Must see Bali

Hallo,

Over 2 maanden ga ik naar Java en Bali. Op Bali hebben we 6 dagen om te luieren of wat te gaan bezichtigen. Wat moeten we echt gezien hebben voordat we weer naar huis gaan?

Groetjes, Wendy

Hallo Wendy,

vind het zo sneu dat nog niemand gereageerd heeft. Nou, bij deze dan een berichtje van mij.

Ik ga zelf ook voor het eerst naar Java/Bali/Lombok en ik ben wel wat leuke dingen tegengekomen, althans ik denk van wel.

Java; Bandung/Pangadaran/Cirebon, Semarang, Solo/Surakarta, Mangelan en Yogyakarta (met natuurlijk Borobodur en Prembanan).

Bali; Gitgit-waterval, Celuk/zilversmeden, Mas/houtsnijwerk, Batubulan/beelden, Pejeng/tempels, Goa Gajah/olifantsgrot, Klungkung/paleis met plafondbeschildering en Bale Kambang, Gianyar/weefkunst, Tenganan/echt Balinees dorpje, Tanah Lot/bij zonsondergang.

Ik hoop je wat ideetjes te hebben gegeven. Veel plezier. Indesco

Hallo,

Als je op bali verblijft en je wil veel lorret de mar stijl dan moet je op Kota gaan zitten daar is de party elke dag maar weer. Wij vonden Bali helemaal niets en we hebben het gezien en zullen er nooit meer naar terug gaan. Er zijn vele mooiere plekker dan Bali en dat is persoonlijk natuurlijk.

Java wij vonden Bandung, Yogyakarta en Surabaya helemaal geweldig en wij hebben bijna alles gedaan met de trein echt de moeite waard om te doen en goedkoop.

gr van Moira

Bedankt voor jullie reacties.
Op Java staat de route vast en op Bali willen we nog niet vast zetten wat we er willen gaan bezichtigen.
Indesco, wanneer ga jij naar Indonesië?
Je hebt goede tips.
Moira, ja wij gaan naar het Lloret van Bali, Kotu, de eindbestemming van onze rondreis.
Ach het is een goede uitvalbasis voor dagtrips.

Hoi Wendy,

wij gaan van 2 t/m 25 juni 2009 en ik heb al veel gelezen maar ook hier op dit forum gehoord.

V.w.b. de treinreizen is mij dit alweer afgeraden (in boekjes maar ook door mijn schoonmoeder) aangezien er veel rippers/zakkenrollers en corrupte bagagedragers/taxichauffeurs zijn, maar misschien kan Moira daar antwoord op geven hoe zij dit ervaren heeft. Ik heb ook geen zin om van Jakarta naar Surabaya en/of Semarang/Yogya te reizen met een rugzak en dan weer terug te gaan naar Jakarta, koffer ophalen en dan naar Bali.

Op Bali hebben ze ook leuke eilanden, o.a. Nusa Lembongan, dit hoorde ik ook weer van een vrouwtje van de Bruna, waar ik een nieuw Trotter-boekje (welke ontzettend veel goede tips over hotels/eten en omgeving weergeeft; uitgegeven in juni 2008) die daar ook is geweest; moet idyllisch en mooi zijn. Op Bali ga ik ook niet in een hotel op Kuta zitten maar zal er wel een dagje/avondje naartoe gaan. Op Lombok gaan we sowieso naar de Gili-eilanden.

Zo zouden we elkaar moeten helpen qua kennis en weetjes hahahaha.

Het is het geboorteland van mijn vriend, hij is 1x teruggeweest maar heeft weinig gezien en voor mij de 1e x. Ik heb wel alvast een leuke verrassing voor hem in petto nl. laatste 3 dagen op Bali in een luxe cottage.

En wat weet jij allemaal al van Java/Bali ? Indesco

Wanneer je goede prijsafspraken maakt VOORDAT je in een taxi stapt of je bagage laat dragen, dan hoef je achteraf niet meer te betalen dan het afgesproken bedrag.

Zelf zorg ik er altijd voor dat ik niet teveel bagage bij me hebt, hoewel het (bijna) altijd goed gaat wanneer je gebruikt maakt van een kruier, draag ik mijn tas liever zelf.

Dingen die leuk zijn om te doen:

• Ubud, bekijk wat musea, een dansvoorstelling of het apenbos
  • bekijk de zonsondergang, de tempel en een dansvoorstelling bij Ulu Watu, niet ver van Kuta
  • beklim de Gn Batur
  • bekijk de Pura Besakih, de Balinese moedertempel op de Gn Agung
  • veel mensen zijn dol op watersporten bij Sanur (zelf nooit gedaan, niet mijn ding)

Hallo,

Ik heb altijd mijn eigen bagage gedragen en nooit door zo’n mannetje laten doen die vertrouw ik voor geen meter. Verder taxiproblemen ik heb altijd op de meter gereden dat ging prima dus nooit afspraken gemaakt.
Ik heb deze ervaring totaal niet ik voelde me prima veilig en ik let altijd onwijs goed op mijn spullen. Wij hebben altijd overdag met de trein gereden ik weet niet of dat ook helpt.

gr van Moira

Dat lijkt me een motie van wantrouwen tegenover mensen die op een eerlijke manier hun geld proberen te verdienen in moeilijke tijden die al jaren duren. Jammer dat je geen redenen geeft voor deze verdachtmaking, slechte ervaringen soms ?

