Nog steeds aan het wachten op telefoon, iemand die weet hoe het zit met het recht op schadevergoeding omdat overboeking geen geval van overmacht is. Wat ik wel weet is dat ze u zelfs niet de keuze geven. Je kan enkel zeggen ja ik ga naar sensimar of nee ik wil men geld terug. Want volgens mij zal elk voorstel van ons afgewezen worden. Hou jullie op de hoogte.
Dit vind ik terug bij hun reisvoorwaarden:
3.12 Overboeking
Overboeking is het fenomeen waarbij er teveel reserveringen werden geaccepteerd voor een welbepaald hotel. Niet alle gasten kunnen hierdoor terecht in de accommodatie van hun keuze. De hotelhouder die overboekt, wenst leegstand te vermijden en biedt daarom meer bedden aan dan zijn hotel beschikbaar heeft. Hij gaat ervan uit dan dat een bepaald percentage van de cliĂ«nten annuleert en overboekt zijn hotel dus met dit percentage. Deze redenering klopt echter niet altijdâŠ
Ondanks het feit dat de reisorganisator zeer omzichtig te werk gaat met uw reservering en enkel contracten afsluit met betrouwbare partners zijn overboekingen niet altijd te vermijden. Mocht dit het geval zijn met uw reservering, dan zullen wij u zo snel mogelijk op de hoogte brengen, en u een passend alternatief voorstellen.
In uitzonderlijke gevallen bereikt de informatie van de hotelier ons niet tijdig en krijgt u het bericht maar bij aankomst op uw vakantiebestemming. Weet dat wij er altijd op aandringen dat het alternatieve aanbod minstens dezelfde categorie betreft en vergelijkbare faciliteiten heeft, en indien mogelijk gelegen is in dezelfde plaats of regio.
De artikelen 10 en 12 van de Algemene voorwaarden zijn onverkort van toepassing bij een eventuele overboeking.
Maar ik vind nergens die Algemene voorwaarden terugâŠ
De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.
Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan op de prijs worden meegedeeld.
Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij de toepassing vragen van artikel 11.
Artikel 11 Verbreking door de reisorganisator vóór afreis
Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te rekenen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen:
ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
ofwel de terugbetaling, zo spoedig mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
De reiziger kan eveneens, in voorkomend geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet uitvoeren van het contract, tenzij:
a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht;
b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.
Ik heb zonet heel goed nieuws gekregen van ons reisbureau!!! Wij vertrekken op 4 juli naar Sherwood Dreams Resort!!!:cheer:
Ik hoop voor de anderen dat het ook goed komt!!
Idd, heel goed nieuws voor jullie !!
Maar toch wel raar dat jullie nu opeens wel kunnen gaan.
Ben benieuwd wat de echte reden is van al die âoverboekingenâ.
'k vermoed dat ze ergens misrekend hebben zeker in prijs en dat ze probeerden om degene waar ze het minste âwinstâ op hadden om te boeken.
Nu ja, dat is maar een denkpiste, we zullen het nooit weten zekerâŠ
Alleszins veel plezier en waarschijnlijk wel een hele opluchting nu jullie toch kunnen gaan.
Vandaag maar eens zelf bellen zeker, want ze zijn al 4 dagen over tijd met hun telefoontje. Hopelijk loopt het voor ons ook zo af of toch op zân minst toegang tot beide hotels.
Echt heel vreemd allemaal dat ze je zo aan het lijntje houdenâŠ
Langs de andere kant stel dat ze nu zeggen , je kan toch wel naar Sherwood dreams gaan ondanks al uw eerdere voorstellen die ze negeerden wegens in hun ogen te duur, zou ik er eigenlijk helemaal niet gerust meer op zijn, want dan loop je gewoon het risico dat ze bij aankomst in Antalya toch zeggen : het hotel is overboekt, je kan er niet terecht en je MOET naar dat bepaald hotel van hun keuze, en dan heb je helemaal niks meer te zeggen !
Zouden ze het echt zo hard durven spelen ?
Allez kben benieuwd wat er uit de bus gaat komen
Net telefoon gehad, we gaan naar sherwood dreams op vakantie. Overboekingsprobleem is afgewend.
Hopelijk krijgt de rest ook zoân telefoontje vandaag.
@Catoke, denk niet dat ze dat zouden doen aangezien we voldoende mails enz. hebben om
dit dan te weerleggen of verder stappen te ondernemen.
[QUOTE=meulenan;7005 Maar dat is wel goed voor ons!! Jullie gaan pas op 17 juli zeker?[/QUOTE]
Ja, dan kunnen jullie de boel voor ons verkennen. Hoop dat de anderen die in die periode dezelfde problemen hadden nu ook laten weten hoe dit voor het is opgelost.
Ik heb gisteren ook de bevestiging gekregen dat ik toch naar Sherwood Dreams kan. Dat is dus fantastisch nieuws voor ons. Ik hoop idd dat er op dat ogenblik zich geen problemen gaan voordoen. Wij zullen er zijn van 4 tot 14 augustus met 2 gezinnen en 3 kinderen van 11,12 en 14 jaar.
Gelukkig kunnen jullie nu toch naar daar,enkel vraag ik me af wat voor uitleg ze gaven nu toch opeens iedereen naar daar kan.Normaal zien wij jullie daar wel,vermits wij zijn vanaf 1 aug tot 15 aug.
Ik heb een hele brief geschreven, gericht aan de directie van Sunjets, waar ik duidelijk gemaakt heb dat ik nooit zou akkoord gaan met hun voorstel. In het antwoord dat ze mij geven blijkt dat de directie van Sunjets opnieuw contact opgenomen heeft met de manager van het hotel en dat ze een oplossing gevonden hebben voor ons. Ben benieuwd of ik mijn kamer met 2 slaapkamers en 2 badkamers ga krijgen.
Wij hebben niks gekregen,maar zal ook steeds af te wachten zijn bij aankomst.Hebben ook dat type van kamer en mijn schoonzus heeft ook niks gehoord en hebben ook type 23.
Laat ons hopen dat alles vlotjes verloopt daar ter plaatse.