De 150 risico is alleen van toepassing op ‘behandelingen’ uit het basispakket. Vaccinatie gaat uit de aanvullende verzekering en hierop is het eigen risico dus niet van toepassing. Of je 100% vergoed krijgt in je pakket vindt je in je polisvoorwaarden.
Zilverenkruis heeft een contract afgesloten met Meditel. Als je daar je vaccinaties gaat halen dan krijg je ze 100% vergoed. Wel is het zo dat je niet alle vaccinaties vergoed krijgt. Ik heb tot nu toe een aantal vaccinaties gehaald. Gele Koorts, DTP, Buiktyfus, Hepatitus A/B krijg ik vergoed. Alleen rabies krijg ik niet vergoed. Malariapillen moet ik ook nog halen maar ik heb begrepen dat je die ook vergoed krijgt.
**Zilveren Kruis Achmea
Beter Af Polis 1 Ster: 100 procent bij vestigingen Meditel, 75 procent bij andere zorgverleners
Beter Af Polis 2 tot en met 4 Sterren: 100 procent bij vestigingen Meditel, 100 procent tot max. €150 per jaar bij andere zorgverleners
**
dit stuk komt uit een eerdere reactie op dit onderwerp.
De €150 eigen risico geldt voor zorg die uit het basispakket komt. En de vergoeding van vaccinaties zit niet in het basispakket maar in de aanvullende verzekering.
Nou ik hoop dat het wat duidelijker is.
Groetjes Noor
Laatste tijd ook al een paar keer gelezen over de dodelijke beet of krab van een vleermuis en zeggen ze dat het beter is je te laten inënten tegen een soort hondsdolheid als je naar de tropen gaat.
Heeft iemand hier meer informatie over en wat wel of juist niet te doen?
Bedankt voor de reactie. Ik heb aanvullend pakket waar het in vergoed wordt…dus dat gaat helemaal goedkomen!
Egypte here we come ![]()
Vitaal en Zeker bij VGZ, daar wordt alles totaal vergoed.
bedoel je Rabies?
Wij hebben dit wel gedaan in Leiden in het ziekenhuis is het heel goedkoop. Je moet 3 keer geprikt worden. De rede dat het daar goedkoop is komt omdat ze daar gelijk heel veel mensen prikken tegelijk.
In azie werd het wel geadviseerd om te laten doen het is namelijk zo dat als je deze prik heb gehad een andere antistof kan krijgen die makkelijk te krijgen is in Azie. De stof die we in Nederland krijgen tegen rabies is niet verkrijgbaar in Azie. Is ons verteld door het ziekenhuis.
gr van Moira
Absoluut geen idee wat het kost. Maar wat moet dat moet.
Dank voor je advies,
ja ktdp prik en malaria wordt gewoon vergoed door je zikenfonds indedaad!!! maar reisverzekering de beste is Unigarant te hoogeveen opdat deze ook in samenwerking met anwb gaat,wel zo handig
frank
Hoi!
Ik ga 6 jan 2009 voor 3,5 maand naar Uganda en heb een vraagje met betrekking tot de vaccinaties. Ik kom er zojuist achter dat ik maar *75Euro *(!!!) vergoed krijg bij mijn verzekering (Anderzorg…basis+jong pakket), ben ik niet zo blij mee dus! Ook heeft de GG&GD mij aangeraden om Malerone te nemen. Dit is belachelijk duur en ben dus van plan om een verzekering te zoeken voor het nieuwe jaar die dit vergoed, iemand al enig idee welke verzekering dit in 2009 zal doen? Groetjes, lissu
Zover ik weet zul je nooit alles 100 procent vergoed krijgen. Wat je ook kan doen is nu wat halen zodat je vergoed krijgt en dan verder gaan shoppen naar eentje die inderdaad meer vergoed.
als je vaccinaties moet hebben die je maar een paar dagen van te voren dient te krijgen en enkele die je langer van te voren halen moet dan zit je toch in 2 jaren en dus kan je het 2 keer opgeven of werkt dat niet zo?
Hallo,
Wij hebben zelf in 3 jaren vacinaties gehaald. Elk jaar krijg je dan opnieuw vergoeding. Dus wij hebben daardoor niet zoveel kosten gehad.
gr van Moira