Weet iemand een (doorlopende) reisverzekering die vaccinaties en/of malaria-pillen dekt?
Ik heb mijn laatste inentingen gewoon via de normale ziektekostenverzekering betaald gekregen; het kan zijn dat er eea is aangepast in de loop van het jaar. Vooralsnog doe je dit niet via de reisverekering.
Groet,
Joe
helaas dekt mijn ziektekostenverzekering geen vaccinaties, vandaar mijn vraag…
Reisverzekering dekt die kosten nooit…
Nee een reisverzekering dekt die kosten inderdaad nooit. Misschien een andere ziektekostenverzekering zoeken. Wij waren bij zorg en zekerheid met een zeer goed pakket en die dekte het voor 75 procent. Nu hebben wij doordat we op wereldreis gingen het verspreid over jaren omdat je 1 keer per jaar een deel vergoed kreeg. Dat heeft ons veel geld gescheelt. In die vergoeding zaten ook een deel voor malariapillen dus die hebben wij ook voor een deel vergoed gekregen via gewonen verzekering.
gr van Moira
Ik heb nog even gekeken voor je bij het zilverenkruis en vond dat dit is opgesloten in de aanvullende polissen 1* (ze gaan tot 4*); via meditel is de vergoeding 100% en voor de overige zorgverleners is dit 75%. Het zit dus niet meer in de basispaketten.
Hoop dat je hiermee uit de voeten kunt.
groet,
Joe
Ik zit zelf bij zilverenkruis (achmea) en krijg al mn vaccinaties 100% vergoed. Of malariapillen ook vergoed worden hoor ik maandag (hehe, ik mag!). Een snelle check van mn ‘voorwaarden boekje’ leert dat dat idd niet de reisverzekering is maar mn ziektekostenverzekering (aanvullend 1).
groetjes!
edit: 29 juli. mn vaccinaties zijn idd vergoed en ook herhaal vaccinaties (immuniseer vaccin) ook malariapillen worden 100% vergoed.
hoi Anouk,
Ik zit ook bij het zilveren kruis maar ik vroeg me af of je Rabiës (hondsdolheid) ook vergoed krijgt. Weet jij dat misschien?
Alvast Bedankt.
Dit zijn de mij bekende vergoedingen voor reisvaccinaties bij het Zilveren Kruis:
Zilveren Kruis Achmea
Beter Af Polis 1 Ster: 100 procent bij vestigingen Meditel, 75 procent bij andere zorgverleners
Beter Af Polis 2 tot en met 4 Sterren: 100 procent bij vestigingen Meditel, 100 procent tot max. €150 per jaar bij andere zorgverleners
Groet,
Joe
@ bolivia. Hmm zo specifiek staat het niet in mijn voorwaarden. Aan de ene kant is 100% vergoed natuurlijk 100% vergoed. dus ook rabiës!
je zou even kunnen kijken op: www.meditelopreis.nl -> ‘is dit verzekert’
of anders gewoon even bellen: 0900-04 00 363.
Trouwens ben jij van plan om nog een extra reisverzekering af te sluiten? Ik heb ook een doorlopende reisverzekering van achmea, en kan in principe 180 dagen naar het buitenland (ga 150). Ik ben nu niet van plan om nog iets anders af te sluiten, maar weet ook niet zo goed waar ik op moet letten. wat denk jij?
Hoi Anouk,
Ik reis in oktober voor 3 maanden naar Peru en dan ga ik 3 maanden naar Bolivia. Jij hebt je vaccinaties voor je reis al gehad,hé? Waar ga jij eigenlijk heen? Heb jij ook een tbc vaccinatie gehaald of ga je een mantoux test laten doen.
Wat betreft de reisverzekering. Ik heb op dit moment geen reisverzekering. Ik sluit de tasmanverzekering af. Dat is een verzekering speciaal voor mensen die een lange periode weg gaan en bijvoorbeeld vrijwilligerswerk gaan doen.
Ik zou goed letten op de voorwaarden voor uitkering. Wanneer krijg je een vergoeding. Als er een belangrijke reden is om terug te komen naar NL ivm ziekte of overlijden van een familielid. Wordt het tussentijds terugreizen dan vergoed. Maar het belangrijkste is goed kijken naar de polisvoorwaarden en de vergoedingen. Ik heb zelf geen ervaring met reisverzekeringen dus ik weet niet goed wat ze wel en niet vergoeden.