Hallo,

Ik reis al 1.5 jaar door Azie heen ik heb vele ervaringen met reizen en oplichting door geheel azie. Ik geef nooit aan iemand anders mijn bagage ook niet in hotels. Dit omdat ik graag de controle over mijn eigen bagage behoudt.
Die mannetje kunnen er vandoor gaan met je bagage en dan ben je het kwijt. Ik heb genoeg gezien om daar toch aardig wat ervaring mee te hebben.
Ik vind het ook niet normaal om die mensen mijn bagage te laten dragen wat ongeveer 20 kilo weegt. Ik wil ze best geld geven maar dan hoeven ze niets voor met te doen.

Het is gewoon zo dat ik niemand vertrouw met mijn bagage dus niemand kan geld aan mij verdienen op dat gebied.

gr van Moira

Dit gaat dus over Indonesie, persoonlijk heb ik nog nooit gehoord dat zo een mannetje (een officiele dan, met een jekkie) met bagage ervan door ging, vandaar mijn vraag. De veronderstelling is dus niet uit ervaring. Jammer dat je mensen die dat niet verdienen in zo een kwaad daglicht stelt

Hallo,

Ik stel niemand in een kwaad daglicht dat jij het zo zwaar opneemt is jou probleem volgens mij.
Ik heb het niet alleen over indonesie ik geef zelf de mensen in 4 en 5 sterren hotels hier in Australie en in Azie mijn rugzak niet. Ik hou gewoon graag mijn eigen bagage bij me.
Dat is een keuze die voor mij persoonlijk is. Ik vertrouw niemand met mijn bagage er zit mijn leven in en dat hou ik graag voor mezelf.

gr van Moira

Ik neem het niet zwaar op en begrijp je reden best, maar daar hoeft niet bij gezegd te worden dat die “porters” in Indonesie niet te vertrouwen zijn, dat is een pertinente leugen. De Indonesier is in het algemeen betrouwbaar, bepaalde delen, nl. Jakarta en waar veel toeristen komen daar buiten gelaten.

Ik neem het voor die mensen op omdat potentiele klanten door jouw laster afgeschrikt worden.

Hallo,

Nou ik ben van mening dat iedereen eigen keuze moet maken of ie wel of niet zijn spullen aan iemand geeft. Ik heb het al niet meer over Indonesie maar over in het algemeen overal dus eigenlijk op de wereld geef ik mijn bagage aan niemand en hou ik het graag bij me.
Ik wil niemand laten afschrikken Ik vertrouw gewoon niemand met mijn bagage. Dus die mannen ook niet en daar is het voor mij klaar. Dit is persoonlijk en iedereen mag er over denken hoe hij of zij er over denkt. Volgens mij mag je hier je mening geven en dat is mijn mening. Volgens mij heb je ook wat moeite met lezen.

gr van Moira

Dit waren ongeveer je woorden, die zijn zeer slecht gekozen.

inderdaad ik vertrouw met zelf ook niet hahahahaha
Bedankt voor de fijne teksten.

Zo, dat ging er weer even heftig aan toe … gezellig hoor.

Boomaap, ik heb die ervaring zelf niet (althans niet in de landen waar ik geweest ben, zelfs niet op Jamaica, waar de armoede misschien nog groter is dan in Indonesie) maar ik hoor het wel veel om mij heen, van mijn schoonmoeder maar ook van anderen.

Ik kan Moira niet helemaal ongelijk geven, zeker niet als je het zelf ervaren hebt, dan ben je gewoon voorzichtiger.

En dat is niet een algemene belediging t.o.v. Indo’s want het gebeurt in wel meer landen. Je moet niet zo snel op je teentjes getrapt zijn hoor; dat valt me soms wel op … dus geen ruzie meer onderling. Geef elkaar gewoon de informatie waarom gevraagd wordt.

Fijne dag verder. :kus: voor beiden van Indesco

Een verschil van mening is niet meteen een ruzie volgens mijn, maar ja ik ben in Mokum geboren, daar gebruiken we stevige taal af en toe.

Ik nam het alleen even op voor een groep Medelanders, die volgens mij op een eerlijke manier hun geld verdienen, is volgens mij informatie. De rest van de wereld kan me op dit forum weinig schelen, gaat over Indonesie toh?

Overigens dacht ik dat Moira mijn standpunt wel had begrepen, dus niets aan de hand, een pittige discussie houdt de boel een beetje levendig.

Maar zo komt het niet altijd over. Ik hou ook wel van een stevige discussie als het moet, maar dit ging wel weer heftig hahahahaha.

Naja, fijne dag verder. Ik ga maar weer eens hard aan het werk en zie jullie berichten eventueel vanavond of morgen wel.

Thx. Indesco

Hallo,

Ach wat hij te zeggen heeft moet ie zelf weten. Ik doe er verder toch niets mee en ik blijf reizen hoe ik het wil dan kan ie nog zoveel zeggen als hij wilt. Ik voel me daar prettig mee en wat hij vind en doet moet ie ook zelf weten.

gr van Moira

x