NL verzekering als je in het buitenland werkt

Hai allemaal,

vanochtend te horen gekregen dat ik over 2 weken in de Franse Alpen mag gaan werken voor een aantal maanden! Jippie!!!

Nou krijg ik daar een Frans contract en ben dan daar ook tegen ziektekosten verzekerd. Weet iemand of ik dan gewoon mijn Nederlandse ziektekostenverzekering opzeggen? Het lijkt me nl. een beetje zonde om de premie te betalen terwijl dat helemaal niet nodig is…

Ook werd mijn verteld dat ik ter plaatse een verz. kon afsluiten mocht ik daar willen skieen en overkomt me dan wat. Zou deze dekking voldoende zijn of denken jullie dat ik maar voor de zekerheid een doorlopende reisverzekering in NL moet afsluiten?

Nou, hopelijk heeft iemand hier verstand van en hoor ik iets snel!

Groetjes!

hoi ozzigirl,

toen ik 6 maanden ging reizen heb ik mijn verzekering opgezegd, maar dan moet je je ook uitschrijven bij de gemeente en dit was voor mij niet zo’n probleem omdat ik na mijn reis zoiezo van gemeente ging veranderen. Een handigere optie voor jou is misschien om je verzekering zeg maar “uit te zetten”, dan betaal je een lagere premie (ong. 15 euro) maar dan als je terugkomt kan je hem gewoon weer “aanzetten”. Ik neem aan dat alle verzekeraars zo’n optie hebben maar dat kan ik niet garanderen, daarom misschien handig om je verzekeraar even te vragen.

Ik zou ook even checken of je idd ter plekke je kunt verzekeren voor ski-ongevallen etc want met reisverzelkering kan je dat vaak alleen voordat je reis begint.

Als je nog een naam van een goede verzekering wilt hebben: Tasman Verzekering.

Succes en veel plezier!!

Floor

Ik zou het even navragen bij je huidige zorgverzekering. Vanaf 1 januari 2006 verandert alles ook weer, en aangezien het er niet gemakkelijker op wordt, is het verstandig er zeker van tij zijn wat en hoe voor je vertrekt.

Ik heb zelf gelezen dat je als je niet langer dan een half jaar uit nederland vertrekt, je met de nieuwe zorgverzekring gewoon verzekerd bent tegen ziektekosten. daarnaast kun je een doorlopende reisverzekering afsluiten.
Je MOET namelijk verzekerd zijn als je niet uitgeschreven bent! En uitschrijven is niet zo verstandig als je voor een korte periode uit Nederland vertrekt.

Even ene belletje naar je huidige verzekring en je weet het allemaal zeker!!!

Succes.

Gr. Inge

Hoi!

Kijk eens bij de ISIS verzekering, een verzekering speciaal voor werken in het buitenland. Zij hebben ook goed advies over wat je wel of niet moet doen…