Wat een (é!èç)èé)è!§(é
Georgeoor Johanson wat bedoel je met een voor westerlingen toeegankelijk restaurant???
Ik ben nog nooit geweigerd in welk restaurant ook in Nairobi special de kleine locale restaurants ( hiier zeggen ze hotel) zijn heel vereerd als er een westerling binnen komt want dat is voor hun een gratis reclame. Want als een muzungu daar eet moet het wel goed zijn.
Verder is er ook een redelijk aanbod van restaurants zoals Italiaans, Chinees, Koreaans, kan je braadwurst en zuurkool in City center eten, broodje rosbief of tartaar in Yaya center.
Maar helaas moet je dan wel een beetje moeite doen om het te vinden net als je moet zoeken om Kenyaans of beter Afrikaans in Amsterdam.
Maar gelukkig hebben ze voor diegenen die het drinken overall Heineken,kan je je boterham smeren met bleuband en heft Nakumat John West makreel in tomaten sauce en zelfs Koelewijn augurken in de rekken staan.
Maar prober eens een Tusker in Nedreland te kopen er ie een slijterij in den Haag die het soms importeerd vanuit England.
Dus een geode raad wanneer je naar Kenya komt pas je dan aan aan laat Kenya aub Kenya blijven special wat de kleine eet gelegnheden betreft en niet de kant van Europa op gaan met zijn totale regulering.
En voor diegene die nu komt met de waren wet toevallig is die hier ook en is er vergunning nodig die ook gecontroleerd wordt maar o lala het is hier Kenya en wordt daar net als in NL wel eens een oogje dicht geknepen ( ksot wel wat maar dan heb je ook geen problem)
Je vergeet de Nutella Keeska :zon02:
(koop ik nooit hoor, geef mij maar Mango’s, Ananas, Mandaazi, Sukuma … MJAMMIE)
I LOVE KENYAN FOOD !!
Er zijn verschillende heerlijke restaurants in Kilifi : Dhow’s Inn, Titanic, Mama Kibiru. Ook in Watamu is er een SUPER restaurant met supersnelle servive. Heerlijke SUPU met rijst !
Masaku ik koop het nooit maar ben altijd verbaasd om te zien wat er in de rekken ligt alleen heb ik mij een keer laten verleiden om een mars and een rolletje mentos te kopen.
En dat was toen ik met mijn kleinzoon daar was een beetje jeugd sentiment want als kleine jongen in Rotterdam gingen we naar de mentosfabriek bij het Feynoord stadion en kochten daar voo 25 cent een zakje mentos. En als 16 jarige in Breda bij the passeren van de Marsfabriek een mars kopen op weg naar huis.
Nu vind je zelfs bij Naivas en Uchimi de mars, bounty, twikkers, nuts naast de kassa.
Maar wanneer je hier leef van enkel een AOW en daarnaast een klein bedrijfje runt om de kosten voor de organisatie te dekken want de kinderen moeten naar school en ik moet ook de families waar ze zijn ondergebracht een beetje steunen zijn dat echt de luxe uitgaven en ik koop het alleen voor de kinderen op special dagen.
Maar het leven in Kenya is zo lekker ongecompliceerd want wanneer je niets meer heb dan komt er wel wat anders wat je verder helpt.
Ik denk dat je gezien je eerdere berichten de zelfde ervaring heb.
de mulinationals
unilever
procter gamble
coca cola
willen wereldwijd graag hun producten slijten
maar je kan net zo goed lokale producten in de shop om de hoek kopen
dan maar even géén tomaten ketchup ven het merk heinz
zag vorige week op de hollandse TV een man die voor Walt Disney werkt
had een afspraak met iemand in nairobi om in kenia diverse labels van het merk Walt Disney
in kenia te gaan verkopen, het licencie geld gaat dan grotendeels naar Walt Disney in Amerika
Alles is relatief. Uitgangspunt is wat je zelf wilt betalen voor iets. Of dit vervolgens haalbaar is is een tweede.