14-08 vertrekken wij (mijn vriend en ik) voor 2,5 wkn naar Sri Lanka en vervolgens voor 3 nachten naar Dubai.
Het plan is om in Sri Lanka met de backpack rond te trekken.
We hebben de lonely planet al aangeschaft en hebben nu ongeveer de route bepaald.
Het plan is om 2 nachten in Colombo te blijven om in het goede ritme te komen. Vanuit Colombo willen we per trein of met een taxi naar Kandy gaan. In Kandy willen we 4 nachten verblijven. Vervolgens willen we vanuit Kandy met de trein of driver naar Ella. Aldaar willen we 2 nachten blijven. Vanuit Ella willen we naar Yale national park gaan met een driver en daar 1 nacht verblijven. Vanuit het national park willen met een driver langs de kust terug naar Colombo rijden. We willen zeker stoppen bij Mirissa en Galle. Buitenom het zien/ervaren van de nodige cultuur vinden wij het erg leuk om te snorkelen.
Mijn vraag is of er iemand nog tips heeft ten aanzien van dingen die we zeker moeten zien/doen? Daarnaast vraag ik me af welke route het handigste/mooiste is om met de trein te gaan? Beide treinreizen duren volgens mij 6 uur dus dat maakt niet veel uit. En als laatste waar moeten we zeker zijn om te snorkelen?
Hallo, Wij gaan met ons vier ook rondtrekken (2volwassenen en 2 kinnekes van 10 en 12 jaar) in Sri Lanka en bijna dezelfde routte, al u je mailadres doorgeeft(bij intresse) zal ik het bij ons adressen plaatsen en krijg je ook mails van tijdens onze reis, dan kun je live volgen wat je wel en niet doet moet na doen. We gaan van 13 juli tot 3 augustus. We doen het waarschijnlijk ongeveer in deze volgorde colombo, unawatuna, via pinnewale naar(kandy), Kandy, ook met trein als het kan naar Ella, verder door naar Kataragama, Yale voor het park, vervolgens nog een te nader bepalen plaats(dat beslissen we ginder wel weer), als laatst Tangalle. In het seizoen dat we gaan is het enkel perfect te snorkelen aan de oostkust wegens te sterke stromingen heb ik gelezen, maar ik laat u nog weten of dit zo is. Met vriendelijke groet Evrard
Ik ben net terug van 3 maanden Sri Lanka en ik heb ontzettend veel gezien. Je route klinkt mooi maar er is nog heel veel meer moois, maar dan moet je wel zin hebben om veel te reizen en dat is persoonlijk natuurlijk.
In Colombo is naar mijn mening weinig interessants te zien. Kandy is prachtig maar 2 dagen is met gemak genoeg om alles te kunnen zien. Pinnawella Elephant Orphanage is ook leuk maar wel erg toeristisch, dit ligt ongeveer op een uurtje van Kandy op de route Colombo-Kandy en goed te bereiken met de bus vanaf Kandy of taxi. Van Kandy naar Ella zou ik absoluut met de trein gaan dit is werkelijk schitterend!! Dwars door de bergen en theeplantages. Een van de mooiste dingen die ik gezien heb is Worlds End, een wandelroute in Horton Plains National Park. Staat ook allemaal wel in LP. Hier kun je heen gaan vanaf Ella of Haputale met een taxi. En Sigiriya is absuluut de moeite waard om te bezoeken, maar dat ligt dan wel wat noordelijker. Hier kun je de Lion Rock beklimmen met schitterend uitzicht en ook op olifanten rijden. Mirissa en Unawatuna vond ik qua stranden het beste en in Unawatuna kan je goed snorkelen geloof ik, al heb ik dat daar niet gedaan. Als je vragen heb mag je altijd een berichtje sturen of iets, ik weet over bijna alle plekjes wel iets!
Wij hebben deze route ook grotendeels gedaan,zijn alleen ook naar Sigirya geweest en dat vond ik ook zeker de moeite! Jullie hebben daar ook genoeg tijd voor. Verder stuk vanaf Kandy zeker met de trein doen!! En yala en Unawatuna zeker niet overslaan. Je kan ook heel goed met het openbaar vervoer reizen. (bus) Kost geen drol en is echt lachen. Mensen zijn super aardig. Veel plezier in sri lanka!!