Hoi allemaal,
Volgende week vertrekken wij naar Sri Lanka toe. Hebben er erg veel zin in! Tot nu toe de vliegtickets geboekt en eerste overnachting in Negombo. We blijven 3,5 week in Sri Lanka. Heb me al veel ingelezen en al veel bruikbare info kunnen vinden. Heb toch nog een paar vraagjes, ik hoop dat jullie hier nog adviezen voor hebben.
In eerste instantie hadden wij de route als volgt bedacht: Negombo - Sigiriya - Polonnaruwa - Trincomalee - Kandy - Nuwara Eliya - Ella - Pottuvil - Galle (of omgeving, in ieder geval aan het strand).
Nu twijfel ik een beetje over bovenstaande route; het lijkt mij nl ook erg leuk om naar het noorden van Sri Lanka te gaan: Mannar en Jaffna e.o. En dan door naar Trinco en de rest van bovenstaande route (mogelijk dat we dan Arugam Bay overslaan en eindigen met stranddagen rondom Galle). Ik kan alleen moeilijk inschatten hoeveel dagen we zouden moeten uittrekken voor dit gedeelte?
Qua parken zouden wij graag Minneriya/Kaudalla (bij Polonnaruwa) en Kumana (bij Pottuvil) bezoeken. Of is UW een beter keuze (vanuit Ella?). Hier ben ik nog niet helemaal over uit en lees ook verschillende verhalen en parken die gesloten zijn. Mogelijk hebben jullie hier nog adviezen voor.
Alvast bedankt!
Groetjes,
Bianca