Rondreizen Sri Lanka

Steeds vaker duikt deze bestemming in de reisgidsen op. Dit voor veel mensen nog onbekende land heeft veel te bieden betreft cultuur en natuur.

Bij RondreizenOverzicht.nl vind je een duidelijk overzicht van aanbieders voor rondreizen door Sri Lanka. Ze proberen je snel en makkelijk op de juiste een duidelijk overzicht kun je eenvoudig zoeken naar een georganiseerde reis naar Sri Lanka en heb je de mogelijkheid om deze reizen te vergelijken en online te boeken.

Rondreis aanbieders Sri Lanka bij RondreizenOverzicht.nl

een uitstekende organisatie is het acme / vraag naar Lalith : super man !!! http://www.acmetravels.com

blog in opbouw : http://srilanka-guide.blogspot.com

Wij reizen altijd met Lasantha van PL Tours and Travels.
http://www.travel-srilanka.eu Altijd vrolijk en behulpzaam.

Groet Willem

http://www.reshontours.com/

Dag,

Wij hebben eind 2007 een rondreis gemaakt met Reshon Tours.

Reshon Tours bestaat uit een gids (Alex) en een chauffeur (Shaminde).

Zij bieden wat jij graag wil. Je spreekt van te voren af wat je wil (lang, kort, duur, goedkoop, hotels, pensions enz.) en zij bepalen een prijs waarvoor ze jou hoe dan ook een prachtige reis bezorgen.

Alex is als gids geweldig. Hij weet veel van het land en laat je de meest heerlijke vruchten proeven onderweg.

Wij hebben destijds van te voren afgesproken dat we elkaar zouden ontmoeten op de 2e dag dat we in Sri Lanka waren. We hebben de reis doorgesproken, een prijs bepaald en de volgende dag kwamen ze ons ophalen bij ons hotel. 9 dagen zijn we met hen op stap geweest. Het was werkelijk fantastisch.
Alex spreekt voortreffelijk engels, Shaminde ofwel Chammy genaamd, spreekt ook prima engels. Ze hebben beiden geweldige humor, zijn absoluut niet opdringerig, geven je de ruimte.
Ik kan iedereen aanbevelen contact met hen op te nemen.

Groet,
Carolien

Voor een compleet overzicht aan reizen en cultuur van dit prachtige land, bezoek de website www.srilanka-chauffeur.nl en u komt alles tegen wat u zich maar wenst.
Hebt u nog vragen dan horen wij dat graag, ook een bezoek aan www.ayubowan-yaluva.nl is de moeite waard.

Veel plezier in dit prachtige land:
Jan Kerkhofs
0629137769

Wij zijn met namaste reizen geweest, zij doen ter plaatse zaken met walkers tours.
Gaan deze vakantie voor de vierde keer en opnieuw (2e keer ) met namaste.
Je kunt daar kant en klaar inkopen maar ook zelf samenstellen.
een echte aanrader.
www.namaste-reizen.nl

Vr groet Piet.

Ik vertrek op 6 maart individueel naar Sri Lanka en heb een wagen gehuurd zonder chauffeur. Blijkbaar bestaat er in Sri Lanka geen geen navigatiesysteem. Een rent a car obderneming meldde mij dat volgens de plaatselijke wetgeving men niet kon verhuren aan een persoon, ouder dan 65 jaar.
Heeft iemand daar meer inlichtingen over ? Dank bij voorbaat.

Navigatie (lokale Tomtom) is er sinds 1 jaar ofzo maar nog in opbouw, dekt nog lang niet alle gebieden.

