in juli/augustus gaan wij met z’n tweeën 3 weken naar Sri Lanka. Om tot rust te komen, maar ook om veel natuur en cultuur te zien, zijn we tot het volgende reisschema gekomen. We zijn heel benieuwd wat jullie van dit schema vinden en of dit volgens julie goed haalbaar is? We willen zoveel mogelijk met OV proberen te doen.
Wo 13 juli Dusseldorf - Colombo
Do 14 juli Aankomst Negombo 2 nachten
Vr 15 juli Negombo
Za 16 juli Negombo - Anuradhapura 2 nachten
Zo 17 juli Anuradhapura
Ma 18 juli Anuradhapura - Nilaveli 4 nachten
Di 19 juli Nilaveli
Wo 20 juli Nilaveli
Do 21 juli Nilaveli
Vr 22 juli Nilaveli - Dambulla 3 nachten
Za 23 juli Dambulla
Zo 24 juli Dambulla
Ma 25 juli Dambulla - Kandy 2 nachten
Di 26 juli Kandy
Wo 27 juli Kandy - Ella 3 nachten
Do 28 juli Ella
Vr 29 juli Ella
Za 30 juli Ella - Arugam Bay 3 nachten
Zo 31 juli Arugam Bay
Ma 1 augustus Arugam Bay
Di 2 augustus Arugam Bay - Udawalawe 1 nacht
Wo 3 augustus Udawalawe - Colombo 1 nacht
Do 4 augustus Colombo - Dubai 1 nacht
Vr 5 augustus Dubai - Dusseldorf
Ja hoor ziet werkbaar uit. Alleen Kandy-Ella kan per trein, écht vantevoren reserveren anders is het 6.30 uur staan zonder uitzicht. Moet via een agent, zelf kun je alleen Rajadhani/Exporail boeken en die trein reist het mooiste stukje bij Ella al in het donker. Ik zou Nilaveli en Arugam acco van tevoren boeken omdat oostkust hoogseizoen is, voor de andere plekken kan boeken vantevoren ook (bespaart je o.a. zoektocht en handjeklap ter plekke) maar er zal ook genoeg ter plekke nog boekbaar zijn.
Bedankt voor jullie tips. De oostkust hebben we inderdaad geboekt.
Nog een vraagje: op 3 augustus zijn we van plan om 's ochtends een safari in het park te doen en daarna richting Colombo te vertrekken. Op 4 augustus hebben we om 17:00 uur het vliegtuig richting Dubai. Hebben jullie een advies op welke manier we op tijd in Colombo aan kunnen komen?
Direkte bus Embilipitiya-UW junction - Colombo, ik denk dat ik er gister eentje voorbij zag scheuren bij Kottawa-Colombo en dan is het een variant van lijn 122. Zal een uur of 5 zijn + 1 x kwartier pauze, dan is de gemiddelde Nederlander in zo’n bus redelijk beurs en ik was dat de laatste dagen na 3 uur al ;-( Daarna dus even denken waar je laatste dag wilt zitten, Colombo zelf (relatief duur maar wel veel shopping en wat oude monumenten) of Negombo.