Lang reizen en verzekeren...hoe doe jij dat?

Het volgende is het geval en wij zullen niet de enige zijn.

Wij gaan voor onbepaalde tijd op reis…
Een working holiday visa in nieuw zeeland, van een jaar, is een feit en nu komt het dus…je zorgverzekering(zowel de plicht te betalen als het recht om er aanspraak op te doen) komt te vervallen op het moment dat je in een ander land inkomsten ontvangt(kom ik vandaag achter)

om een lang verhaal kort te maken hier mijn vraag:

Hoe(en bij wie) verzeker jij je als je voor langere tijd op reis gaat en ook van plan bent om onderweg te gaan werken?

gr,
Thomas

Hallo Thomas,

Mooi avontuur!

Je hebt op www.tasmanverzekeringen.nl verschillende van dit soort verzekeringen.

Hebben jullie al werk daar?

Beste Thomas,

Ben in 2009/2010/2011 Down Under geweest. Heb toen ook te maken gehad met zorg, terwijl ik ook een work visum had. Wat ik me herinner is dat ik toen een Europese zorgkaart had van Anderzorg en dat het toen geen probleem was om de zorgkosten te verhalen op de verzekering. https://www.anderzorg.nl/zelf-regelen/zorgpas-aanvragen/europese-zorgkaart-aanvragen. Waty betreft reisverzekeringen zou je es kunnen kijken bij Allianz Assistance. Of tips vragen aan Kilroy Travels. Succes ermee! Bij vragen, stuur me een privebericht of contact met me via www.underdogsports.nl