Hallo allemaal,
Wij reizen in juli 3 weken door Sri Lanka.
Ik heb na veel huiswerk tehebben gemaakt de volgende opzet klaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. We hebben besloten om de oostkust te bezoeken en niet de zuidwetskust, omdat het weer hier waarschijnlijk beter is.
Dag 1 : aankomst guesthouse Negombo
Dag 2,3 : verblijf in Negombo en uitstapjes naar Negombo, dutch canals, Colombo??? (Heeft iemand nog tips voor uitstapjes in deze buurt?)
Dag 4 : op verzoek van guesthouse vanuit Negombo 's ochtends vroeg naar Anuradhapura en laat in de middag door naar Dambulla naar het guesthouse
( andere optie is op dag 4 direct vanuit Negombo naar Dambulla en daar de stad te bekijken en een van de volgende dagen Anuradhapura te bezoeken)
Dag 5,6 : verblijf in Dambulla (evt. Bezoek anuradhapura) en bezoek aan Sigirya en misschien Polonnaruwa
Dag 7 : vertrek naar Uppuveli ( of Trincomalee)
Dag 8,9 en 10 : verblijf in Uppuveli en een paar dagen relaxen aan zee, op zoek naar Walvis met een walvistocht ( dit schijnt dan aan de oostkust de beste periode te zijn).
Dag 11 : vertrek naar Kandy (evt onderweg naar Pinnewala elephant orphanage)
Dag 12, 13 : verblijf in Kandy ( stad bezichtigen, evt naar Pinnewala en naar Knuckles range of heeft iemand nog andere tips?)
Dag 14 : vertrek naar Ohiya (of in de buurt hiervan) en onderweg stoppen op wat mooie plekjes.
Dag 15, 16 : verblijf in Ohiya en vanuit hier een dagtrip naar Horton plains np /worlds end en een dagtrip met de trein naar Ella vanuit Nuwara eliya of haputale (iemand hier tips voor???)
Dag 17 : vertrek naar Uda Walawe np
Dag 18 : safari in np Uda Walawe
Dag 19 : vertrek naar Yala np
Dag 20 : safari in Yala np
Dag 21 : vertrek naar Negombo via kustweg en onderweg stoppen in Weligana (stilt fishers) en Galle
Dag 22 : vertrek terug naar Amsterdam
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties… Is het te doen om al het vervoer daar te regelen? Met openbaar vervoer/ chauffeurs / tuctuc of taxi voor 1 dag??
Groeten,
Michael