Reisplan 3 weken Sri Lanka september

Hallo allemaal,

van 1 t/m 22 september vertrekken wij naar Sri Lanka, ontzettend veel zin in en kan haast niet wachten!
tot die tijd ben ik me ongelooflijk aan het inlezen overal.
Ik heb een voorlopig reisschema gemaakt en ben benieuwd wat jullie ervan vinden, of het haalbaar is en of het slim is :nadenken:

1 september
Schiphol - Colombo

2 september
aankomst Colombo
vertrek naar Negombo (we worden opgehaald)

3 september
vertrek naar Naula (bus)
we verblijven daar 3 nachten
om Anuradapura/Sigirya/Polonnaruwa te bezoeken

4 september
Naula

5 september
Naula

6 september
vertrek naar Trincomalee (bus)
strand/Pigeon Island

7 september
Trincomalee
vertrek naar Arugam Bay (bus)

8 september
Arugam Bay

9 september
vertrek naar Ella (bus)

10 september
Ella

11 september
Ella

12 september
treinreis van Ella naar Kandy

13 september
Kandy
Horton plains

14 september
vertrek naar Hambantota (bus)

15 september
bezoek Udawalawe (omdat Yala dicht is als ik het goed heb begrepen?)
vertrek richting Tangalle (bus/tuktuk)
onderweg naar Rekawa turtle watch en blow hole

16 september
Tangalle

17 september
vertrek naar Mirissa (bus)

18 september
Mirissa

19 september
vertrek naar Galle (bus)

20 september
vertrek naar Bentota (bus)

21 september
's ochtends vertrek naar Negombo
laatste nacht

Ja hoor, heel aardig. Paar puntjes:

  • Hotels Nilaveli en Arugam moet je echt vantevoren boeken vanwege hoogseizoen
  • Vanaf Arugam wordt het een maf zigzagzootje. Niet doen dus, eerst vanaf Ella 5 uur naar het noorden en dan weer 5 + 3 = 8 uur naar het zuiden; autotijden, tel hier 30-40% bij op voor bus+trein! Ik zou de hele zuidwestkust weglaten omdat je al oostkust hebt. Dan wordt het Arugam-UW (Embilipitiya als basis, niet Hambantota)-Ella-Kandy en heb je een mooie lus. Wil je écht alle stranden en het binnenland dan wordt het 3 x noord-zuid afstand afleggen en met bus-trein eigenlijk niet te doen. Je huidige hop op 14 september kan in ieder geval niet met bus in 1 dag.
    De detailinstructies voor busroutes etc. staan nu al srilankaprikbord.freeforums.net, die voor trein ben ik nog aan het vertalen van Tripadvisor en Seat61 maar zouden er dit weekend op moeten komen. Bottom line daarvan is in ieder geval om weinig bagage mee te nemen vanwege bus en de trein (voor jullie dus primair Ella-Kandy) te reserveren.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]
PS Inderdaad 80% kans dat Yala die maand weer dichtgaat

bedankt voor je antwoord!

boeken; check

idd, vanaf Arugam wringt het bij mij ook een beetje…
zou het misschien een beter plan zijn om iets langer aan de oostkust te verblijven,
wellicht een stop in Batticaloa en vanuit daar naar Arugam.
vanuit Arugam naar Embilipitiya (evt. vanuit daar wat uitstapjes naar strand etc.)
en vanuit daar naar Ella te gaan?

wbt busroutes etc. heb ik idd gelezen, handig!

H​oi maar weer,

Ja dat klinkt al beter. Heb nog wat ziten piekeren, als je écht de oorspronkelijke bucketlist zou willen houden dan wordt het Arugam-UW-Mirissa-Galle-Bentota-Haputale (ipv Ella) en dan met trein naar Kandy. Batti heeft overigens zelf niet echt een strand, Passekudah (40 km noordelijker) is mooi strand en tussenstop tussen Trinco en Arugam.
Overigens staat Horton Plains fout in je lijstje, dat ligt bij Nuwara Eliya en omdat je om 7 uur binnen zou willen gaan is het eigenlijk alleen doenlijk met overnachting in Ohiya, Eliya of Haputale.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]