Reisverzekering wereldreis?

het is alleen van horen zeggen…maar wel vanuit de eerste hand. Elvia heeft zich schandalig gedragen toen het ging om vergoeden van kosten door de tsunami waar ISIS exact dezelfde dingen wel vergoede.
Het ging om een reizend stel dat letterlijk uit hun accomodati in Sri Lanka werd gespoeld en op last van de locale autoriteiten op een vliegtuig naar huis zijn gezet waar ze een aantal weken in het ziekenhuis hebben doorgebracht.
de vlucht werd door Elvia niet vergoed omdat er geen contact was geweest met de nederlandse ambassade. en flutexcuus dus. andere reizigers op diezelfde vlucht die met isis waren verzekerd hadden geen enkel probleem. de gedupeerde reizigers zijn onmiddelijk van verzekering geswitched voordat ze weer verder reisde.

ik was zelf met isis verzekerd en heb alleen maar 2 tandartsrekeningen hoeven declareren. dat verliep allemaal soepel. mijn voorkeur zou dus weer uitgaan naar Isis
Ik heb nu alleen OHRA omdat ik maar 5 maanden weg ga en dus nog vast zit aan de zorgverzekering in nederland

Thanks.

het weegschaaltje gaat weer een beetje meer richting ISIS, die is alleen wel iets duurder. Ik zal tevens je website eens bekijken. Volgens mij staan er wel nuttige verhalen op.

Ik had een geweldige verzekering bij de Goudse, waarin werkelijk alles gedekt werd. Wel 120 euro per jaar, maar dat maakt me dan niet uit. Feit dat als ik in een ziekenhuis kwam te liggen en er gewoon iemand betaald vanuit NL zou mogen komen, was al voldoende voor me.

Maar ja, de polisvoorwaarden zijn aangepast en er is nu een maximale reisduur van 60 dagen: das echt niet genoeg… :hihi:

Interpolis dekt dus totaal geen extreme sporten, net als dat Ohra ook bungeejumpen en parachutespringen niet gedekt zijn. Ik heb van mijn verzekeringsagent een offerte gekregen van de Unigarant, maar ook bij hun worden deze zaken naar mijn mening niet voldoende gedekt… Zucht, ik wil mijn oude verzekering terug…

Hallo,

Wij gaan ook binnenkort voor de periode van een jaar op reis en ben op het moment dus druk bezig met me te verdiepen in de resiverzekeringen, wel/niet af van de zorgverzekering enz. Ik denk dat wij zo wie zo besluiten om gewoon de basisverzekering aan te houden. Het scheelt niet erg veel geld en een stuk minder geregel en risico. Je kan namelijk, met toeslagpartner, een max zorgtoeslag van 122 euro krijgen. Goedkoopste basisverzekering erbij en dan ben je dus rond de 25 euro per maand kwijt. Nu natuurlijk nog aanvullen met een reisverzekering. Die hoeft natuurlijk wat minder uitgebreid aangezien we de zorgverzekering aanhouden.
Die verzekering van Ohra lijkt me wel een goede, maar heb even gecheckt maar zag, naast de extreme sporten die er niet bij zitten, ook geen aansprakelijkheid erbij zitten en rechtsbijstand. Weet iemand hier iets van? Kun je dat er misschien extra bij afsluiten? Of heb je dit niet echt nodig? Ik heb in Nederland wel een aansprakelijkheidsverzekering maar weet niet of dat ook wereldwijd geldt…
Ik hoop dat iemand antwoord kan geven.

alvast bedankt.

matje en tammie

Ik weet dat je bij OHRA en bij Delta Lloyd standaard een maximale reisduur hebt van 365 dagen. En ze zijn vele malen goedkoper dan de specifieke Globetrotterverzekeringen. Er zit wel één grote ‘maar’ aan…en dat is dat als je vrijwilligerswerk of betaald werk in het buitenland wilt gaan doen tijdens je reis, je niet via deze reisverzekering gedekt bent voor o.a. aansprakelijkheid. Als je niet gaat werken tijdens je reis of je verzekering wordt tijdens het werk geregeld door een (vrijwilligers) organisatie, dan is het goed om deze twee eens mee te nemen in je zoektocht naar de juiste reisverzekering.

niet helemaal goed gelezen. Aansprakelijkheidverzekering is vaak wereldwijd. Ook bij OHRA zag ik.
Maar zoals gezegd is bijvoorbeeld (vrijwilligers) werk wel uitgesloten.
Rechtsbijstand kun je bij een aantal verzekeraars toevoegen aan je reisverzekering. Check wel goed wat nu wel en niet gedekt is.
Ook een losse rechtsbijstand kan in een aantal gevallen uitkomst bieden. Vaak bieden de betere verzekeraars werelddekking op een heel aantal onderdelen.