Reisverzekering Univé?

Heey!

Ik heb een vraagje…heeft er iemand ervaring met de doorlopende reisverzekering van Univé? Ik ga binnenkort voor 4 maanden naar Midden-Amerika en was/ben op zoek naar een goede reisverzekering. Nu kost Elvia bijv. mij 128 euro voor 4 maanden. Univé kost maar 40 euro per jaar, das nogal een verschil! Ik heb de voorwaarden met elkaar vergeleken en hetgene wat ze dekken en het scheelt echt bijna niets wat betreft de prijzen. Ze dekken allebei vrijwilligerswerk, extreme sporten, sos-kosten, ongevallen, bagage en 180 dagen. De medische verzekering heb ik niet nodig ivm een goede zorgverzekering. Dus nu twijfel ik heel erg…heb ik bij Univé niet misschien iets over het hoofd gezien?..40 euro per jaar is bijna te mooi om waar te zijn toch? Maar 128 euro voor 4 maanden of 40 euro per jaar maakt nogal uit… Ik heb trouwens met beide maatschappijen gebeld, maar zij konden geen van beiden het verschil verklaren. Hebben jullie enig idee en/of ervaringen met de reisverzekring van Univé? Ik ben erg benieuwd! Alvast bedankt!

Groetjes,

Inge

ha,

ik heb me eerder, toen ik een tijd naar azie ging, ook bij elvia laten verzekeren. Koste klauwen met geld, dus zat wel goed dacht ik. Op zich zat het ook wel goed, maar toen we bestolen werden, bleek mijn reisgenootje die maar 8,50 per maand bij interpolis betaalde nog meer te kunnen declareren dan ik!
Dus voor mij geen elvia, maar interpolis deze keer. Hoe het met unive zit weet ik btw niet…

ja ik heb hier ook een vraag over… wie weet waar het grote verschil in zit??? als ik een reisverzekering via het vgz of ohra afsluit betaal ik 40 of 30 euro per jaar en als ik een special isis, ips of lang-op-reis-verzekering van de europesche afsluit dan kost het al snel 20 - 30 euro per maand! waar zit hier het verschil in??

ik weet bij sommige reisverzekeringen mag je niet langer dan 90 dagen aaneengesloten weg zijn en sommige verzekeren stage en werk wel, andere niet. maar is dat echt het enige verschil?

wie kan me helpen?

Waar het verschil in zit weet ik niet. Wel kan ik je interpolis aan raden. Heb vorig jaar een half jaar op curacao gezeten en raakte toen een armband kwijt. Via internet gedeclareerd en de volgende dag stond mijn geld al op mijn rekening!

bedankt voor je reactie! en dat is idd wel erg snel!! heb al meerdere positieve reacties van interpolis gelezen. maar in de voorwaarde staat dat die maar tot 60dagen aaneengesloten vakantie vergoed… nouja heb n mailtje gestuurd naar interpolis dus zal t nog wel horen.

Bij interpolis kun je voor 10 of 15 euro extra je doorlopende reisverzekering verlengen tot een half jaar aaneengesloten reizen.

Zonder die verlenging mag je inderdaad maximaal 60 dagen aaneengesloten in het buitenland verblijven om verzekerd te zijn.

Ik heb al 2 jaar een doorlopende reisverzekering bij de ohra (gelukkig nog nooit gebruikt). Heel veel voorwaarden zijn echt prima, vooral het max 365 dagen aaneengesloten weg. Maar extreme sporten zijn niet mee te verzekeren, alleen wintersport & duiken. Tot nu toe is het me niet gelukt een reisverzekering te vinden waar je én max een jaar verzekerd bent en extreme sporten kunt verzekeren. Iemand anders wel?

zover ik het weet is het verschil dat Elvia ook WA verzekering heeft en dat als je overlijdt je terug gebracht word naar Nederland. Ik weet niet of dat bij Unive wel zo is.

gr van Moira

hallo!

Ik heb ook verschillende reisverzekeringen onderzocht en via de DSB bank heb ik de goedkoopste gevonden voor mij. volgens mij wordt hetzelfde vergoed als bij de meeste andere en de eigen risico is het laagst. betaal hier 21,50 euro voor n half jaar. je kan hier tot 180 dagen verzekeren.
is echt geen geld.
bagage, ongevallen, geld, medische kosten, vervoer terug naar nederland als er wat gebeurd. het wordt allemaal gedekt.