Bali is mijn lievelingseiland, elk jaar ben ik daar, heb er al heel wat rondgetrokken zowel met lokaal vervoer als ook met een gehuurde auto of met mijn eigen hollandse fiets.
Ik heb op mijn site heel veel informatie staan, prijzen, routes, ideeen, enz. kijk maar eens!
mijn site is niet commercieel en vrij van reclames:
www.actiefindetropen.nl
maar je mag met ook altijd mailen, als je nog met vragen zit.
Hans
Ach ja we moeten ermee leren leven net als voorheen met Surya Atmadja. Totdat de moderator ingrijpt.:slapen: De juffrouw is n.m.m. een tijdje verpleegd in een psychiatrische inrichting en is nu vanwege Sinterklaas even vrij gelaten. :unibrow:
Zit je weer aan de dope? Alleen iemand die zulke idiote antwoorden geeft leeft in een wereld die niet van deze aarde is. Val ons niet meer lastig en klamp je vast aan je Indo-vriend. Misschien is er dan nog hoop. Hihihihihi hahahaha. :kus:
Na drie weekjes Indonesia sloeg de tropenkolder toe
![]()
Je zou er maar mee moeten leven…
Arme, arme Indo-vriend.
Is 5 weken genoeg voor bali? Ik slaap de eerste nachten in Ubud, en ga daar een fiets huren. Als het een beetje goede fietsen zijn, is het dan mogelijk om 50 km op een dag te fietsen?
Graag wat tips voor 5 weken Bali
Beste Red Snapper, je blijft toch niet alleen maar op Bali; ga ook naar de Gili-eilanden of Lombok of de andere eilanden rondom Bali. Fietsen lijkt mij niet zo ongevaarlijk; er wordt daar veel gereden met auto’s en scooters. Weet je overigens al waar je verblijft in Ubud ? Ik hoor het graag van je; stuur anders maar een PM (net zoals zoveel tegenwoordig allerlei informatie aan mij vragen). Groetjes, Indesco
Op Bali is op zich voldoende te zien en te beleven om je er meer dan 1-2 weken te vermaken. Juist wanneer je langer blijft, en ook de kans grijpt om een bezoek te brengen aan de echte Balinese dorpen, zul je zien dat het eiland een rijke cultuur heeft en veel te bieden heeft. En dat het veel en veel meer is dan een plek met zuipende touristen en mensen die je dingen verkopen.
Op Bali kun je in principe prima fietsen. Het probleem is niet zozeer het verkeer, en zijn voldoende rustige wegen. Wel moet je soms opletten dat (de randen van de) wegen slecht zijn, en dat je niet valt. Een mountainbike in plaats van een gewone fiets is zeker aan te raden, juist vanwege het slechte wegdek.
Ik ben geen geoefende fietser, en met de steile hellingen die er op Bali zijn haal IK beslist geen 50 km per dag. Voor mij is 25-30 km echt het maximum, en daar doe ik dan al een hele dag over!
Zorg als je gaat fietsen altijd voor een bandenplaksetje en voldoende drinkwater. Dat laatste is weliswaar bijna overal te koop, maar je hebt meer nodig dan je denkt.
Out of Asia.nl - Indonesie -> tips voor 5 maanden Bali ![]()
Dat zal wel in je dromen zijn…:lol: Het wordt bijna vervelend dooscootje, steeds maar weer jezelf te moeten bewijzen door jouw zeer, zeer beperkte kennis van Indonesië hier als een soort dwangneurose te moeten ventileren.:biggrin:.:dag:
enne… als je nou langer dan 30 dgn in indonesie wilt blijven? dat is anders toch veel te kort???
ik kom dan (15 jan) alleen vanuit china en kan dus niet naar een ambassade in nederland. maar ik heb gehoord dat je je visum niet kan verlengen daar. ik heb ook weer gehoord dat dat miss op een vd eilanden wel kon omdat dat ‘niet echt indonesie’ zou zijn.
geen idee! wie heeft een antwoord??
hartstikke bedankt
jeremy
Klopt! een visum voor 30 dagen kun je niet verlengen binnen Indonesie. Wil je echt langer blijven dan moet je ofwel voor vertrek een 60 dagen visum regelen bij de ambassade ofwel je moet even Indonesie uit (Kuala Lumpur of Singapore).
Hans
www.actiefindetropen.nl
Hoi allemaal.
IK vroeg me af wat die bemo’s kosten op Bali.
