ook ik zou graag advies krijgen over de route

beste forummers,

wij gaan in juli voor 3 weken naar Sri Lanka. Het enigste wat nu geboekt is zijn de tickets. Ik en mijn man gaan met onze dochters van 16 en 21. we willen graag een mx tussen cultuur, natuur en ontspanning. Nu leek Sri Lanka hiervoor erg geschikt en mijn indruk is dat het makkelijk te bereizen is.
wat ik nu heb uitgevogeld is;

route 1, met de klok mee

dag 1 aankomst Colombo, zeer vroeg in de ochtend ,meteen doorreizen naar Kilpitaya ( 3 uur)
dag 2 en 3 verblijf in Kilpitaya , acclimatiseren en evt. excursies in en rondom Dutch Bay
dag 4 vertrek naar Wildpattu, overnachting daar
dag 5 vertrek naar anuradhapura, overnachting.
dag 6 vertrek naar Trinco/uppaveli/nilaveli ( willen graag snorkelen, en relaxen)
dag 7 en 8 verblijf
dag 9 vertrek naar Pollonaruwa
dag 10 verblijf in Pollonaruwa
dag 11 vertrek naar Habarana of Dambulla of Sigiriya, wat is de beste uitvalsplek?
dag 12 van hier uit naar Minneriya of waar de olifanten zijn :slight_smile:
dag 13 vertrek naar Kandy
dag 14 vertrek naar nuwara Eliya
dag 15 treinreis naar Ella
dag 16 nog open
dag 17 nog open
dag 18 verblijf aan de kust/iets van vertier voor de jongeren :slight_smile:
dag 19 verblijf aan de kust
dag 20 Galle
dag 21 vertrek in de avond vanuit Colombo ( dus nog de hele dag om er naar toe te reizen)

dit is voor nu mijn eerste idee, ik zou nog veel meer in willen plannen maar dat lukt niet in 3 weken. Wil ook niet elke dag reizen. maar weet niet of ik nu voor sommige zaken teveel tijd heb ingelast
vervoer zal met het openbaar vervoer/taxi zijn, dat wil ik daar bekijken op welke route dit het beste is.
Evt. is een taxi met chauffeur voor een gedeelte van de route ook een optie

is deze route haalbaar?
Route 2 is eigenlijk tegen de klok in, dit omdat het weer beter is aan de noordoost kant.

ik hoop dat er mensen zijn die met me mee willen denken, ik sta voor alle meningen/ideeën open :slight_smile: alvast bedankt

Hoi hoi,

Ziet er goed uit. Je bepaalt zelf met de klok mee of tegen de klok in, het is maar net wanneer je de rustperiodes wilt inlassen. Wel een overweging kan zijn dat het veel makkelijker is om gereserveerde treinplaatsen te krijgen Ella-Eliya-Kandy dan met klok mee, omdat de meute toeristen nu eenmaal met de klok mee reist :wink:
P’ruwa en de rest van de Oostelijke Driehoek liggen zo dicht bijeen, bijvoorbeeld 45-60 minuten naar Habarana, dat de meesten volstaan met een enkele basis voor dat gebied. Zie Prikbord voor o… .trein- en bus routes en wat taxis/rondreischauffeurs kosten.

Suk7,

<Erik> & [Sandya]

Dank je Erik, ik hoopte al dat je zou reageren. ik zie je hier vaak goede tips geven. Waarvoor dank!
ik ben waarschijnlijk niet zo snugger maar ik kan nergens het prikbord vinden ( schaam)

heb je nog tips voor het verblijf aan de zuidkust, onze dames zouden graag dan iets van levendigheid willen , tja je bent jong
het is dus te overwegen om het andersom te doen i.v.m. drukte…

Hoi maar weer,

In de footer van al mijn berichten staat de Prikbord URL :wink: Sectie Hulpteksten/faqs is belangrijkste.

Mirissa, Unawatuna en Hikkaduwa zijn de belangrijkste ‘Costa del Coconut’ :wink: badplaatsen voor de dochters.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

gevonden! nogmaals dank