Hoi allemaal,
Na jaren van een luxe vakantie te hebben genoten vinden we het nu eens tijd om meer van de wereld te gaan zien.
Op advies van onze dochter voor het land Sri lanka gekozen. Ze is daar met een vrindin geweest en was super goed bevallen.
We gaan 20 dagen en de tickets zijn geboekt .:zon02:
We dachten ongeveer dezelfde trip te maken dan mijn dochter in december…maar wisten niets van de moesson wisseling van oost naar west. Op dit forum staat genoeg info over de moesson.
We waren dus eigenlijk van plan om het westen te doen: negombo-kandy evt. de culturele driehoek-treinreis-ella en zo naar het zuiden om aan de zuidelijke stranden een kleine week te vertoeven en zo weer terug naar Colombo.
de bedoeling is om te reizenmet bus of tuktuk.
Als ik de berichten lees denk ik dat we beter ons reischema bij kunnen stellen.
Het zou fijn zijn dat iemand ons kan helpen met het uitstippelen van de trip zodat we de dingen kunnen zien en doen in een logisch reisplan
Wij staan altijd open over nuttige tips en iedeen.
Wat hadden we gedacht; reizen zoveel mogelijk met een tuktuk of driver en evt bus of trein.
We hebben alleen de eerste nacht in negombo vast gelegt. De rest nog helemaal niets.
-Met een tuktuk naar Kandy - je komt in de buurt van Pinenewela en Kitulgala. is dat een must see?
-Verder naar Nuwara elyia en de teinreis naar Ella
- Naar Potvil , Arumga bay (we zijn geen surfers dat niet)
- Naar kamana park safari (heb me laten vertellen dat dit ongeveer gelijk is aan yala park )?
- Verder weer naar het noorden of-- langs de kust naar kalkudha of- langs gal Oya park- madury Oya park naar het noorden.
- landinwaards naar Polahnaruwa - Sigyrya - (is Anuradhapurha een must see)? en zo naar richting kust trinco.
- Nilaveli- en pigion eiland
Zoiets… en dan weer richting Colombo voor de terugvlucht.
Is dit een logische route of kan dit beter / efficienter?
Het zou fijn zijn als we nog wat tips krijgen van wat we zeker wel of niet moeten doen of gaan bekijken.
Ik weet niet of het klopt wat ik zeg maar lijken de parken niet erg veel op elkaar zodat je aan 1 of 2 genoeg gezien hebt?
Ik hoor het graag en alvast super bedankt voor een reactie. :dag:
Groeten, Jos