Reisschema gemaakt. Tips?

Hallo allemaal,

Wij reizen in juli 3 weken door Sri Lanka.
Ik heb na veel huiswerk tehebben gemaakt de volgende opzet klaar. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. We hebben besloten om de oostkust te bezoeken en niet de zuidwetskust, omdat het weer hier waarschijnlijk beter is.

Dag 1 : aankomst guesthouse Negombo

Dag 2,3 : verblijf in Negombo en uitstapjes naar Negombo, dutch canals, Colombo??? (Heeft iemand nog tips voor uitstapjes in deze buurt?)

Dag 4 : op verzoek van guesthouse vanuit Negombo 's ochtends vroeg naar Anuradhapura en laat in de middag door naar Dambulla naar het guesthouse
( andere optie is op dag 4 direct vanuit Negombo naar Dambulla en daar de stad te bekijken en een van de volgende dagen Anuradhapura te bezoeken)

Dag 5,6 : verblijf in Dambulla (evt. Bezoek anuradhapura) en bezoek aan Sigirya en misschien Polonnaruwa

Dag 7 : vertrek naar Uppuveli ( of Trincomalee)

Dag 8,9 en 10 : verblijf in Uppuveli en een paar dagen relaxen aan zee, op zoek naar Walvis met een walvistocht ( dit schijnt dan aan de oostkust de beste periode te zijn).

Dag 11 : vertrek naar Kandy (evt onderweg naar Pinnewala elephant orphanage)

Dag 12, 13 : verblijf in Kandy ( stad bezichtigen, evt naar Pinnewala en naar Knuckles range of heeft iemand nog andere tips?)

Dag 14 : vertrek naar Ohiya (of in de buurt hiervan) en onderweg stoppen op wat mooie plekjes.

Dag 15, 16 : verblijf in Ohiya en vanuit hier een dagtrip naar Horton plains np /worlds end en een dagtrip met de trein naar Ella vanuit Nuwara eliya of haputale (iemand hier tips voor???)

Dag 17 : vertrek naar Uda Walawe np

Dag 18 : safari in np Uda Walawe

Dag 19 : vertrek naar Yala np

Dag 20 : safari in Yala np

Dag 21 : vertrek naar Negombo via kustweg en onderweg stoppen in Weligana (stilt fishers) en Galle

Dag 22 : vertrek terug naar Amsterdam

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties… Is het te doen om al het vervoer daar te regelen? Met openbaar vervoer/ chauffeurs / tuctuc of taxi voor 1 dag??

Groeten,

Michael

Negombo hoef je in mijn ogen niet langer dan een paar uur te zijn. Dutch channels stellen niks voor! Zonde van je dag…
Dambula was ik n krappe middag zoet en dat was genoeg.
kandy… Geweldig! Knuckles range geweest… Erg mooi gebied!
Ella zou ik n nachtje zowieso blijven… Leuke straat met little adams peak … Leuke wandeling!
Omgeving N ella is ook practig!

Wil je vanuit yala de hele kust afreizen naar colombo EN galle bezoeken in 1 dag?? dat begrijp ik niet helemaal… Galle is erg leuk! Je kunt wel n paar uur rond dwalen daar… je slaat alle stranden in het zuiden over?! Waarom?

Ps: ale vervoer is goed te regelen… ik zo zoveel mogelijk met de trein reizen. Ik heb zelf ook stukken met n tuk tuk gereisd… Is wel wat duurder maar zooo leuk… En de afstanden lenen zich er goed voor! ( 3/4/5 uren)

Azieazie: hartstikke bedankt! ! Ik dacht, omdat in het zuiden regenseizoen is om daarom de stranden over te slaan…
Als we vanuit Ohiya een dagtrip naar Ella doen is dat ook prima toch? Het is handiger. We hebben de tijd niet om langer daar te blijven. Vanuit waar kunnen we het beste dat treintje pakken naar Ella??

Raad je aan om de dag als we vanuit Ohiya vertrekken meteen naar Uda walawe np te gaan of eerst een hotel te pakken en de volgende ochtend safsri te doen

Via Wereldwijzer app