ik heb inderdaad ook een doorlopende sinds dit jaar.
Daarvoor verzekerde ik per reis. Ik zit nu voor een half in Barcelona en heb me tot over mn oren verzekerd. Ik neem liever het zekere voor het onzekere, want zoveel kost het niet.
Ja wij al jaren hebben een doorlopende reis en annuleringsverzekering.
Is niet zo duur als je dat bij je reis doet die je hebt geboekt,en dan kom je ook niet voor verrassingen te staan mocht je iets overkomen in het buitenland.:dag:
Ik verleng mijn doorlopende annuleringsverzekering jaarlijks en gelukkig nog nooit nodig gehad…
Groet,
Joe
Wij hebben inderdaad een annuleringsverzekring. Let echter op dat de meeste A.V. tot een bepaalde hoogte gaan.
Wij hadden een doorlopende reis en annuleringsverzekering bij de ABN Amro.
Toen mijn man na een hartinfarct niet in staat was om naar Amerika te reizen,bleek dat in de kleine lettertjes tot een bepaald bedrag stond.
We hebben een maand van te voren onze reis moeten annuleren en we moesten het volledige bedrag betalen van het reisbureau.
Ons ticket was nog niet uitgeschreven .
We regelen nu alles zelf via internet,omdat wij vinden dat het reisbureau ons beduveld heeft.
Ook de auto, regelen we nu zelf (Alamo) en de regeltjes zeggen tot 14 dagen van te voren kosteloos annuleren.We maakten een reis van 6 weken en moesten 6 weken autohuur betalen.
De moraal van dit verhaal,let goed op de kleine lettertjes.
Niet alleen Banken,maar ook verzekeringen zijn er niet voor jou,maar willen alleen maar zichzelf verrijken.
Carlina Dek.
@Daisyhidding: normaal gesproken kan uw moeder op twee manieren geld terugkrijgen =
-
De luchtvaartmaatschappij heeft de vlucht geannuleerd. Heeft zij nog wel een alternatieve vlucht gekregen of is daardoor de hele reis niet doorgegaan? Normaliter, als je een vertraging op de heenreis hebt van meer dan 8 uur, dan kun je sowieso 1 vakantiedag terugclaimen bij de annuleringsverzekering (dat is bij de Europeesche tenminste wel zo).
-
De luchtvaartmaatschappij heeft uw moeder bij vertrek geweigerd op de vlucht. Dit is dus eigenlijk **denied boarding. **In dat geval had uw moeder op zijn minst een compensatie in de vorm van een overnachting (indien de volgende vlucht pas de dag daarna wordt uitgevoerd) of maaltijdcoupons moeten krijgen (indien de volgende vlucht uren later wordt uitgevoerd). Wanneer de gehele reis niet door is gegaan, zou de vliegmaatschappij zeker een vergoeding moeten geven (in de vorm van reischeques of een contant bedrag).
Hoe lang is het inmiddels geleden? Ik hoop dat uw moeder hier nog iets mee kan.
Groetjes,
Tientje84
Hoi Daisyhidding, kijk anders ook even op www.EUClaim.nl. Daar staat informatie op en kun je een claimadvies opvragen via de Claim Calculator.
Groetjes,
Tientje84