Denk niet dat dit dezelfde is hoor
toch wel hoor :
http://www.ebookers.ie/hotels/Turkey/Kemer/Hotel_Turkiz_Thalasso_Center_and_Marina_Kemer/
Als je deze 2 vergelijkt
hallo macasa en pluche.
Wij zijn net als jullie ontgoocheld maar wij hebben tot nu toe nog niets vernomen.We weten niet goe wat te doen moeten we nu contact opnemen met sunjets of niet?:mad:
pluchke we hopen dat er spoedig verandering in komt en dat je toch meekan met ons.
Groetjes!xxx
Klopt Catoke,
Heb daarnet nog eens gebeld met de vraag welke sensimar het is en het zou dus 100% zeker de nieuwe Sensimar Belek zijn ==> link
Dat ziet er al veel beter uit dan de sensimar kemer
hey Anlody
ik had een zekere jorgen aan de lijn
deze namiddag en had maar juist de keuze
van SENSIMAR KEMER, was dat bij jou ook het geval niet
PLUCHE
Zie onder reactie van Thomas Cook waar wij hebben geboekt.
***In deze situatie waarbij nu al reizigers worden omgeboekt is geen sprake van “over booked”. Een overboeking komt immers pas kort voor vertrek voor. Dat kunt u ook uit u meegestuurde e-mail opmaken.
In een dergelijke overboekings situatie kort voor vertrek zijn er meer mensen geboekt dan dat er kamers zijn.
Hier is sprake van contractbreuk tussen hotel en de reisorganisatie: het hotel zal waarschijnlijk het hele seizoen niet door de desbetreffende reisorganisatien worden aangeboden en zijn ze nu al hun geboekte klanten aan het benaderen om ze om te boeken naar een andere accommodatie.
U heeft geboekt via de reisorganisatie GTI en deze heeft geen contractbreuk met het hotel.
Uw reservering staat daar definitief bevestigd. Mochten er zich alsnog problemen voordoen, dan nemen wij direct contact met u op maar op dit moment is daar geen enkele sprake van.***
Ja, maar twijfelde omdat hij dus zei dat het net naast sherwood dreams lag. De sensimar kemer ligt in kemer en niet in Belek. Dus terug naar sunjets gebeld en daar bevestigden ze dat het over het nieuwe hotel sensimar belek gaat.
dat ziet er blijkbaar veel beter uit
PLUCHE
Mijn gedacht.
Anlody
het spice hotel ziet er ook niet slecht uit
maar daarvoor zullen wij niet mogen kiezen zeker
Proberen gaat mee hé plucheke.Een nee heb je een ja kun je krijgen.En wat het hotel in belek betreft ziet er niet slecht uit.En dan liggen jullie naast ons en kunnen we toch nog is samen vertoeven.:dag:
Hier staan recente foto’s van Sensimar Belek, je moet je wel registreren om deze foto’s te kunnen zien, kijk op pagina 3 !
Nu begrijp ik waarom ze (Sunjets en Jetair) de getroffen mensen enkel willen omboeken naar een Sherwood hotel (Sherwood Breezes voor diegenen met kinderen) of de Sensimar Belek (enkel voor volwassenen)
Beide ketens behoren namelijk tot de TUI groep, toevallig waar Jetair en Sunjets onder vallen, zo brengt het hen zelf nog op en hoeven ze geen verlies te lijden door mensen in eigen hotelketens onder te brengen !
Awel ik vind dit eigenlijk zielig :s
Hier kan je wat informatie vinden over wat je kan doen ivm overboekingen … :frown:
Ben vorig jaar naar Granada Luxery resort & Spa geweest. Als ik dit jaar daar terug naartoe wil dezelfde periode met ons zelfde gezinnetje (4 personen) dan kost het mij 750 meer dan vorig jaar. Dus zo een hotel is het eerste jaar merkelijk goedkoper en voor ons dus betaalbaar. Ik heb dit jaar geboekt voor Sherwood Dreams omdat dit betaalbaar was. Als ik er volgend jaar naartoe wil dan zal het mij ook zoveel meer kosten. Moet ik dan tevreden zijn met een hotel dat wel iets duurder is maar waar ik zelf niet voor kies? Dit is totaal ontrechtvaardig. Ik heb geen keuze vrees ik. Nu nog een nieuwe vakantie zoeken op een ander naar een hotel van deze kwaliteit en voor die prijs?
