Kent er iemand een betrouwbare en budgetvriendelijke verzekeringsmaatschappij voor een wereldreisverzekering?
In november vertrek ik voor onbepaalde tijd (3 à 9 maanden) naar Azië.
Groetjes
Kent er iemand een betrouwbare en budgetvriendelijke verzekeringsmaatschappij voor een wereldreisverzekering?
In november vertrek ik voor onbepaalde tijd (3 à 9 maanden) naar Azië.
Groetjes
Ik heb dezelfde vraag Ik ga 3 maanden naar Azie.
Wat is de best goedkoopste reisverzekering.
Mijn Zf loopt gewoon door
gr petertorro
zoiets ligt helemaal aan je eigen situatie, je wensen en voorkeuren
ik heb veel hulp gehad aan de joho verzekeringssite
daar staan een stuk of 4 verzekeringen op een rijtje en worden ze ook met elkaar vergeleken…
het blijft een duur grapje
Hoewel een deel van je ziektekosten al in de basisverzekering inbegrepen zitten, is een extra reisverzekering wel een aanrader. En aangezien je met een ‘standaart’ reisverzekering vaak maar 30 of 60 dagen aaneengesloten in het buitenland mag blijven, zit er niet veel anders op dan een speciale verzekering te nemen.
Ik had voor mijn reis gekozen voor de Special Isis. Ik heb echter (gelukkig!) geen gebruik van hun diensten hoeven maken. Voordeel van deze verzekering is ook dat hij onderweg te verlengen valt!
ik zit idd ook aan deze verzekering te denken, omdat de kosten van de anderen min of meer gelijk liggen, maar die isis een hele uitgebreidde dekking en goede vergoedingen hebben per geval, en idd dat je em tussentijds kan verlengen tot zelfs wel 4 jr geloof ik
tis alleen zoveel geld en ben er nog steeds niet uit wat ik doe…
nog meer kijk en vergelijkend warenonderzoek vrees ik
dames…heren
Wat is er mis met de permanente reisverzekering van de OHRA???
ik heb hem (na veel uitzoeken) genomen. Je mag 365 dagen aaneengesloten weg. Ik heb ze het vuur aan de schenen gelegd maar ze dekken echt alles onder alle omstandigheden. En het goede nieuws!!!
hij kost maar een paar tientjes Per Jaar!!!
Overigens moet je dan wel je zorgverzekering in nederland houden (iets wat iedereen overigens moet die niet emigreerd) want ze dekken alleen de medische kosten die buiten het basispakket vallen. inclusief tandarts kosten(vrij uitzonderlijk)
groetjes rudi
:paranoid:
uhm… dit klinkt echt 2 goood 2 be true!
heb ff op de site gekeken, maar het lijkt idd te kloppen
ga ze meteen morgen bellen…
waarom zou ik € 50 per maand betalen, als het ook met € 75 per jaar kan…
klinkt echt te goed om waar te zijn, maar zal ik morgen wel achter komen dan!
bedankt voor de tip!
ik had destijds (half jaar door latijns amerika) de interpolis doorlopende reisverzekering. mag je ook lekker lang in een stuk door weg.
je zorg verzekering dien je aan te houden als je geen risico wil lopen.
groeten
bart
Bloem
je houd wel je zorgverzekering in Nederland aan he? Heb je al bedacht om Zorgtoeslag aan te vragen?
Wanneer je lang weggaat zal je ook wel niet veel inkomsten hebben in Nederland.
Mensen die een jaar geen inkomsten hebben in Nederland krijgen de maximale zorgtoeslag en betalen dan nog maar 34 euro per maand. Een rekenmodel is te vinden op de site van de belastingdienst.
ik betaal bij de OHRA nu 7.50 per maand en heb dan ook een uitgebreide annuleringsverzekering erbij. ik heb al hun kleine lettertjes gelezen en ze gek gebeld met vragen. Zo staat er dat diefstal uit een voertuig alleen is wanneer je er zelf bijwas etc. Maar volgense de schade-expert van de Ohra is het ook voor openbaar vervoer maar om te voorkomen dat mensen spullen in een auto laten liggen. Een politieverklaring van die diefstal is ook geen verplichting maar wel “een” verklaring. die kan ook zijn van het busbedrijf.
