rondje andersom Juli 2017

Ook wij gaan komende zomer naar Sri Lanka. Gezin met 2 dochters van 14 en 18. We backpacken en reizen het liefst met openbaar vervoer en plannen het liefst zo min mogelijk. Wel willen we globaal een idee van een route hebben.
De eerste 2 nachten in Negombo hebben we geboekt, verder nog niets.
Wij lazen een blog van een gezin waarin de route en de activiteiten ons aanspraken. Die heb ik nu overgenomen.
Ik ben wel benieuwd wat de kenners van deze route vinden en of er dingen zijn waar we rekening mee moeten houden. Zelf vind ik Nuwara Eliya op een wat onlogische plek in de route en twijfel ik ook over Arugam Bay.

13- 7 Aankomst Negombo
15-7 Negombo - Galle
17-7 Galle - Tangalle
20-7 Tangalle - Tissamaharama
22-7 Tissamaharama - Ella
25-7 Ella - Arugam Bay
28-7 Arugam Bay - Trincomalee (Pigeon Island)
31-7 Trincomalee - Anuradhapura
2-8 Anuradhapura - Sigiriya of Dambulla
4-8 Sigiriya ofDambulla - Kandy (Perahera)
6-8 Kandy - Nuwara Eliya
8-8 Nuwara Eliya - Negombo
9-8 avond naar huis

Is het wat zo?

Alvast dank en groet,
Enna

Hoi hoi,

Tja Eliya past er gewoon niet echt in. Je zou het ook tussen Ella en Arugam kunnen doen, dan is de omweg 2 x 2 uur terwijl ie nu 2 x 3 uur (Kandy-Eliya) is, maar blijft een omweg. Kan ook gewoon als dagtrip vanuit ofwel Kandy of Ella doen.
Verder prima. Accomodatie Arugam en Trinco-Nilaveli echt vantevoren boeken omdat het daar dan piekseizoen is, voor de rest valt het mee qua drukte.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Wow Erik, jij bent snel :-)! Dank je wel.
Ja, het plan is om telkens voor een aantal dagen tot een week vooruit te boeken. Voor Kandy geldt neem ik aan hetzelfde in die periode.
Fijn om te weten dat de route haalbaar is.

gr. Enna

Voor oostkust minder dan 2 maanden vooruit boeken –> alleen afdankertjes qua accomodatie nog te krijgen :frowning:

<Erik> & [Sandya]

Alweer zo snel! Oei, dan maar afdankertjes vrees ik. Of evt via booking iets boeken wat nog te annuleren is. Ik ga eens kijken.
Nogmaals dank.
Enna