Rondtrekken in Bali?

Waarom geen genoegen met los velletje?
Je bedoelt alleen een stempel in je paspoort is goed genoeg?

Malariapillen? Voor Bali hoef je toch geen malaria-pillen te slikken?

Negeer dit maar, het was voor Indoosco bedoeld! :smiley:

zie los velletje…:wink:

hallo rinzwind. wil je het adres (e-mail) en telefoonnummer van onze vriend en gids chauffeur hebben?
begrijp niet goed aan wie je het vraagt.
verder de topic over het losse velletje, je krijgt bij aankomst in Denpasar bij visa on arrival een stempel en een los velletje dat je betaald hebt.
25 dollar per persoon, men wil ook graag euro’s maar dan betaal je dus meer.
gr.emcee

Ik ken ook nog wel een goede chauffeur op Bali:

Made: +62-123 678 670
[EMAIL=“bali_happy2004@yahoo.com”]bali_happy2004@yahoo.com

Hij heeft meerdere auto’s, allen met AC, ook geschikt voor kleine groepen mensen.

dollars wisselen in Nederland kost uiteraard ook geld…

wanneer je aan de grens 20 euro geeft, krijg je wat wisselgeld in rupiah’s terug. meer da een euro betaal je beslist niet te veel, dus ik zou me echt de moeite van het wisselen besparen.

Onzin, in december waren de kosten van een VOA 18 euro.

Hallo ,
je kunt heel gemakkelijk rondtrekken in bali en hotels heb je in alle prijsklassens.
Sanur b.v is bumas erg goedkoop en super goed ontbijt wat minder maar hotel goed.
Mocht je vragen heb laat het me weten.
Gr cilleke

Hallo allemaal, wij gaan in november 23 dagen rondtrekken in Bali
tickets net geboekt 4/11 t/m 24/11/2010
er wordt altijd over dollars gesproken, is de euro ook een gangbare munt daar?
hoe ver is het van de luchthaven(dun…) naar sanur?
op jullie aanraden gaan we gebruik maken van taxi’s
dus is het daar wel degelijk te doen om rond te reizen en slaapgelenheid te vinden? ZONDER VOORAF IETS TE REGELEN?
EN DE PRIJZEN VALLEN MEE GEM. 20 euro voor twee personen?
het visum is zeker aan te schaffen op de luchthaven ??

alvast bedankt voor enige reactie
sabine en jerry

ikzelf zou zeker voor de aankomst dag een hotel boeken.
het is vaak voordeliger vanuit Nederland te boeken.
de euro is geen gangbare mint, je kunt wel euro’s meenemen om daar te wisselen, maar in euro’s betalen in hotels en winkels heb ik nog nooit meegemaakt.
er staat hier ook ergens bij aankomst je visa op de luchthaven in euro’s betalen.
Doe ik ook niet, ik neem dollars mee, betaal wat ik moet betalen en geen gehakketak over de koers van de euro t.o.v. de roepia.
van de luchthaven naar Sanur is ong.
een half uur.
rondtrekken per taxi door Bali is ook niet zo’n goed idee, je kunt het beste een goede auto met chauffeur gids nemen.
Die weten vaak ook leuke hotels en je weet van te voren wat je moet betalen.
altijd vooraf de prijs bespreken, reken voor een hele dag, auto met chauffeur tussen de 350 en 400 duizend roepia. per auto,
als je voor een hotel gem. 20 euro voor 2 pers. uit wil geven, verwacht dan geen sterren hotel.
hoop dat jullie een mooie vakantie hebben, heel goed kans dat we elkaar tegen komen, wij gaan 24okt. en blijven tot 21 nov.
selamat jalan
emcee

vergeet nog wat, je kunt overal in Sanur en Kuta pinnen.
het is veiliger om te pinnen.
Kijk uit als je euro’s meeneemt met wisselen.
niet op straat, niet ergens achteraf in een winkeltje.
hoe hoger de koers op de borden buiten, hoe meer kans op bedrog binnen.
gr.
emcee