Groetjes Noor
Hoi Noor,
Jij gaat ook een leuke reis maken zeg! ga je alleen of met een organisatie?
Ik ga 5 maanden naar zuid-oost azie (thailand, laos, vietnam, cambodja en als het lukt ook myanmar). het is mijn eerste grote reis alleen, dus vind het allemaal best wel spannend.
Ik heb inderdaad mn vaccinaties al gehad (au au). moet alleen eind van d emaand nog een keertje terug voor de herhaling en dan na mijn reis nog een keer. als het goed is ben ik dan wel zo ongeveer tot levenslang beschermd (of iig 25 jaar). Ik ga een mantoux test doen. Dit kan trouwens niet bij meditel maar moet bij de GGD, zij gaan mij ook nog advies geven over een tbc vaccinatie.
voor zover ik kan zien ziet mijn reisverzekering er wel goed uit. en ik heb ze gebeld (ze hebben namelijk ook een ‘langere tijd weg verzekering’, maar ze zeiden dat als ik onder de 180 bleef, goed zou zitten met wat ik nu heb. Lijkt me daarom wel in orde, maar ik moet het inderdaad nog even checken. heb er alleen zo’n hekel aan. pfff. wil gewoon mn rugzak op en gaan! haha.
succes met je voorbereidingen!
groetjes
Hoi Anouk,
Ik reis alleen. Maar ik ga wel 1 maand spaanse les volgen. En dan zit ik bij een gastgezin. En 1 maand vrijwiligerswerk. Dat is geregeld door een organisatie. Verder reis ik in mijn eentje. Maar ik hoop leuke mensen tegen te komen zodat we samen verder kunnen reizen.
Wanneer ga jij weg? En reis jij alleen?
Jij ook succes met voorbereiden.
Groetjes Noor
Wij hebben zelf een backpackersverzekering van via Joho gaat perfekt. Dit dekt inderdaad bij overlijden familie eerste graad onze terugvlucht. Wat ook niet onbelangrijk is dat als je overlijdt in het buitenland dat ze dan alles regelen voor het terugbrengen naar Nederland. Dit zit niet in je overlijdingsverzekering.
Als je dat niet verzekerd is je familie de klos kwa kosten.
Verder is intenten altijd een heel gedoe.
als iemand er nog wat aan heeft hoor maar Rabies kun je beter in Leiden in het ziekenhuis laten doen en niet bij de GGD. Als je dat daar doet is veel goedkoper.
gr van Moira
Hoi Noor,
Klinkt als een leuk plan! spannend ook om bij een gastgezin te gaan wonen, maar wel ontzettend leuk!
Ik ga inderdaad ook alleen, en vertrek op 3 november dus ben al aan het aftellen. Ben op dit forum als wat mensen aan het zoeken die rond dezelfde periode daar ook zijn. vind het toch wel spannend in mijn eentje en zou het leuk vinden vooral de eerste weekjes met iemand te reizen. de voorbereidingen zijn in volle gang ![]()
@ moira. bedankt voor de tips, volgens mij is dat allemaal gedekt maar ik ga het zeker nog even bekijken! ik vind het echt vrij lastig om te bekijken wat nou wel en wat minder belangrijk is. heeft iemand daar nog tips over?
groetjes!
Noor, met welke organisatie ga jij?
klinkt namelijk een beetje als die van mij (connectie bolivia) en ik vertrek over ongeveer een maand die kant op ![]()
Ik ga met Travel Active naar Peru en Bolivia. Hoe lang blijf jij in Bolivia en ga je nog meer landen bezoeken?
Ah, toch een andere organisatie.
Ik blijf vier maanden in La Paz, dan wil ik in ieder geval door Argentinie reizen en misschien wat andere landen. Mijn eindbestemming is in ieder geval drie maanden later Buenos Aires. Jij?
Qua Rabies schijnt er ook een regeling te zijn in het AMC. Als je met meerdere personen komt krijg je korting. Weet er het fijne niet van, maar is het uitzoeken wel waard…
Vergoedt Zilveren Kruis ALTIJD de inentingen vanaf 1*-pakket?
Heeft dit niet te maken met het feit dat je nu eigen risico hebt van € 150,-?
Ik heb een afspraak staan bij Meditel. En vraag me af of ik nu alles vergoed krijg…