reisverzekering

hoi allemaal

ik wil minstens (liefst nog langer of eigenlijk voor onbepaalde tijd) een jaar op reis.
in eerste instantie naar australie met de working holliday visum.
en dan evt nog verder

nu vraag ik mij af waar en welke reis verzekering ik moet nemen?
ik heb al wat zitten zoeken maar kom er niet echt uit…

isis via joho vind ik nog al duur vergeleken met andere en je moet ook nog je gewone zorge verzekering aan houden in nederland.
ik zit bij cz, die bieden wel wat aan tot een jaar.
maar wat doe ik dan als ik toch langer weg blijf???
heel veel vragen…

kan iemnad mij helpen?

thanks alot!!

Misschien ben je wel geholpen als je eens naar een verzekeringsmakelaar zou gaan. Die geven je meestal wel de juiste informatie of zoeken het uit.

Hebben hetzelfde probleem . Zijn verzekerd bij Interpolis , met een doorlopende reisverzekering. hebben deze omgezet naar 180 dagen zakelijk! *kosten ruim 500eoro per 2 personen , met verlenging naar 366 dagen .
Aangeraden werd om contact op te nemen met de Sociale Verzekerings Bank aangaande de zorgverzekering. hebben dit gedaan met advies formulieren in te vullen met de vertrekdatum.de zorgverzekering moet je het eerstejaar blijven betalen daarna volgen er andere bepalingen , afhankelijk van de ,langere,verblijfsduur van een jaar .
Schijnt dat een gewone reisverzekering niets uitbetaalt als er inkomsten( of zelfs vrijwillergerswerk wordt gedaan)genoten worden in het buitenland.

Kijk bij OOMverzekeringen.

1 like

Zijn , danzij jou tip, Ijkee , bij 'OOm verzekeringen geslaagd !acceptabele premies en voorwaarden !!simpel en doeltreffend te regelen via internet! .Dank!!

Groeten vanuit Isla Holbox Mexico

Hoi hoi,
als je, voor ik dacht, langer dan een half jaar gaat is het de bedoeling dat je je uitschrijft uit de gemeente. Je bestaande verzekering moet je ook opzeggen aangezien het geen nut heeft om aan te houden. Dit heeft ook consequenties voor opbouw aow, pensioen ed. Maar dat is zowiezo ook als je niet werkt in Nederland. https://www.zilverenkruis.nl/Consumenten/service/buitenland/Paginas/wonen.aspx Je kan even op deze link kijken. Jaren geleden was ik voor ruim een jaar in Amerika. Toen bestond dacht ik alleen nog maar Elvira. Ook heb ik voor Eurocamp gewerkt. Toen regelde het bedrijf de zorgverzekering. Het jaar backpacken dat ik heb gedaan in Australië is toen ook via Isis gegaan. Als je bedenkt dat je dus die verzekering betaald en niet de premie die je anders in Nederland betaald kom je wellicht op bijna het zelfde uit. Weer later ben ik een paar jaar in Azië gaan wonen. Die tijd verzekerd via Oom verzekeringen. Dochteronderneming van de ANWB. Was heel goed betaalbaar alleen voor Amerika niet. Dit was niet van toepassing voor me. xhi.nl was toen d’r tijd erg veel duurder ten opzicht van Oom. Succes ermee :slight_smile:
Het kost misschien een beetje maar het is een onbetaalbare ervaring!

Hey allemaal.

Lijkt het je leuk om je reisverhaal (of emigratie verhaal) te delen met de bezoekers van Wereldwijzer, en mogen jou wat vragen stellen.

Neem dan even contact op Cor en Wilna

Klik hier om een privé bericht te sturen.