Sri Lanka - Juli 2017

Beste allen,

Afgelopen weken ben ik druk bezig geweest om een schema op te stellen voor onze reis (ik + partner) naar Sri Lanka. We gaan een kleine drie weken en op basis van het wereldwijzer forum en diverse site’s heb ik een schema opgesteld. Het reisschema is opgebouwd op basis van www.hoponlanka.com, ik wil de gehele vakantie (op treinreis Kandy-Ella na) deze organisatie gebruiken om te reizen. Ik ben tot onderstaand reisschema gekomen en ik ben erg naar jullie feedback.

Zaterdag 01-jul 22:35 vertrek Amsterdam
Zondag 02-jul 05:50 aankomst Doha + 22:30 vertrek Doha
Maandag 03-jul 05:55 aankomst Colombo/Negombo
Dinsdag 04-jul Negombo
Woensdag 05-jul Vertrek Negombo + aankomst Anuradhapura (13.30)
Donderdag 06-jul Vertrek Anuradhapura (15.30) + aankomst Sigiriya
Vrijdag 07-jul Sigiriya Dambulla/Habarana
Zaterdag 08-jul Sigiriya/Dambulla/Habarana
Zondag 09-jul Vertrek Sigriya + aankomst Kandy
Maandag 10-jul Kandy
Dinsdag 11-jul Vertrek Kandy + aankomst Ella
Woensdag 12-jul Ella
Donderdag 13-jul Ella
Vrijdag 14-jul Vertrek Ella + aankomst Tissamaharama
Zaterdag 15-jul Tissamaharama
Zondag 16-jul Vertrek Tissamaharama + aankomst Galle
Maandag 17-jul Galle
Dinsdag 18-jul Galle
Woensdag 19-jul Vertrek Galle + aankomst Colombo
Donderdag 20-jul 13:05 vertrek Colombo + 20:00 aankomst Londen
Vrijdag 21-jul 06:40 vertrek Londen + 09:05 aankomst Amsterdam

Vanuit bovenstaande, heb ik nog de volgende vragen:
1. Welk national park adviseren jullie vanuit Tissamaharama? Yala, Udawalawe of Bundala?
2. Is het verstandig om vanuit Galle nog twee dagen te relaxen en naar het strand te gaan in Unawatuna?
**3. **Is in dit schema een volledige dag in Negombo te adviseren?
4. Trekken wij genoeg dagen uit voor Ella (+ omgeving) & Sigriya (+ omgeving)

Alvast bedankt voor de reactie. We zijn enorm benieuwd naar jullie mening.

Groetjes Maurijn

Hoi Maurijn,

Prima werk!

1. Yala tenzij het weekend is, dan kan dat een beetje files van jeeps hebben en is UW misschien beter.
  2. Zekers, anders mis je de strand-dimensie. Met hoponlanka kun je toch ook U’tuna als oppikplaats opgeven?
  3. Nee als je ook al de vorige dag 18 uur er bent is dat genoeg, veelal ga je dan 's middags na jetlagslaap wat struinen en het strand is veel slechter dan de zuidwestkust.
  4. Ja prima.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik & Sandya,

Bedankt voor de snelle reactie.

1 & 3. In dat geval haal ik de dag Negombo uit het schema. Als ik het hele schema een dag naar voren haal, kunnen we mooi op een vrijdag naar Yala en zullen we dus geen drukte van het weekend hebben in het park.
2. U’tuna kan inderdaad als oppikplaats maar dat is onhandig voor de terugreis naar Colombo. U’tuna ligt in een andere sector dan Galle en je kan van U’tana niet in 1x naar Colombo, vandaar. Galle als ‘basis’ voor de laatste dagen is in dat geval ook een optie.
4. Top!

Als laatste vraag, als we aankomen in Colombo 's ochtends en de volgende dag vroeg vertrekken naar onze eerste stop. Is de eerste overnachting dan te adviseren in Colombo of Negombo? We hebben in eerste instantie gekozen voor Negombo omdat dat bekent staat als leuker. Als we er toch maar zo kort zijn, is Colombo dan geen betere optie?

