Een manier om Sri Lanka te zien op eigen tempo

Hallo Allemaal.

Wil jij op je eigen tempo het schitterende eiland sri lanka verkennen, maar toch onder begeleiding van een eigen vertrouwde gids, die beschikt over de juiste papieren en vergunningen, en een ruime ervaring van 26 jaar bij gerenomeerde reisorganisaties.
Dan heb je hier de mogelijkheid om vragen te stellen.

Je kan je reis ter plaatse indelen, of je laten helpen met suggestie.
Door de jaren lange ervaring kan hij je op geweldige ideeen brengen.

Wil je meer informatie stel hier je vraag en je krijg zo snel mogelijk antwoord terug van mij.

Groetjes Glowy2

Wij vertrekken 22 januari 2009 voor drie weken naar sri lanka negombo, kan er ons iemand meer over vertellen, het is de eerste keer dat wij dat land bezoeken
bedankt
[EMAIL=“bettyvissers@telenet.be”]bettyvissers@telenet.be

Hoi Betty,

Het hangt helemaal van je vragen af wat er te vertellen is. Dus als je misschien iets specifiekers kunt zijn? Al rondreis en afsluitend strandverblijf geboekt, of alleen iets voor de 1e dagen in Negombo? En wat wil je allemaal zien/doen, bijvoorbeeld van de drie hoofd-zones in binnenland (Stedendriehoek, Kandy-gebied en Hill Country)?

Dus we wachten even af en kunnen dan beter antwoordenâ€Ļ

Groetjes,

<Erik> & [Sandya] - de laatste net terug van haar derde bezoek in 1 jaarâ€Ļ

Hallo
We zijn al 5 keer in Sri Lanka geweest, maar steeds op rondreis( prive ) Nu willen we eigenlijk wat langer op een paar plaatsen blijven , dus zoeken we naar een paar leuke adresjes waar we een week of 2 verblijven en dan weer door naar een volgend adres. Vervooer zou dan particulier moeten zijn. Misschien heb je wat tips?
Groet
Dick

Hoi Dick,

Lastig om te definieeren wat voor jullie ‘leuk’ is. Wij zitten primair in hotels (omdat ons 2e huis al een soort guesthouse isâ€Ļ) dus kunnen vooral daarover adviseren, en die zijn toch wat duur om 2 weken te gaan zittenâ€Ļ

Groetjes uit zonnig Colombo met een enkel middag-buitjeâ€Ļ

<Erik> & [Sandya]

hoi dick,

ik vertrek in januari naar sri lanka voor 3 weken en ben eigenlijk op zoek naar een ‘prive’ driver. ik lees net dat jij dit al verschillende malen gedaan hebt. Kan jij me iemand aanbevelen?

Hallo Liesje

Er zijn verschillende mogelijkheden, maar helaas is de chauffeur die wij altijd hebben in Januari bezet. Ik heb wel zijn mailadres, misschien weet hij iemand. Als je hem mailt zeg wel even dat je zijn adres hebt van Dick en Hanneke uit Joure! : lucien42@sltnet.lk
Dan nog deze
http://srilanka.paginamarkt.nl/rss/279476.html
en deze
http://www.srilankaguesthouse.com/
Bovendien wordt je bij aankomst begroet door allemaal ensen met busjes die je een tour of auto aanbieden,Neem de tijd om een aaardige uit te zoeken!
Succes
Dick Verton

Hoi Dick, ik las net je bericht. Mijn ouders hebben een huis in Kalutara waar zij ook kamers verhuren, misschien is dit iets voor jullie. Ik weet niet welke kant jullie uit willen, maar misschien is dit een optie. Als je interesse hebt kan ik je eventueel het tel.nr. geven.

Groetjes, Marian

Lijkt ons wel wat! We kennen Kalutera en willen daar wel een weekje zitten! Kan je os een website adres of emailadres sturen voor meer informatie?
Alvast bedankt !
Groet
Dick

Hoi Dick, mijn ouders hebben geen email of internetadres. Ze zijn daar ooit wel mee bezig geweest maar ze konden niet zo goed met die computer omgaan. Ik heb wel foto’s maar die staan op mijn computer en die is gecrasht, morgen gaan ze kijken of er nog wat aan te doen is. Als dat lukt kan ik je wel de foto’s laten zien. Ik heb wel het telefoonnummer van ze en dat is 0094777132614. Als je er 09009848 voor zet kost het maar 13 cent per minuut. Je krijgt dan Peter of Evelien aan de lijn.

Groetjes, Marian

Heb zelf een aantal malen Sri Lanka bezocht en daar een enorm positieve ervaring met een gids / chauffeur. Hij brengt je niet alleen overal waar je wilt maar is tevens een sympathieke vent met een enorm verantwoordelijkheids gevoel. Mooi voorbeeld, ik had een enorme hoofdpijn en alle hotels in de buurt zaten vol. Wilde ergens een paar dagen blijven. Een hotel gevonden voor een nacht, ik kon gaan douchen en slapen, hij heeft de hele avond rondgereden totdat hij een goed hotel voor mij gevonden had. Resultaat was een super rustig hotel, direct op strand en dan voor â‚Ŧ30,- :vak02:

Kijk maar eens op www.srilankadriver.com

Albert

1 like

Leuk dat je al 5 x in Sri Lanka bent geweest. Het staat op ons lijstje om naar toe te gaan, maar we twijfelen nogâ€Ļ
Wij, ouders en de 2 kids 10+12, zijn in alle Aziatische landen geweest en vorig jaar in Costa Rica dit laatste vonden we te gek.
Kan jij ons een duwtje in de rug geven mbt Sri Lankaâ€Ļ?