Wat betaal je bijvoorbeeld voor een afstand van 20 km?
Bedankt alvast:dag:
Je betaalt nooit meer dan 10.000 Rp voor een afstand van ongeveer 20 km, maar het is voor een westerling niet gerieflijk om hier in te zitten, ze zijn niet gebouwd voor ons postuur. Wil je er toch mee reizen, regel dan een bemo voor jou (jullie ) alleen, is veel goedkoper dan een taxi.
op de site van “Actief in de Tropen” vind je een hele lijst wat de gangbare prijzen zijn op Bali.
Hans
Hallo,
Wij gaan in april naar Indonesië, en helaas is er maar tijd voor 1 week bali.
(zonder vliegen dus, is er een week over).
Nu lees ik overal dat je er zo lang over doet om je over Bali te vervoeren.
Terwijl Bali niet extreem groot is.
Stel dat ik begin in Lovina, en dan met de taxi naar Tanah Lot of pandangbai wil. Hoelang duurt dit ongeveer?
groetjes Carola
hoi Carola, je kunt beter een auto met chaufeur nemen om op Bali rond te rijden, kun je waarschijnlijk wel in je hotel regelen, met de taxi wordt denk ik een beetje duur,(meter-taxi) van te voren een prijs afspreken, een auto met chaufeur is rond de vierhonderd duizend roepia per dag.
Van Lovina naar Tanah Lot is het zeker 2 tot 3 uur rijden, maar het is wel een heel mooie trip, je passeert eerst de wijngaarden bij Lovina (overgebleven uit de Portugese koloniale tijd) dan ga je via de waterval Air Terjun Gitgit en Danau Bratan naar Bedegul, je zit dan al hoog in de bergen en daar kan het best wel koud zijn. Bedegul heeft een grote pasar met heel lekker fruit. en als je onderweg nog tempels etc. wil bezoeken kun je hier wel een dag voor uit trekken.Vanuit Lovina naar Padang Bai zal iets korter zijn, dat weet ik niet precies omdat wij altijd in Tuban logeren,
wens je veel plezier en ik ben de dagen ook weer aan 't tellen
selamat jalan
emcee:wereld:
Veel tips, bedankt. Is 50 euro een goed dagbudget voor Bali?
Ik ben er in totaal zo’n 6 weken, dus ik kan rustig rondreizen, ben ook bereid te slapen in homestays.
Waarschijnlijk doe ik er ook een aantal dagen Gili eilanden bij, een retourtje per boot kost rond de 90 euro, klopt dit?
Groeten, Snapper :chin:
dude, 50 euro per dag??
are u totally out of your mind? of ben je gewoon nog nooit in azie geweest?
hoi Snapper 50 euro is zeer riant per dag, zeker als je zoals jezelf al schrijft dat je in home-stays en losmen wilt logeren.
bij de gemiddelde koers is 50 euro zevenhonderdduizend roepia, daar kun je heel wat van doen. trouwens weet je dat de gemidelde balinees, b,v, de ober of de roomboy in het hotel daar een maand voor moeten werken. dus als je vriendelijk en goed geholpen ben, is een tip altijd welkom. als je normaal eet en drinkt,tijdens je verblijf kom je een heel eind met de helft, we zijn twee volwassene en niet meer zo piepjong dus we logeren in vrij luxe hotels, maar eten doen we altijd in diverse restaurants (geen warungs of eettentjes) voor Bali goede restaurants we zijn dan gemiddled tussen de 150 en 200 duizend roepia kwijt, voor eten en drinken. ik hoop dat je iets aan mijn berichtje heb, wil je meer weten, stuur maar een berichtje
gr.
emcee
Ik was al van plan om een auto met chauffeur te huren.
Dat is gemakkelijer.
Maar ik vroeg me af of ik haalbare doelen stelde.
En ik denk dat ik dat nu wel doe (qua afstanden).
Ik zou graag willen starten ik lovina (voor de dolfijnen)
Dan door naar Tanah Lot, en die dag eindigen in Ubud.
Dagje Ubud, en dan snorkelen en the blue lagoon.
En daarna uitrusten in Kuta.
Maar ik denk dat dat veel te veel is voor 8 dagen.
Dus ik denk dat ik toch echt keuzes zal moeten maken.
gr Carola
Wij gaan in mei-juni naar Bali en zouden graag de contact gegevens van jouw chauffeur willen hebben.
Wat kost hij per dag of heb je andere tarieven met hem afgesproken?
Was hij gelijk je gids?