Er zijn nog zát meer redenen waarom zelf auto rijden in Lanka in forums als dit sterk afgeraden wordt. Je moet bijvoorbeeld met je Nl. of Be. International rijbewijs eerst naar de AA club in Colombo stad voor een stempel, vanaf de airport mag je dus niet eens rijden. Verzekering is moeilijk te krijgen; route-aanwijzingen op de weg zijn waardeloos zeker in Engels, en weg vragen is lastig; verkeer is zelfmoord-drukte; en zonder chauffeur is (mede vanwege hun goedkopere verzekering) zelfs duurder dan mét chauffeur, en ook veelal beduidend beter onderhouden auto’s…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Terug uit Sri Lanka. Enige algemene bedenkingen, doch ik aanhoor graag replieken. Ik spreek dus als 70-jarige (!!!) “trotter”, die helemaal niet houdt van groepsreizen en van de voorbereiding een hobby gemaakt heeft.
Fraai land en uiterst vriendelijke mensen.
Het lijkt me dat het land (vermoedelijk omwille van de Tamil Tijgers) gedurende een paar tientallen jaren is blijven stilstaan en dus ten achter is gebleven (bv. internet - airco). Binnen enige jaren is het land vermoedelijk niet meer herkenbaar.
Rent a Car zonder chauffeur : absoluut af te raden. Wegaanduidingen zijn er omzeggens niet. Geen navigatie beschikbaar (voorlopig). Noodzaak van nationale rijlicensie en vanaf 65 jaar kan met niet meer huren !! Waarom al die moeilijkheden ?
Zeer matig wegdek. Voor een tocht van ca. 100 km. mag men gerust 4 uur rekenen, maar voor alle veiligheid toch maar liefst 5 tot 6 uur.
De stranden zijn mooi, maar kunnen niet tippen aan bv. Thailand, de Caribische zee enz.
Belangrijkste bevinding : men kent er geen lift, roltrap, kabelbaan enz. Een 70-jarige, die niet in topconditie is, zal voor heel wat prachtige zaken (Sigiyrita, Dambula enz.) moeten passen wegens onbereikbaar. Een kabelbaan (zie Singapore) of roltrap (zie Hongkong) kan het landschap verstoren, maar geeft alle mensen toch de kans om alle schoonheden te aanschouwen. Voor een rolstoelreiziger moet Sri Lanka een calvarietocht zijn. In Kandy verbleef ik op de 3° verdieping van een 4-sterrenhotel, maar natuurlijk zonder lift :mad:
Tot slot : de 4-5 sterrenhotels zij alle verhoudingen in acht genomen zeker niet goedkoop. De reden is mij niet duidelijk.

Dag Carolien,

Alvast bedankt voor je tip want ik heb zonet contact opgenomen met Reshon tours.
Daar Alex momenteel op tour is, hebben we nog geen offerte bekomen.
Kan jij ons misschien zeggen rond welke prijsklasse jullie rondreis lag?
Wij gaan met hun een 16 dagen rondtrekken maar daar zijn wel 4 dagen strand bij (dus geen gids nodig)

Heb je tips voor ons van plaatsjes die we zeker moeten zien?
Wij houden van natuur (zouden graag wandeltocht doen + mooi natuurpark, hoeft geen Yala te zijn, liefst nie te veel toeristen :slight_smile:

Alvast bedankt
groetjes
Linsay en Axel
Antwerpen

Hallo

Even voorstellen :
Ik ben Marianne en ben familie van Alexander Fernando uit Negombo
Doordat wij in 2001 van onze oudste zoon zijn familie hebben gevonden is Alex (een volle neef van onze zoon) op ons pad gekomen.
Wij helpen hem vanuit Nederland door gasten te sturen. Hij is volledig betrouwbaar en spreekt heel goed Engels, ook wat Duits en zelfs al wat Nederlands.
Voor hem hebben wij een site gemaakt. www.reshontours.com
Mocht u interesse hebben dan helpen wij u graag verder.
U zult er geen spijt van hebben.

Onze gegevens kunt u vinden op de site van Reshontours.
Ook staan er leuke verhalen in het gastenboek geschreven.

Marianne

In september wil ik alleen voor bijna een jaar naar Azie, te beginnen in Sri Lanka om zo een beetje rustig te wennen.

wat ik graag zou willen weten is of je er makkelijk geld uit de muur kan halen, of zijn andere betaalmiddelen nodig en van hoeveel geld per dag moet ik uit gaan dat ik nodig heb? Ik zat zelf te denken aan zo’n 15 euro per dag. dat is dan eten reizen slapen en sightseeing. Is 15 euro per dag voldoende of teveel?

Gr, Ward

Hoi Ward,

Als je lokale curries kunt eten en OV neemt dan heb je Rs 1,000 ofzo aan eten en reizen. Guesthousekamers (room only) onder de Rs 1,000 bestaan maar worden meer en meer schaars, door inflatie en schaarste (meer toeristen). In grote backpackerplaatsen zoals Hikkaduwa, U’tuna en Kandy zal het lukken maar andere plekken zoals Sigiriya al lastiger. Op goede dagen is het dus Rs 2,000 totaal en dat is onder de 15 euro, op slechte dagen ben je zo 20-25 euro kwijt door duurder onderdak.