Groet,
Fam. Mart

Leuk dat je dit doet, na 26 in dienstverband, in Sri Lanka. Het staat op ons lijstje om naar toe te gaan, maar we twijfelen nogâ€Ļ
Wij, ouders en de 2 kids 10+12, zijn in alle Aziatische landen geweest en vorig jaar in Costa Rica dit laatste vonden we te gek.
Kan jij ons een duwtje in de rug geven mbt Sri Lankaâ€Ļ?

Groet,
Fam. Mart

Mogen anderen ook duwtjes geven? >>>

Hebben er al 10+ reizen als toerist gemaakt maar daarnaast zal Sandya haar geboorteland, plus plek van 2e huisje, niet snel afvallen. We zijn ook geweest in zeker de helft van de andere Aziatische landen, van Japan via Brunei tot Nepal, dus kunnen wel beetje vergelijkenâ€Ļ
Lanka is vooral uniek door de variatie binnen een compact gebied. Je kunt in 4 uur van tropische zee-hitte aan de kust naar een ‘hill station’ op 2 km hoogte met forel in de beekjes. Of van 2000 jaar oude tempels naar moderne steden. Of de Veddahs (aboriginals) bezoeken in hun reservaat waar ze 10000 jaar oude gewoonten proberen vast te houden en daarna wildwater rafting. Zoek maar eens op Youtube.com naar de clip ‘Save a prayer’ van Duran Duran, is ook een reclamefilm van 6 minuten voor Lankaâ€Ļ

Sukses met beslissen,

<Erik> & [Sandya]

helemaal leuk natuurlijk om een duwtje te krijgenâ€Ļbedankt.
We gaan zeker naar de clip kijken.
Overigens leuk dat jullie in Japan zijn geweest. Is overigens erg in opkomst zowel vanuit fashion als ook vanuit de meubelindustrie.
Heel toevallig stonden Nepal en Japan ook op het lijstjeâ€Ļ :slight_smile:
Tips vanuit een forum is altijd prettig om te lezen, krijgen we een beter gevoel bij.

Groet,
Fam. Mart

Hallo Beste Mensen

Zou het zeker doen. SriLanka is zeer gemakkelijk te bereizen>overal kan je een auto met aardige chauffeur regelen tegen betaalbare prijzen. Leuke stadjes, prachtige tempels, Oude Koningssteden, mooie stranden, Leuke hotels tegen betaalbare prijzen, lekker eten, aardig mensen, mooie stranden,schitterende natuur. Alleen als je met kinderen reist die perse een zwemgbad willen en animatie wordt het iets moeilijker, dan ben je aangewezen op grote toeristencentra langs de kust zoals Bentota,Hikkaduwa,Negombo,etc
Maar op eigen houtje reizen is zeker goed te doen!
Kijk maar eens hierop

http://home.tiscali.nl/dilip/

http://www.travel-library.com/accommodations/asia/sri_lanka/hatton/slightly_chilled.html
http://www.srilankadream.com/guest.php?lng=en#guest1

Succes!
Mocht je meer willen weten
mail foto.verton@xs4all.nl

2 likes

Hallo!

Ik had even een vraagje, ik wil graag dit jaar voor 3 weken met mijn vriend naar Sri lanka. Kan iemand mij vertellen wat 3 weken rondreizen daar gemiddeld kost? Wij hebben net een huis gekocht en hebben nog een hoop te verbouwen dus we wilde het dit jaar niet al te duur maken. dus weet iemand die recent 3 weken geweest is wat hij er ongeveer voor kwijt was?
En wat kost nou zo’n prive chauffeur voor 3 weken?

Alvast bedankt!

Groetjes, Laura.

Hoi Laura,

Je hebt een vrij grote bandbreedte waarbinnen je kunt kiezen in Lanka. Chauffeur kost gemiddeld Rs 6,000-7,000 per dag all-in dus rond de 40 euro, maar je hebt aan 8-10 dagen echt genoeg om de belangrijkste binnenland-attracties te zien en voor het strandgedeelte heb je geen chauffeur nodig. (Moet wel hem als ‘rondreis’ betalen, dus start je bijvoorbeeld op airport en eindig je in Bentota dan betaal je ook de lege km terug naar airport.) Accomodatie varieert van Rs 1,500 voor een redelijk guesthouse op LO-basis tot 10 x zoveel voor 5-sterren hotel. En als je goed plant en vrij ruim de tijd hebt (en voor wat betreft het bus-stuk weinig bagage) is openbaar vervoer ook best te doen; trein wat beter dan bus wegens comfort en bagage-mogelijkheden. OV kost echt een habbekrats, per dag ben ik daarmee ook met 10 uur reizen nooit meer kwijt dan paar euro.

Groetjes,

<Erik> & [Sandya]

1 like

Helemaal met Eric eens, Sri Lanka loont zich prima voor een mooie tour in een dag of 10. Alle highlights zijn redelijk bij elkaar gelegen. Alleen kan je wel goedkoper terecht, voor â‚Ŧ30,- per dag inclusief alles ben je klaar. Linkje naar deze sympathieke ‘driver’ vind je hier www.srilankadriver.com

Veel plezier, genieten is gegarandeerd!

Albert

2 likes

Bedankt voor de informatie! helemaal super!
Albert, wat bedoelde jij precies met 30 euro alles inclusief per dag?met hotel en al??
Mijn budget is rond de 2000 pp dus dat moet ik wel gaan redden denken jullie?

Groetjes, Laura!