Reisverzekering tips gezocht

hoi!

ik ga binnenkort voor 3,5 maand door zuid-oost Azie reizen, waarvan 3 weken vrijwilligerswerk. Nu moet ik nog een reisverzekering afsluiten, heeft iemand misschien een tip voor me waar dat het beste kan? Waar de kwaliteit/prijs verhouding goed is? (mijn zorgverzekering loopt bij zilveren kruis, ik weet niet of het juist handig is om het bij dezelfde verzekering te doen of juist bij een ander)

alvast bedankt voor je reactie!

groetjes Corine

Heb je ook onderbouwing van deze aantijgingen? Ik ken ze verder niet en je zal best gelijk hebben, maar met zomaar iets roepen wordt niemand iets wijzer.

Ik heb goede ervaringen met elvia, Niet alle ziektenkosten verzekeraars dekken werk of vrijwilligerswerk in het buitenland. JOHO heeft een vergelijkbare verzekering.
Maar weet je zeker dat je verzekering geen wereldekking heeft?

Waarom sluit je niet een doorlopende reisverzekering af?

Da’s inderdaad een minder prettige zaak, om het even voorzichtig uit te drukken. Sterker nog, ik vraag me af of ze juridisch gezien dit zo überhaupt hadden mogen doen. Al is dat waarschijnlijk op zo’n moment nog niet eens interessant, je moet dan gewoon geholpen worden.

Let op niet alle doorlopende verzekeringen dekken meer dan 180 dagen achter elkaar, als je 3,5 mnd gaat moet je aan de 356 dagen.
OOM lijkt mij ook wel oke maar ben ook nog aan het zoeken

Hallo Cootje,

Kijk eerst eens in je zorgpolis, wat er voor buitenland dekking is. Een beetje zorgverzekering dekt wereldwijd ziektekosten tegen Nederlands tarief, wat in Azië voldoende is. Eventuele andere kosten plus de niet vergoedde zaken worden door bijna elke reisverzekering wel vergoed. Zelf heb ik een doorlopende reisverzekering bij Centraal Beheer, waar het prima geregeld is voor 365 dagen per jaar. De zorgverzekering kent (als het een goede is) uiteraard geen beperking, je bent het hele jaar verzekerd, waar je ook bent.

Bedankt voor alle informatie! Ik had zelf al navraag gedaan bij zilveren kruis, maar die jongen aan de telefoon kon mij niet heel veel vertellen. Alleen als ik ook in het buitenland goed verzekerd zou willen zijn dat ik contact met achmea op moest nemen. Ik ben ook al bij Joho langs geweest, maar die verzekering is vrij duur en vraag me af of het ook echt nodig is. Vandaar dat ik graag meningen van ervaren reizigers op prijs stel. Ik ga OOM en elvia checken op tijdelijke en doorlopende reisverzekering, ik had daar nog niet van gehoord, dus ben blij met de info! (ik heb idd al een doorlopende reisverzekering, maar met alleen maar europa dekking)

Let er vooral op dat je wereldwijde medische dekking hebt, zodat je niet eerst je creditcard als borg hoeft laten te zien.

Wij hebben een doorlopende bij de Europeesche en ik heb de meest complete i.v.m. raften etcetera. Het is iets van een tientje in de maand en daarvoor neem ik liever geen risico.