In november heb ik en mijn vriendin een heel goedkope reis naar Sri Lanka weten te boeken. We weten dat het regentijd is maar dat het vakantieseizoen in Sri Lanka vanaf november weer gaat beginnen. Wij reizen naar Negombo waar wij 11 nachten een hotel met ontbijt hebben. Na een paar dagen bijkomen willen we echter gaan rondtrekken. Onze route is als volgt:
6 november – vertrek
7 november – 09.20 uur aankomst hotel
8 november – hotel
9 november - hotel - pinnewala
10 november - pinnewala - Kandy
11 november - Kandy - Ella
12 november - Ella - udawalawe
13 november - udawalawe - Mirissa
14 november – Mirissa
15 november – Mirissa - Galle
16 november - Galle - Hotel
17 november - Hotel
18 november – 03.15 uur Vertrek
Voordat we enkele zaken gaan reserveren wil ik graag horen of deze route qua tijd en aantal dagen mogelijk is. We weten dat we enkele hoogtepunten missen, maar we willen graag olifanten wassen, walvissentour, op safari en de treinreis doen. Reizen willen we met het openbaar vervoer doen en desnoods met de taxi. Waar ik bijvoorbeeld nog over twijfel is of wij de overnachting in Kandy moeten doen of gewoon gelijk door reizen met de trein!?
Waar blijf je de eerste nachten? Ik zou zsm doorgaan en niet in Colombo blijven hangen.
Volgens mij kan je in pinnewala alleen maar kijken hoe olifanten gewassen worden…en dat kan je dan misschien beter op doorreis naar Kandy doen.
In Kandy zou ik 1 dag blijven en dan vooral die dag je met een tuctuc door de omgeving laten rijden en s Avonds even naar de temple of the tooth. Meer is er niet.
Dan door naar Ella de volgende dag,7 uur met de trein. Reserveer de kaarten nu vast. 2e klas is prima.
Zeker minimaal een dag in Ella blijven!
Dan naar het wildpark, yala kan ook.
In galle ben je met een dag ook wel klaar. Volgens mij ligt mirissa daar vlakbij dus kan je accomodatie in galle volgens mij overslaan.
Vergeet niet dat het een aantal uur rijden is naar Colombo airport vanuit galle. Het kan wel want het is de enige snelweg in het land. Maar misschien kan je dan beter ipv de eerste dagen, de laatste dag in Colombo doorbrengen. Dan ben je er ook alvast.
Wat top dat je gereageerd hebt. Alle tips zijn namelijk erg welkom.
Bij de reis zat een hotel met ontbijt in Negombo inbegrepen. Dus daar gaan we in ieder geval de eerste nacht slapen. Maar het is inderdaad een goed plan om de laatste dagen daar eventueel te blijven dan de eerste paar dagen.
Volgens mij kan je in pinnewala alleen maar kijken hoe olifanten gewassen worden…en dat kan je dan misschien beter op doorreis naar Kandy doen.
Hoe ga je dan van negombo naar Pinnewala en dan weer door naar Kandy? Ik dacht er aan om dat met de trein te doen, daardoor leek het mij wat veel op 1 dag. Of is met de bus of taxi een beter en sneller idee?
Dan door naar Ella de volgende dag,7 uur met de trein. Reserveer de kaarten nu vast. 2e klas is prima.
In Ella blijven we dus een extra dag dat is wel duidelijk. Via welke website zou jij de treinkaarten reserveren?
Dan naar het wildpark, yala kan ook.
Welke zou jij doen? udawalawe of Yala? Of beide kan misschien ook?
De treintickets zijn gereserveerd voor 9 november. Naar Kandy gaan we met een privé-driver en hebben nu een extra dag gewonnen. De accommodatie in Ella en Kandy zijn ook geboekt. De rest houden we lekker open.