Reisverzekering

Hoi allemaal, ik ben opzoek naar een goede betaalbare reisverzekering voor een jaar die eventueel te verlengen is tijdens mijn reis. Ik ga dus in twaalf maanden vanaf zuid- oost azie over land terug naar nederland reizen. Tijdens mijn vorige reis van een jaar heb ik me via “Elvia verzekeringen” verzekend maar ben nu wat rond aan het zoeken naar andere opties of goedkopere verzekeraars.

groet toine.

Hey!

Ik ga voor drie maanden naar Italie en heb me verzekerd via de Joho company. Was niet al te duur… Kijk eens op www.joho.com …als het goed is kun je daar informatie vinden.

Groetjes Aafke

Hallo Toine,
Misschien een suggestie: www.oominsurances.com

Groetjes,
Lespinet

Kijk eens op www.reisweg.nl
De site voor een goede en betaalbare verzekering
5 % korting op de premie
Ruud Dekker

De Europeesche Lang op Reis verzekering is vrij goed en - koop.

€395 voor 360 dagen, incl geneeskundige kosten.

Hoi,

Wat ik me nou afvraag is, hoe doe je dat dan met je ziektenkostenverzekering? Ik wil ook 6 maanden naar het buitenland, maar vorig jaar heb ik me particulier verzekerd voor 4 maanden. Maar deze keer vind ik dat toch echt te duur.
Ik hoop dat je me hier wat informatie over kunt geven want van al die commerciele instanties word ik ook niet wijzer.

Je kunt me ook mailen, dat heb ik nog liever chanine_mureau@hotmail.com

Alvast bedankt,

Chanine.

Hallo Chanine.

Volgens mij kun je je alleen verzekeren als je hier al in het ziekenfonds zit of particuliere verzekering hebt. M.a.w. als je hier niet meer op school zit of niet meer werkt, zit je zo wie zo niet in het ziekenfonds. Onze zoon heeft ook een tijdje in het buitenland gezeten en had zich particulier moeten verzekeren via het ziekenfonds. Die zijn over het algemeen niet zo duur en je kan ook de goedkoopste premie nemen.

Maar mocht je daar in het buitenland gaan werken, ben je dan al niet daar verzekerd? Laat je goed informeren hierover, maar het is wel mogelijk hoor! Nu, succes ermee!

Tamar.

voor de goedkope zgn doorlopende reisverzekeringen moet je in NL wél een ziektenkostenverzekering hebben. Dusbij elkaar wordt dat veel te duur en de max. reistijd van 3 maanden in t gunstigste geval is ook onpractisch.
Maar voor een ‘echte’ reisverzekering zoals de ‘lang op reis verzekering’ hoef je niks in NL te hebben.
Je kunt als je daar prijs op stelt bij veel reisverzekeringen wel een optie bij nemen om na terugkeer in NL meteen aansluitend de eerste 2 maanden ziekenfonds verzekerd te zijn.
Als je, om lekker pessimistisch te zijn… iets ernstigs in het buitenland krijgt en je hebt ‘enkel’ de kale reisverzekering dan moet je níet naar NL teruggaan want dan heb je ineens geen dekking meer…
Let wel op bij het afsluiten dat de ziektenkosten gedekt zijn, want dat is niet vanzelfsprekend. Het begint vaak enkel inclusief bagage verzekering oid.

groet,

Marcel

Hey!

Hardstikke bedankt voor de informatie. Daar heb ik iets aan. Dus als ik een half jaar weg wil hoef ik niet verzekerd te zijn in Nederland. Want dat is dus hardstikke duur. Vorige keer was ik particulier verzekerd nou dat wil ik dus niet meer. Maar heb je misschien ideeen welke verzekeringen goed zijn. Of zijn de bovengenoemde verzekeringen ook ´lang op reis´verzekeringen?

Bedankt!!!
Groetjes Chanine.

ik heb zelf verschillende malen de 'lang op reis verzekering" van De Europeesche gehad. Was per jaar een paar honderd gulden goedkoper dan andere maatschappijen.
Toen heette ie vlgs mij nog anders ," de globetrotter" verzekering oid, maar wat ik uit de polisvoorwaarden opmaak is het dezelfde verzekering.
(Nog even voor de duidelijkheid, de 'lang op reis verzekering’is de naam die De Europeesche er aangegeven heeft.)

Hoe goed of slecht ie is kan ik niet uit eigen ervaring zeggen omdat bij mij alles altijd van een leien dakje is gegaan…Maar ik ben er zeker van dat De Euorpeesche niet onderdoet voor zijn concurenten. En zolang de geneeskundige kosten gedekt zijn , vind ik t prima. De rest kan me letterlijk en figuurlijk gestolen worden…

groet,

Marcel

Hey Marcel,

Hardstikke bedankt voor de informatie. Fijn dat je zo snel reageert. :wink: Ik ben het met je eens. De geneeskundige kosten zijn het meest belangrijk. Je had het over ±400 euro. Dat valt eigenlijk wel mee in vergelijking met een particuliere ziektenkosten verzekering. Voor 5 maanden was ik toen 550 kwijt plus nog die reisverzekering.

Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig geworden waar jij die reisverzekering steeds voor nodig heb…of vraag ik nu te veel (of heb ik niet goed gelezen?) :rolleyes:

Ik ga eens snel wat info opvragen, ff surfen op internet.

Bedankt!

Groetjes Chanine.

Hoi Chanine,

de reden dat ik zo vaak een reisverzekering nodig heb (gehad) is niks geheimzinnigs hoor!
Ik ben nou eenmaal erg graag op pad en doe dat dan ook zo veel als mogelijk is! Heb de laatste 20 jaar aardig wat reisjes kunnen maken, variërend van 1 tot zo’n 3 jaar.
waar ga jij heen?

groet,

Marcel