Over repatriering had ik de vraag of je ook de kosten van een vlucht terug naar je vakantie bestemming vergoed krijgt wanneer de begravenis in nederland achter de rug is.
Dit is iets waar de wereldreisverzekeringen zichzelf mee promoten. de OHRA: Ja natuurlijk. het komt voor ons niet veel voor dat mensen zo lang reizen maar wanneer jij zegt dat je nog tijd hebt dan geloven we je. Er zal dan vast in Nederland niet een baas op je zitten te wachten. We vergoeden dan een vlucht terug naar de locatie waar je vandaan kwam of een andere (mits goedkoper) bestemming
ik lijk wel een OHRA promotie dame…maar ik heb verder geen banden met ze hoor
@ bolletje om, nou super bedankt voor de tip, ik had ze vanmiddag ook gebeld en je bent dus echt 365 dagen verzekerd, 1 dag NL en dan weer 365 etc etc
stond net op het punt om het af te sluiten toen ik dus op iets raars stuitte:
die dame zegt, onze vervaldatum is 1 april. dat betekend dat als je nu afsluit je verzekerd bent tot 1 april, en dat ie daarna automatisch telkens een jaar doorloopt, mits je 2 mnd vantevoren opzegt…
dus ik… hoezo 1 april… ik sluit toch nu af, dan is het toch vanaf nu een jaar. dan zou ik dus in feb moeten opzeggen… als ik em echt alleen voor deze reis wil hebben
nee zegt die dame, dat kan dus niet, je moet minimaal een jaar verzekerd zijn, en dus ben je dus sowieso verzekerd tot 1 april 2009, eerder kan je niet opzeggen…
waarschijnlijk kom ik dus half april 2008 terug en dan zou ik dus een jaar lang voor nix verzekerd zijn… waarom zou ik dan betalen…?
ik vind dit zo’n rare regel, dat ik gewoon niet snap hoe ze dat kunnen doen… moet dus nog ff kijken of ik al met al nog steeds goedkoper uit ben, of toch duurder, omdat ik een jaar langer betaal, terwijl ik dan niet reis (alsof ik na mn wereldreis geld heb om weer weg te gaan)
maar goed…
die vrouw zegt dat dit normaal is en bij alle verzekeringen zo is…
nou… kan je vertellen, das dus nie zo!!
owh ja, en heb nu idd al zorgtoeslag, maar heb dit jaar in 8 mnd zoveel gewerkt voor een heel jaar
volgend jaar werk ik ‘maar’ 4 mnd niet, en waarschijnlijk daarna ook weer driedubbel zo hard, dat ik ‘gewoon’ mn standaard zorgtoeslag denk te krijgen… maar zal het cker nog ff bekijken…
@bartwagemans… wat jij zegt over interpolis klopt NIET! hun standaard doorlopende reisverzekering dekt maar 180 dagen aaneengesloten. dit kun je upgraden naar langer verblijf, maar hoe meer erbij komt, hoe duurder het wordt. bovendien hebben ze dan nog steeds maar de standaard dekking… dus idd geen vergoeding van je vlucht terug naar bestemming, waarvandaan je kwam als je halverwege je reisonderbreekt etc etc… allemaal dat soort dingen en je bent wel een smak geld kwijt, kun je beter voor dat geld ff verder speuren naar een verzekeraar die voor dat geld ook een hele uitgebreidde dekking geeft! (en ik heb dus wel banden met de interpolis… dus heb me helemaal suf gesnuffelt om het met korting via hen te krijgen,… helaas!!)
Hoi Mensen,
De nkbv heeft bij zijn verenigingslidmaatschap een behoorlijk goede reisverzekering (doorlopend) incl. helicopterredding en een heleboel sporten en activiteiten verzekerd die een normale reisverzekering niet dekt.
Even checken dus op www.nkbv.nl
he bloem,
ik heb nooit beweerd dat je met interpolis een jaar kan wegblijven, wel een half jaar (180 dgn.). Idd dekt de polis niet een vliegticket terug naar de plaats waar je je reis hebt onderbroken, maar verder kun je (tenminste ik destijds wel) 180 dg lang over de hele wereld vertoeven en als je ziek wordt alles declareren. toegegeven, jouw onderzoek naar Ohra levert voor dat geld meer verzekering op; zelf ga ik over een paar maanden ook weer reizen en ik blijf bij interpolis; ik heb nog nooit problemen gehad als ik iets declareerde.
veel reisplezier!
