Zorgverzekering opzeggen en reisverzekering afsluiten

Hallo mede-backpackers,

Ik wil in januari 2015 naar Australië vertrekken om daar gedurende 1 jaar door middel van een working holiday visa vooral veel te gaan werken en geld te sparen.
Vervolgens wil ik vanaf januari 2016 gaan rondreizen in Azië, dit wil ik 18 maanden doen.
In totaal zal ik dus 2,5 jaar weg zijn.

Nu is het volgens mij zo dat ik mij sowieso moet uitschrijven bij de BRP (voorheen GBA). En ik kan ook mijn zorgverzekering opzeggen omdat ik langer dan een jaar weg ben. Deze zou ik graag opzeggen en vervangen door een reisverzekering met volledige dekking van medische kosten, de premie hiervan is namelijk een veel lager.
Echter, ik kan zo’n langlopende reisverzekering (bijvoorbeeld via Globetrotter) voor maximaal 24 maanden afsluiten. Ik moet echter voor 30 maanden (2,5 jaar) verzekerd zijn, want zo lang ben ik in totaal weg.
Mijn vraag aan jullie: weten jullie hoe ik dit zou kunnen oplossen? Ik wil niet 6 maanden onverzekerd zijn namelijk.

Geen reacties helaas… Maar ik ben er zelf achter gekomen! Ik zal even posten wat ik heb uitgevonden zodat reizigers die deze vraag in de toekomst hebben dit ook weten.
De Special ISIS verzekering van JOHO is voor maximaal 2 jaar geldig, maar daarna te verlengen voor een periode van nog eens maximaal 2 jaar. Dus daarmee kan ik langer dan 2 jaar wegblijven, zorgverzekering opzeggen en toch verzekerd blijven via een reisverzekering, die veel goedkoper is dan de zorgverzekering.

1 like