dagen achtereen weg mogen zijn.
En een annuleringsverzekering sluit ik altijd zo wie zo af, maar dat moet een ieder natuurlijk voor zich zelf weten. Ik vind het een fijner gevoel voor stel DAT. Wijzelf hebben eenmaal gebruik moeten maken van de ann. verzekering, omdat mijn moeder stervende was en is overleden op de dag voor vertrek. Dus dat was niet zo leuk. Maargoed, daar hadden we gelukkig de verzekering voor! Alles terug gekregen.
Dit was mijn ervaring dus met reisverzekeringen. Mocht je trouwens op je vakantie een dokter nodig hebben gehad, moet je dat eerst bij je eigen zorgverzekeraar teug vragen als je weer thuis komt.
normaal nemen wij altijd een reisbijstandverzekering en eentje voor de bagage…
Nu ben ik juist terug van een weekje turkije en hebben héél goedkoop via internet geboekt. Ik heb nog gekeken voor een verzekering maar die was bijna duurder dan mijn reis zelf, zodus zijn we zonder verzekering vertrokken en enkel diegene van de ziekenkas en alles is goed meegevallen dat ik het zeker opnieuw zo doe !
Wij hebben bij Interpolis (via Rabobank) een doorlopende reis- en annuleringsverzekering met zaakwaarneming. Dit omdat we een eigen bedrijf hebben. Betalen hiervoor € 203.00 per jaar.
omdat ik lange tijd weg ga ga ik een verzekering afsluiten via Ooms.
Voor € 290 ben ik de rest van het jaar in het buitenland verzekerd voor: SoS hulp, aansprakelijkheid, rechtsbijstand, ongevallen, en reisverzekering. De ziektekosten heb ik nog via NL lopen, want ik heb een jaar dekking in het buitenland. Vind het een hoop geld, maar er zal maar wat gebeuren…
De reisverzekering van afgelopen jaar hebben we er dik uitgehaald. Samen betaalden we € 62,5 en in totaal ben ik 7 weken weggeweest en de ex ook zoiets. hahahahahaaa
ik sluit tegenwoordig een reisverzekering af bij de anwb,als lid krijg je toch lekker korting,en is voor een heel jaar,aangezien mijn vrouw de vierdaagse ook loopt is dit ook verzekert.
Hoi, Wij hebben voor ons gezin, mijn man en ik en 3 kinderen, een doorlopende reis-annuleringsverzekering voor 170 euro per jaar. Dat is dus wel stukken voordeliger dan elke reis apart te verzekeren. En de 2 oudste kinderen gaan zelf op vakantie of gaan een weekend naar een of andere stad, dus dat is dan ook meteen verzekerd. Dit jaar zullen wij bij elkaar ongeveer 10 keer een reis maken, dus reken maar uit…