Volgens mij vallen Sensimar Belek en de sherwood allemaal onder dezelfde keten. Heb zelf vanmiddag kontakt gehad met Neckermann nl. en zij kunnen niet zeggen of er overboekingen zijn. Dus we wachten maar af.::zon02:
http://www.sherwoodresort.com.tr/
Geert,
Ik begrijp je frustratie volledig, en Sherwood Breezes is misschien wel het beste alternatief voor je qua kamertype (2 slaapkamers met 2 badkamers), want aan die prijs van SD vindt je inderdaad NU NIETS meer wegens volzet :s
Veronderstel dat je snel moet beslissen ?
Geert, wat denk je van dit hotel ? Is wel via neckermann.nl met vertrek vanuit Brussel te boeken … Stond ook mijn lijstje
Sea world resort in Side
Dit zijn de opties, gekregen via mail
Naar aanleiding van ons telefonisch gesprek dd 22 februari laat ik u via deze weg nogmaals weten dat het hotel Sherwood Dreams Resort kampt met overboekingsproblemen. Derhalve kunt u niet in het hotel Sherwood Dreams verblijven. Deze situatie is voorzien in de algemene voorwaarden van de Geschillencommissie Reizen, artikel 10. Wij kunnen u de volgende oplossing voorstellen:
-
Sunjets reserveert voor u het hotel Sensimar Belek Resort & Spa 5* voor de volledige periode. Dit splinternieuwe concepthotel staat volledig in het teken van genieten. U krijgt deze upgrade aan dezelfde prijsvoorwaarden. In dit hotel is de minimumleeftijd 18 jaar. Extra informatie over dit hotel vindt u op www.jetair.be. Ter plaatse wordt u door de hostess naar het nieuwe hotel gebracht waar u de originele voucher van het eerste hotel afgeeft aan de receptie.
-
U opteert voor een ander hotel uit de catalogus, om het even welke bestemming en volgens het nog beschikbaar aantal plaatsen. De prijs van de nieuwe reis zal dan afhankelijk worden herzien. Bij deze mogelijkheid komen geen bijkomende wijzigingskosten.
-
Ik annuleer de reis. In dat geval zal Sunjets dadelijk de reeds betaalde sommen terugbetalen.
Toch opmerkelijk dat ze de 4de mogelijk er niet bijzetten waarbij je aanspraak kan maken op artikel 11
Artikel 10 Wijziging door de reisorganisator vóór de afreis
- Indien, vóór de aanvang van de reis, één van de wezenlijke punten van het contract niet kan worden uitgevoerd, dient de reisorganisator de reiziger zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, daarvan op de hoogte te brengen en hem in te lichten over de mogelijkheid het contract te verbreken zonder kosten, tenzij hij de door de reisorganisator voorgestelde wijziging aanvaardt.
- De reiziger dient zo spoedig mogelijk, en in elk geval vóór de afreis, de reisbemiddelaar of reisorganisator van zijn beslissing in kennis te stellen.
- Zo de reiziger de wijziging aanvaardt, dient er een nieuw contract of een bijvoegsel bij het contract te worden opgesteld waarin de aangebrachte wijzigingen en de invloed daarvan op de prijs worden meegedeeld.
- Zo de reiziger de wijziging niet aanvaardt, mag hij de toepassing vragen van artikel 11.
Artikel 11 Verbreking door de reisorganisator vóór afreis
- Indien de reisorganisator, vóór de aanvang van de reis, het contract verbreekt wegens een niet aan de reiziger toe te rekenen omstandigheid, heeft de reiziger de keuze tussen:
- ofwel de aanvaarding van een nieuw aanbod van een reis van gelijke of betere kwaliteit, zonder dat hij een supplement dient te betalen: zo de reis die ter vervanging wordt aangeboden van mindere kwaliteit is, moet de reisorganisator het verschil in prijs zo spoedig mogelijk terugbetalen.
- ofwel de terugbetaling, zo spoedig mogelijk, van alle door hem op grond van het contract betaalde bedragen.
- De reiziger kan eveneens, in voorkomend geval, aanspraak maken op een schadeloosstelling voor het niet uitvoeren van het contract, tenzij:
a) de reisorganisator de reis annuleert omdat het minimum aantal reizigers, voorzien in het contract en nodig voor de uitvoering van de reis, niet werd bereikt en de reiziger, binnen de in het contract voorziene termijn en ten minste 15 kalenderdagen vóór de vertrekdatum hiervan schriftelijk op de hoogte werd gebracht;
b) de annulering het gevolg is van overmacht, waaronder overboeken niet is inbegrepen. Onder overmacht wordt verstaan abnormale en onvoorzienbare omstandigheden die onafhankelijk zijn van de wil van diegene die zich erop beroept en waarvan de gevolgen ondanks alle voorzorgsmaatregelen niet konden worden vermeden.