Je zoekt een flexibele bijverdienste?
TripsByTips zoekt schrijvers voor toeristische artikelen. Vanuit huis speur jij naar de beste locaties wereldwijd. Aan de hand van je zoekresultaten schrijf je spannende reisverslagen, boeiende hotelbeschrijvingen, of werk je toeristisch relevante teksten met behulp van de voorgeschreven richtlijnen uit.
Wat we van jou verwachten?
Je bent in staat je helder en soepel uit te drukken in geschrift, je hebt de Nederlandse grammatica en spelling volledig onder controle en je hebt interesse in het schrijven over reizen in diverse landen.
Wat levert het jou op?
Wij bieden een bijverdienste, die zich aan jouw tijd aanpast. Jouw werkplek is de plaats waar je op het moment van schrijven verblijft en je werktijden deel je zelf in. Voor elke uitgevoerde tekstopdracht betalen we je een vast bedrag, waarbij uitmuntende teksten worden beloond met een extra bonus. Vlijtige schrijvers kunnen aan het eind van de maand een extra premie tegemoet zien. ‘Het beste van alles: jij beslist over welke onderwerpen je schrijft. Hierdoor leer je telkens wat nieuws, en onze ervaren redacteuren geven je waardevolle tips en helpen om je schrijfstel te verbeteren. Deelname is gratis en kan op elk moment worden opgezegd.
Wie zijn wij?
Met 600 schrijvers vanuit 106 landen produceert TripsbyTips teksten in acht verschillende talen voor de marktleiders in de online-touristenbranche.
Grappig, hier hebben ze het over 600 auteurs, op hun website staat dit:* Mit 5.000 Autoren in 106 Ländern produzieren wir in 8 Sprachen Texte für Landingpages, Hotelbeschreibungen, Blogposts, Reiseführer oder POI-Beschreibungen*
Mijn websites bevatten inmiddels honderden verhalen en verslagen (plus 30.000 bezoekers per maand), maar die zijn al eerder gepubliceerd dus dat mag niet.
Ik kan nieuwe dingen schrijven, geen probleem, maar de algemene voorwaarden op de site overtuigen me nog niet. Ik word graag overtuigd!
Dat wijst zich na aanmelding en het schrijven van een klein proefverhaal vanzelf.
Bovendien zien de verdiensten variabel, en gebaseerd op de omvang van de tekst.
Je bent er vrij in te geloven wat je wilt. Er zijn dagelijks diverse auteuren vanuit diverse landen aan het schrijven voor onze partners. En anders is het geen verplichting om je aan te melden als auteur, slechts een mogelijkheid.
Natuurlijk heb je gelijk met de stelling “je hoeft je niet aan te melden”.
Maar je bent hier aan het werven en mensen reageren daar op.
Geeft aan, dat er tot op zekere hoogte interessen is, maar mensen die reageren vinden kennelijk niet dat zij voldoende informatie krijgen.
Dat gevoel heb ik ook. Ik ben hier één van de columnisten en het heeft even geduurd voor zij mij over de streep hadden getrokken. Ik geloof 100% in mijn schrijvers talenten maar dat wil niet zeggen dat de column van een ouder echtpaar dat voornamelijk in Turkije woont intersant is op een site voor reizigers.
Zo kan ik mij ook niet voorstellen dat jullie alle content kunt verkopen. Een site die vakantiehuisjes verhuurt zal niet geïnteresseerd zijn, dat ons forensen dorp bijna niet meer op Jawa’s rijd.
Dus blijft de vraag wat voor verhalen zoeken jullie en wat word er ongeveer per A4 goed gekeurde tekst betaald.
Een aantal voorwaarden staat natuurlijk op hun site. Maar het probleem vind ik dat daar met name plichten staan waar de schrijvers aan moeten voldoen (als alle rechten afstaan), terwijl er niets over de rechten staan.
Daar geef ik je volledig gelijk in, en ik vind je vragen dan ook legitiem. Ik heb de FAQ in een pm naar je gestuurd.
Dank Willem, deze onafhankelijke review beantwoord alle hierboven gestelde vragen. Ik begrijp dat niet iedereen vloeiend Duits kan lezen, dus wie desondanks nog vragen heeft, wil ik vragen via een pb of contact met ons op te nemen.