Visum aanvragen en legalisaties

Vragen en ervaringen over visa en legalisaties. Plaats ze hieronder.

Hallo,

Ik wil samen met mijn vriend een reis gaan maken van ongeveer een jaar. Ik wilde weten hoe dat gaat met de verzekering in NL. Zoals een zorgverzekering e.d. Blijven die gewoon doorlopen?

Groetjes Maartje

Zorgverzekeringen in Nederland zijn een drama, maar als je enkel gaat reizen mag het geen probleem zijn. Sluit bij je zorgverzekering de module buitenlanddekking af en je kan 12 maanden aaneengesloten in het buitenland verblijven (wellicht verschilt het per verzekeraar, check de voorwaarden).

Zodra je onderweg nog wat wilt (wit)werken, dan wordt het een probleem. Hier denken ze dat je dan automatisch in het buitenland bent verzekerd en stopt men je Nederlandse zorgverzekering. Kortom: mondje dicht tegen de verzekering als er lokaal niets geregeld kan worden. Bovendien hebben ze het recht niet om je verzekering te beëindigen: je bent Nederlands burger en via de zorgwet verplicht om een zorgverzekering in Nederland te hebben. Maar voorkomen is beter dan genezen, want in je uppie trek je altijd aan het kortste eind tegen de grote verzekeraars.

hoi,

ik wil in november richting turkije vertrekken!
maar hoe zit dat met visa’s verblijfsvergunnigen en kans op werk??
kunnen jullie mij misschien wat tips geven over waar ik kan beginnen met mijn grote zoektocht om alle papiere in orde te maken!

groetjes loes

Check trouwens ook nog even dit: veel verzekeraars vergoeden het bedrag wat de medische behandeling IN NEDERLAND zou kosten. Het verschil betaal je zelf.

Zelf heb ik mij daarom bij mn verzekeraar (abn) voor een klein bedrag per maand (minder dan een euro) bijverzekerd.

Zou anders toch een lelijke verrassing zijn.

Bedankt! Heb nu inderdaad een zorgverzekering met aanvullende reiseverzekering afgesloten waar ik nu voor het volle bedrag overal voor verzekerd ben!

IKwil graag een visum voor een lang veblijf in thailand maar zie alleen maar voor drie maanden staan. Hoe regel ik dat want ik wil eigenlijk daar blijfen.

kan u mij vertelen hoe ik een visum kan krijgen voor een jaar of langer.

Ik wil met mijn vrouw emigreren naar Florida usa waar moet ik zijn voor visa aan te vragen ?

Hallo Geraedts Rob

zo te lezen bent u nog nooit in Florida / USA geweest. En u wilt Emigreren??? en u weet nog geen eens waar u een visum moet halen/kopen …

Ga eens naar de Amerikaanse Ambassade in Den Haag voor info voor een visum of kijk eens op hun website.

TIP: Ga eerst op vakantie naar USA en ga kijken hoe het daar is. Als jullie weer terug komen ga dan nog eens praten over Emigreren.