Ja, met NL pas kun je goed flappentappen in alle middelgrote en grote steden. Sampath, HNB en Commercial Bank plus in de grootste plaatsen ook buitenlandse banken zoals HSBC. De regeringsbanken (BoC, People’s, Seylan) hebben geldautomaten die onze pasjes niet slikken, jammer want die hebben het grootste flaptap-netwerk.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Tip! let wel even op dat je ook je pasje meeneemt na het pinnen want die komt er als laatst uit!

SUPER GIDS
voor mensen die nog opzoek zijn naar een betrouwbare goed engels sprekende gids dan kan ik u Wicky echt aanbevelen.
Wij hadden vanuit Nederland 4 dagen geboekt om de culturele Driehoek te doen maar het touren met deze gids en de prijs waren zo goed dat we 4 dagen extra hebben bijgeboekt.
Wicky heeft 17 jaar ervaring en doet zijn best om erachter te komen wat je graag uit je vakantie wil halen of wilt zien.
Toen hij merkte hoe geweldig wij het vonden om olifanten te zien heeft hij voor ons geregeld dat we een olifant van een vriend van hem mochten wassen, kosteloos, het was een cadeautje.
Omdat we low budget reisde en daardoor geen budget hadden om alles te bezoeken, zorgde hij ervoor dat we mooie plaatsen en prachtige Budha’s konden zien op onze route.
Hij weet alle mooie plekjes te vinden en kan je veel vertellen over Sri lanka.
De guesthouses waar we verbleven waren allemaal goed tot uitstekend. Onder andere een prachtige Cabana aan het rijstveld midden in de Jungle, koloniaal Engels landhuis en een guesthouse in Ella met een adembenemend mooi uitzich!!
Daarnaast is het een lieve rustige man die van een leuk grapje houdt maar die zich niet aan je opdringt zodat ik en mijn reisgenote zeker niet het gevoel hadden dat we met iemand opgescheept zaten.
Daarnaast rijdt hij veilig!!
Door onze tour met wicky heeft onze vakantie iets extra’s gekregen.

mocht iemand interesse hebben:

Tel mob. 0094 777 57 39 26
Tel: 0094 312 22 65 98
Email: dmwickramasingha@yahoo.com
Site: www.Sri-lanka-tours.nl

Je kunt mij bij vragen ook altijd mailen,

lieve groet Helga :zon02:

Wij zijn in maart in Sri Lanka geweest en hebben via http://srilanka2go.nleen auto met chauffeur en accommodatie gereld. Was werkelijk top. Het was onze eerste keer om op deze manier te reizen. Normaal gaan we met de rugzak op maar we wilde heel veel doen in vrij weinig tijd. We hadden een schat van een chauffeur en hebben precies alles kunnen doen wat we wilde.
Voor dit land is het een echte aanrader om je te laten rijden!

Wij Zijn in November 2012 met Reshon tours op pad geweest .
Geweldig … Gids Alex en chauffeur Indika hebben ons de vakantie van ons leven bezorgd , echt een aanrader .

Groet Nellie
www.reshontours.com

Ik wil graag in oktober een maand rond reizen door Sri Lanka. Waar kan ik het best heen en daarnaast wil ik alleen reizen. Is dat te doen als vrouw alleen?

Hoi Otilia,

Veel route-tips staan eerder in deze thread of elders in het subforum. Driehoek, Kandy, bergen, een safaripark, rafting voor de fans, strand zijn zo’n beetje de hoogtepunten. Mooiste strandoptie is in het begin van je reis, begin oktober kun je aan de oostkust (met name Passikudah) nog zwemmen en snorkelen later in de maand wordt het overal wat wilder.

Vervoer: ofwel bus/trein (meer de backpacker-stijl), in principe ook voor vrouwen veilig mits overdag; ofwel auto-chauffeur. Ik zou in jouw geval dan niet zomaar een freelancer nemen maar eentje via een (middel)grote operator, dan heb je altijd een bureaucontact die kan helpen en desnoods vervanger sturen voor als ie toch op enig vlak zou tegenvallen.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi hoi mede reislustigen!

Kan iemand mij vertellen hoe het weer de eerste twee weken van juli in Sri Lanka is?! Een vriendin van mij heeft geboekt en vraagt of ik mee ga. Ik ben wel een echte zonaanbidder dus hoop dat het niet te veel regent, maar op internet staan zo veel verschillende dingen dat ik niet zo goed weet waar ik nu van uit moet gaan. Ik wil dan nog een weekje langer blijven. Wat is de leukste plaats om in je eentje te zitten en om ook yoga te kunnen doen? Alvast bedankt!

liefs, Floor

In juli is het weer het beste aan de Ooskust. Arugumbay is een populaire plek bij de toeristen. Have fun! gr. H.