14 daagse rondreis: wat wel wat niet?

Hallo iedereen,

Jullie verhalen hebben ons overtuigd, we gaan deze zomer naar Sri Lanka :).

We zouden graag reizen met trein en de grote stukken met een chauffeur (niet de hele reis).
Onze prioriteiten zijn: natuur, gezellige steden, cultuur, …
Het liefst zouden we telkens een centrale plaats zoeken om de rest van hieruit te bezoeken.

We dachten momenteel aan:

• Aankomen naar Negombo (1 nacht in Negombo)

• Vertrekken naar de driehoek bij Sigirya. (overnachten in Sigirya of Habarana?)
    Wij dachten om het national park hierbij te bezoeken en misschien 1 van deze oudere steden.
    Wat is echt een must see in deze regio?

• Dan richting Kandy (2 nachten in Kandy)

• Dan zouden we graag: wanden op Horton plains en genieten van de natuur in deze regio.
    Gaan we dan best met de trein tot in Nuwara Eliya of Ella. Wat is het grote verschil tussen deze twee?

• Hierna naar het zuiden richting Badulla en Yala.

• Dan via een strand en Galle richting Colombo.

• Het enige wat ik er misschien nog graag tussen zou steken. Ik heb gehoord dat er een grote kans is om walvissen te zien in juli/augustus aan de oost-kust. Is dit zo en is dit te combineren met deze route?

Lijkt het jullie een beetje veel voor deze periode?
Laten we beter iets vallen voor iets anders?

Bedankt op voorhand.
Sam

Hoi sam. Ik ben 2 jaar geleden naar sri lanka geweest. We hebben ook de rondreis met chauffeur gedaan. Eerst 2 dagen negombo om even te acclimatiseren. Daarna sigiriya, kandy, nuwara eliya, ella, thissa (op safari. Ergleuk.) dat duurde 10 dgn. Daarna zijn we nog wat dagen in kogalla geweest. Daar hebben we ook galle bezocht. Aan deze kant van sri lanka kon je niet echt zwemmen in zee ivm moesson.
Volgens mij kan dat bij de oostkust wel. Treinreis hebben we ook gedaan. Was erg leuk.
Heb je al een chauffeur? Hij regelt vask ook hotels. Dat is goedkoper dan jij het zelf moet regelen.

Gr anika

Hallo,

Ik zou niet echt een chauffeur regelen. Telkens daar ons vervoer regelen van stuk naar stuk.

Hallo,
Dat kan maar kost veel tijd. In Sri Lanka is er weinig bewegwijzering, dus je moet goed zoeken naar alles.
Ik vraag me ook af of je dat alles wel kunt doen. Ik kan daar dan geen antwoord op geven. Volgens mij heb je wel bussen die iets sneller gaan dan de “gewone” bussen.
Wij vonden het prettig om met chauffeur te gaan. Ook een voordeel als je met chauffeur gaat is dat hij de hotels regelt. Als buitenlander moet je veel meer betalen dan dat je chauffeur het regelt. Je hebt ook de kans dat je kamer die je geregeld hebt ineens weg is omdat iemand anders meer bood. Dat hebben we gezien in Nuwara Eliya. Daar is het in juli/augustus erg druk.

Maar goed. Je moet het uiteraard zelf weten. Ik ben er geweest en gaf je wat tips.

Hallo,

bedankt voor je reactie.
Ik ben van plan om telkens daar wel te reizen met chauffeur en wagen afwisselend met de trein. Omdat we maar 2 weken hebben zou ik liever de ritten met de bus beperken omdat we hier veel tijd mee verliezen. 2 weken met een chauffeur zien we niet zitten, we vinden dit een blok aan ons been.

Heeft iemand nog hulp voor mijn planning?
Is die ok?

Bedankt op voorhand.

Hallo,

Mooi programma. Wij gingen van nuwara eliya naar bandarawela met de trein. Duurt ong 3 uur, maar is erg mooi door thee plantages en de bergen.

Lukt je wel in twee weken denk ik. Als je tijd over hebt, in kalutara staat een gigantische stupa waar je in kunt. Erg mooi!

ella is veel mooier dan nuwara elia en beter klimaat!
Kom er net vandaan.
polonruwa mooier en beter te bezoeken dan anurahapura (alles bij elkaar en betere conditie gebouwen)
qua dagen moet dit lukken in 2 weken.