@ bartwagemans… goed te horen!
tis ideaal als je idd maar een paar maandjes weggaat, maar ik zat net op die grens van 6 mnd, misschien 6 misschien 7 of 5
maar goed, zo zie je maar weer, voor iedereen is er wel een verzekering!
heb nog ff gekeken
maar als ik bij de zorgtoeslag een inkomen van € 0,00 invul, dan krijg je maximaal 36 euro per maand als toeslag…
wat bizar!!! van de OHRA. soms helpt het wanneer je iemand anders aan de telefoon hebt. Probeer het nog eens…wie weet zat deze dame er wel helemaal naast. Vind het heel vreemd.
is 2 jaar deze verzekering betalen niet alsnog goedkoper dan je alternatieven?
hmmm…heb net de papieren erbij gepakt. onze verzekering begint op 11 mei en eindigt op 1 april!!!
had ik nog niet eens gezien. En die opzegregel ken ik wel.
Die was bij onze vorige reisverzekering ook. Je moest minimaal 1 jaar verzekerd zijn bij de ANWB.
Klinkt ook wel enigzins logisch. het is een doorlopende reisverzekering. hierdoor is de premie lager dan de traditionele verzekering die maar een paar weken liep ( zolang je vakantie had).
Dan kunnen ze het natuurlijk niet hebben als mensen de goedkopere verzekering gaan aflsuiten om hem vervolgens na een kortlopende vakantie weer op te zeggen.
Dus eigenlijk snap ik dat standpunt wel.
ja op zich is het logisch dat je minimaal een jaar verzekerd bent
maar als je de verz. in laat gaan op 11 mei, dan zou ie toch ook op te zeggen moeten zijn per 11 mei het jaar erna en niet bijna 2 jaar later per 1 april…
maar goed, als die premie van internet klopt, dan ben ik idd nog steeds goedkoper uit
maar weet dus niet of de premie die ik op internet zie van nu tot 1 april is en dat die dus lager is dan een jaarpremie, of dat je toch net zoveel betaald…
kan ook nergens vinden of duiken meeverzekerd is…
voor iedereen die het weten wilt
ik heb met ohra gebeld
je bent per ingaande verzekerd, tot de eerstvolgende 1 april. Omdat het een langlopende verz. is moet ie minimaal een jaar lopen voordat je hem dus kan opzeggen.
nu afsluiten, betekend dus minimaal verzekerd tot 1 april 2009
per 1 april 2008 kan wel de polis aangepasd worden, qua rubrieken endergelijken.
de premie voor het eerste deel tot 1 april 2008 is idd naar ratio.
als ik het dus afsluit heb ik voor 1,5 jaar een verzekering voor hetzelfde bedrag als waarbij ik met de andere verzekeringen net 3 maanden weg zou kunnen!!
duiken is overigens gewoon verzekerd, alleen raften dus niet. en paragliding en abseilen ook niet.
iemand enig idee? valt dit ter plekke vaak extra te verzekeren?
dat van het duiken wist ik, was ik vergeten te vertellen, sorry
hebben ze geen “extreme sporten” module? ik dacht van wel. die kon je er bij afsluiten…of verwar ik het nu met een andere verzekering. Er staat me iets bij van een “adrenaline verzekering”
Over het algemeen kan je je bijverzekeren bij de bedrijven die dit soort dingen aanbieden maar dan vetrouw ik persoonlijk alleen maar de verzekeringen in goed georganiseerde landen.
ja dat is ook een beetje mijn dilemma
maar dat is dus nog eventjes de moeite om uit te zoeken
maar kan nergens een adrenaline module vinden…
nog ff verder zoeken!!
Aardig leesmateriaal.
Nu ben ik alleen benieuwd of er iemand goede of slecht ervaringen heeft gehad met ISIS, Ohra of Elvia.
Worden dingen goed afgehandeld? doen ze moeilijk met het uit betalen?
Ik twijfel nog tussen ISIS en Elvia. Ik hoop dat iemand me iets kan vertellen over de kwaliteit.
Thnx,
GGH