Beste Sabine & Jerry,

lekker hoor naar Bali; ik ben zelf vorig jaar geweest in combinatie met Java/Lombok en Gili-eilanden). Het is inderdaad maar een half uurtje naar Sanur. Visa betaal je op het vliegveld van Bali voor zo’n 25 dollar per persoon. Neem sowieso voor de 1e dag(en) wat Amerikaanse dollars mee en als je pint, dan doe je dat natuurlijk in Rupiahs. Ook als je een tussenlanding hebt op bijv. Kuala Lumpur, dan is het handig om in dollars te betalen. Ook heeft Emcee gelijk v.w.b. de 1e (maar ook bijv. de laatste dag) een hotel te boeken in Nederland, je bent kapot als je aankomt, heb tijdsverschil van een aantal uren en dan ben je echt blij als je je kamer in kunt en niet nog hoeft te zoeken naar een hotel. Op Bali (zie www.gotobali.nl) kun je een heel leuk Balinees huis boeken en tevens een goede chauffeur om rond te trekken op Bali, wat ik je zeker aanbeveel. En mocht je gelegenheid hebben, ga dan ook zeker naar 1 van de Gili-eilanden; is zo geweldig !!! Veel plezier en een hele leuke vakantie gewenst door Indesco !

Emcee; 24 oktober; mooie datum !!

Hallo indesco en emcee,
bedankt voor al de nuttige informatie
wij gaan daar zeker gebruik van maken
sta nu al reeds dank zij jullie een pak verder met plannen en regelen
emcee, wens jullie ook een toffe reis
indesco, hou je goed en nog veel reisplezier verder

thankx
sabine en jerry

En koop het Trotter-boek van Java/Bali/Lombok bij de Bruna; staan hele leuke en nuttige informatie in. Graag gedaan en nogmaals veel plezier !!

Hallo,
wat betreft rondtrekken is super te doen inderdaad auto met chauffeur. Heel betrouwbaar in bali is bobbytours, aardige nette man met uitstekende auto en prijs. Hotels in november zijn erg goedkoop daar het regen seizoen begint. In sanur zitten wij regelmatig in hotel Bumas 15 euro per nacht met ontbijt. Goed hotel mooi alleen ontbijt is waardeloos maar kun je overal voor een paar euro. Je kunt op de luchthaven het beste met rupias betalen is het voordeligst euro nooit doen. Je kunt bijna in heel bali pinnen. Hotel in sanur parigata is een topper. Pemuteran west bali prachtig hotel addi assri te boeken via een mail. Je kunt echt beter daar boeken dan kun je goed onderhandelen doen wij altijd. Alleen pakken de eerste 2 nachten vanaf hier en heb die nu geboekt via arke was maar 11 euro per nacht weet niet of dat nog kan. Voor vragen kun je altijd mailen wij vertrekken 8 aug weer. Veel plezier. gr cilleke.

HALLO CILLEKE,
ook weer bedankt voor extra nuttige tips
ga vandaag nog prroberen een hotelletje te regelen
nemen jullie vanuit ned. roepias mee, wist niet of dat mogelijk was
(wij zijn van belgie)
wens jullie ook alvast een toffe reis
bali schijnt wel goed in de markt te liggen !!

Hallo,

nee de rupias pakken wij bij de stopover in kuala lumpur of hongkong.
Bali ligt goed ja kom er nu voor de 6e keer. Maar gaan ook met de boot naar lombok en de gilli eilanden. De boot vaart vanaf padang bay en kost bijna niets.
Denk laat het jullie weten als je nog iets wilt weten laat het maar horen.
Vr groeten Cilleke:dag:

Dit is erg onvoordelig omdat men in Kuala Lumpur eerst naar ringit wisselt en daarna naar rupiah. Dus twee maal betalen…:chin: In Denpasar zijn ongetwijfeld ATM’s aanwezig.

Ik bedoel dus op het vliegveld…>>>