Groetjes Maurijn

Hoi maar weer,

Wel Hopon bus begint toch in Negombo, niet Colombo? Dus dan zou Colombo juist weer lastiger zijn?

Je bent er al laatste dag; het is zeker geen slechte stad maar qua cultuur enzo gewoon veel minder dan alle échte hoogtepunten, vooral leuk voor shoppers. Uiteindelijk jullie keuze…

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik & Sandya,

De bus begin in Colombo gewoon dus dat zou een optie zijn. Ben er nog niet helemaal over uit haha.

Door de volledige dag in Negombo te schrappen, heb ik één ‘over’. Waar zou ik die het beste kunnen toevoegen? We zijn nu relatief kort in Anuradhapura, zou dat een optie zijn? Of wellicht Kandy? Of gewoon een dagje langer aan de kust?

Groetjes Maurijn

Kandy heeft meeste keuzen, o.a. dagtripje naar Knuckles bergen.

<Erik> & [Sandya]

Dankje Erik & Sandya!

Unawatuna en Galle liggen zo’n 6 kilometer van elkaar. Als je in Unawatuna wilt verblijven, kun je natuurlijk zo een tuc tuc regelen om je naar de pickup plek in Galle te brengen.

Groet rita

Beste lezers,

De organisatie waarmee we wilden reizen (www.hoponlanka.com) heeft ons gemaild dat ze het transport niet kunnen garanderen op dit moment i.v.m. de waterschade. Hebben jullie tips m.b.t. een alternatieve organisatie? Mijn voorkeur gaat uit naar iets vergelijkbaars.

Alvast bedankt!

Groet Maurijn

afgelopen weekend nog in Mirissa en Matara geweest, op de eerste dag was de weg vanaf Tangala naar Tissa afgesloten en op de terugweg was alles weer gewoon open terwijl wij vanuit Ragama de snelweg hadden genomen die we tot aan Matara konden afrijden maar op de terugweg was deze op de snelweg vanaf Bentota afgesloten ivm hoogwater en dus moesten wij het laatste stuk via de oude weg naar Colombo nemen

Ja en de snelweg is ook weer geheel open. Overigens gebruikt Hoponlanka die niet volgens hun website omdat ze in alle kustplaatsen oppikken en droppen.

Dus ik zou me voor juli absoluut geen zorgen maken, dan zijn alle HOHO wegen weer helemaal okay :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ha,

Bedankt voor de reacties. Ik was niet van plan om zelf te rijden, maar Hoponlanka meld expliciet dat de geen reis kunnen garanderen. Ik ben dus vooral op zoek naar organisaties vergelijkbaar aan Hoponlanka.

Groetjes Maurijn

Nee maar ga er maar van uit dat ze gewoon kunnen rijden. Het is pas over 4 weken…

<Erik> & [Sandya]

Goedemiddag allen,

De organisatie die ons zou vervoeren heeft definitief gecanceld. Daarom zoek ik alternatieven om ons te vervoeren in Sri Lanka. Wellicht hebben jullie nog een suggestie voor bijvoorbeeld een taxi of chauffeur?

Alvast bedankt!

Groetjes Maurijn

Oops, DAT is slecht nieuws. Betekent dus dat ze sowieso deze zomer niet rijden. Zeggen ze ook op de site

“Unfortunately, we have been impacted by recent flooding and have had to restructure our services for the 2017 Summer season. We regret to inform that we are not accepting any new bookings for the 2017 Summer season. We will accommodate all clients currently holding a Travel Pass.”
(Winter gaan ze wel weer van start)

Suggesties voor chauffeur niet op het WW-forum vanwege de grote kans op spamming (‘Wij van WC eend adviseren…’) enzo. Srilanka.paginamarkt.nl bevat heel wat chaufeurs, vraag ze steeds om referenties welke je dan ook zelf checkt.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]